slecht voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamavd, 30 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    heey
    ik ben nu 17 week zwanger en nog steeds erg misselijk vanaf week 6 al ( ook 2 x ziekenhuis opname) en eigenlijk zie ik het niet meer zo zitten de zwangerschap steeds die misselijkheid en niks kunnen doen en eten wil niet. en eigenlijk zie ik het ook niet echt meer zitten nog langer zwanger zijn en me zo voelen..

2. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat naar dat je je zo voelt... ik heb helaas geen tips voor je, maar wil je graag veel sterkte toe wensen...

3. wat vervelend dat je je zo slecht voelt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het een beetje beu bent je zo rot te voelen de hele tijd hoor. Misschien een lichtpuntje dat de misselijkheid over een tijdje weer weg kan trekken? Ik weet het een schrale troost maar het is nog mogelijk.

Dat gevoel van eigenlijk klaar zijn met de zwangerschap herken ik ergens wel. Denk soms ook van laat het nu maar afgelopen zijn als ik denk aan de komende drie maanden.
    Loop met vroege weeen en mag niks meer, alleen liggen op bank of bed. Zit ook nog eens heel ver van huis en kan voor de bevalling niet meer terug dus de komende tijd logeer ik bij schoonmoeder en zie ik vriend maar 1x per twee weken.. alleen van het idee word ik al heel verdrietig. Bovendien weet ik niet zeker of vriendlief op tijd kan zijn als de bevalling eenmaal begint, omdat er een vlucht tussen zit. En als ik wel nu al beval komt er een hele zware tijd aan met couveusekindje en elke dag tig keer op en neer naar het ziekenhuis.

Maar voel me altijd zo rot als ik dat denk! Het is helemaal niet dat ik niet meer zwanger wil zijn want ik vind zwanger zijn helemaal geweldig. Alleen dat het nu niet loopt zoals ik had gehoopt is een flinke domper.

Tja ik kan er ook niks van maken.. gewoon nog even door de zure appel heenbijten en hopelijk knap je straks weer wat meer op.

4. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Phoe ik leef met je mee zeg..
    Ik kon tot vorige week ook helemaal niks meer van de misselijkheid, gaf de hele dag over kon niks meer eten of t kwam er gelijk uit.
    Al kreeg ik een dag niks naar binnen kwam evengoed om t uur mijn maagsap o.i.d. eruit. Was echt niet leuk meer.
    Ik hoop voor jou zo dat het afzakt, bij mij is het sinds deze week ineens een stuk minder en geef nu alleen nog 's ochtends over.
    Had zelf nooit gedacht dat het zo snel ineens af kon zakken..
    Vreselijk om te lezen dat jij t nu al zo lang hebt, kan me voorstellen dat je t eigenlijk niet meer ziet zitten.
    Dit gun je je ergste vijand bij wijze van niet toe

Succes..

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb zelf ook 2x in het ziekenhuis gelegen ivm HG. En ik moet toegeven dat ik ook momenten heb gehad dat ik dacht was het maar voorbij (terwijl ons kindje zo super welkom is, als het daar niet voor was, had ik het echt niet vol gehouden). Toen ik bijna 20 weken was ging ik me wat beter voelen. Ik werk nu 3x3uur en pas mijn werktijden aan. Vroeg opstaan gaat bijvoorbeeld niet. Dan weet ik dat ik (ook nu nog) veel moet spugen.
    Ik ben een dagboekje gaan bijhouden met wat ik die dag at, wat goed ging en wat niet goed ging. Ik merkte na een tijdje dat bepaalde voedingsmiddelen gewoon niet gingen. Die at ik dan ook gewoon niet meer. Een boterham hoefde ik niet te eten bijvoorbeeld, maar joghurt ging wel. Van mijn VK moest ik ook gewoon eten waar ik zin in had, dat werkt het beste. Verder is mijn advies luister naar je lichaam! Pas nu begin ik me echt lekker te voelen, geniet ik van de zwangerschap en ik krijg weer meer energie.
    Ik hoop dan ook voor je dat je nu het ergste gehad hebt!

Waar ik overigens iedere keer weer tegenaan loop en waar ik me gruwelijk aan irriteer is het commentaar van mensen die niet weten wat ik heb doorgemaakt. Als je twee keer in het zh hebt gelegen ivm misselijkheid/braken dan is dat niet normaal en dit hoort er dan ook niet bij. Ook kreeg ik laatst van iemand de opmerking: je ziet er toch goed uit. Die vrouw had me nog nooit gezien en wist dus ook niet dat ik 10 kg ben afgevallen. Aan de buitenkant zie je niet hoe je je voelt. Deze zelfde persoon zei ook laatst, ja jij hebt altijd wat. Ik kan er niks aan doen dat ik moet overgeven als ik vroeg op moet.

Maar als je wil kletsen, dan PB je me maar.

Sterkte, hoop dat je snel van je kindje mag gaan genieten!!!

6. beppie1983

beppie1983 Fanatiek lid

10 nov 2010
    2.557
    0
    0
    verzorgende,eigen bedrijfje in kunstnagels
    den haag
    ja ik ben bij mijn 1 en 2 kindje ook zo ziek geweest!!
    infuus ,zonde voeding en al!!
    had ook momenten mijn zo ongelukkig te voelen maar geloof me als je je kleintje straks in je armen hebt is het het waard geweest!
    die van mijn zijn al bijna 10 en 7!
    ik heb nu van mijn zwangerschap nog geen last gehad van misselijkheid.
    en bij die andere 2 lag ik al met 6 weken in het ziekenhuis!
    kom op meid het is voor een goed doel!!
    al hoe wel je hier op het moment niks aan hebt!
    geloof me ik kan het weten

7. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik kan me het zo goed voorstellen.

Hier ook HG vanaf week 6 wekenlijks in het ziekenhuis gelopen. 5 keer opgenomen geweest ivm uitdroging. Dus veel infuzen ed. Ook heb ik 10 weken vloeibaar moeten eten die vieze nutricia omdat niet werkte heb ik sondevoeding gekregen. Die ik inmiddels niet meer heb.

Ik ben 19 kilo kwijt en nog denken sommige mensen dat het wel meevalt of wel overgaat. Ik weet dat het niet overgaat ik ben nl nog steeds misselijk het spugen kan ik nu redelijk controleren de laatste week.

Heel veel sterkte als je wil praten mag je me pben hoor !

8. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Kan me niet voorstellen hoe het is om zo ziek te zijn. Ik heb vanaf week 6 emesafene gekregen en die hielpen zo goed dat ik zelfs weer wat kon eten en met 16 weken was ik gelukkig medicijn/misselijk vrij.

Ik hoop dat je de kracht vindt om door te zetten, al lijken die 23 weken die je nog te gaan hebt waarschijnlijk oneindig. Hopelijk wordt het minder meid, heel erg veel succes!

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Erg is dat he! Mensen geloven je gewoon niet. Ik denk nu zo, als het niet nodig is om op te nemen, dan doen ze het echt niet! Dus bij ons was het wel degelijk nodig.

10. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Nou ik heb ook echt zoiets van dan niet hoor. Ik vind het gewoon erg dat er zo weinig begrip is. Niet elke zwangerschap is gelijk. En ook niet allemaal op een roze wolk. Dat zegt niet dat je er natuurlijk niet van geniet want het is een wondertje om zwanger te mogen zijn. Maar het is niet altijd rozenkleur en manenschijn.

Diezelfde mensen die zeggen vervolgens wel meid wat zie je er uit .. Ja 19 kilo is gewoon heel veel voor mij ik was al niet heel grof.

Deel Deze Pagina