Het lijkt wel of ik 's avonds niet meer genoeg voeding heb voor mijn mannetje Hij word na een uur op 18.00 helemaal hysterisch, is niet meer in bed te krijgen en wil constant drinken. Na een paar slokken valt hij dan van vermoeidheid in slaap om 10/15 min later wakker te worden en dan begint het opnieuw. Mijn borsten kunnen het niet meer aan en beginnen echt pijn te doen Wat kan ik hier aan doen? Gisteren heb ik hem uit wanhoop een fles kv gegeven en binnen 5 min heeft hij een fles van 150 leeggeslurpt
Clusteren of regelen.. even volhouden (geen kv geven want dan maak je niet meer melk aan) en dn gaat het over!
Maar hoe moet ik zorgen dat mijn tepels dit volhouden? Bv geven deed me geen pijn maar nu zijn mijn tepels echt pijnlijk en is het helemaal niet fijn meer om te voeden En hoe moet ik het doen met het slapen? Ik voed tussen 15.30 en 16.30 en daarna slaapt hij niet meer! Alleen maar aan mijn borst. Als ik hem dan weg leg word hij wakker. Hoelang duurt zoiets normaal voordat het clusteren weer ophoud?
Idd clusteren! Duurt vaak tot een maand of 3. Hier was het met precies 4 maanden weer over. Toen ging ze om 19u de nacht in. Maar hier was het zo rond etenstijd tot 22u 's avonds feest. Wat ik hier deed, er aan toegeven! Laptop, afstandsbediening, telefoon, drinken en wat lekkers bij de hand en het gewoon accepteren. Verder had ik hier altijd wat melk in de koelkast staan, kolfde ik dan s morgens en op de momenten dat ik het niet trok, gaf papa een flesje en had ik eventjes rust. Het gaat weer over en voelt misschien best wat vervelend als je er middenin zit, maar kijk er nu stiekum ook weer een beetje naar uit (al hoop ik dan dat het van 19.30-22.00u is ofzo... komt hier wat handiger uit haha)
O ja, gewoon je kindje bij je houden. Hier sliep ze soms even bij papa, heel soms in de kinderwagen maar dat waren echt uitzonderingen en verder gewoon lekker tegen mij aan. Als ze weer wakker werd na een hazeslaapje, wilde ze weer drinken. Zo ging dat dan een paar uur lang. Hier gingen we dan om 21.30u naar boven, douchen met papa, voeden op bed en dan konden we rond 22.30u de nacht in. Was voor mn gevoel soms wat afkijken en was ik blij dat wer naar boven konden. Dan was ze nog onrustig maar het douchen vond ze heerlijk en werd ze lekker relaxed van en konden zo eigenlijk altijd rond een redelijke tijd slapen.
@floormax, hier werd het op een gegeven moment ook zo'n beetje de hele dag. Alleen s nachts sliep ze goed. Maar hier was er meer aan de hand en toen ik er achter kwam dat ze allergieen had door op dieet te gaan, kregen we een ander kindje. Zo rond 3 maanden duurde het minder lang s avonds en wilde ze ook wat spelen en gewoon bij ons zijn.
@Red88, dankje voor de tips. Ik heb hem nu bij me liggen en hij is voor het eerst weer eens rustig rond deze tijd! Hij blijft wel de hele tijd slokjes drinken. Soms laat hij even los maar hapt dan snel weer aan. Zo even proberen of hij bij papa wil liggen zodat ik even rustig kan douchen. Ga ook even niet meer proberen om hem in bed te krijgen savonds. Hij gaat dan helemaal door het lint en dat vind ik vreselijk. Gisteren was hij drijfnat van het zweet
Gewoon niet proberen in bed te krijgen! Zorgt ook alleen maar voor frustratie bij jezelf. Lekker bij je houden en als hij bij papa wil slapen is dat mooi meegenomen, anders gewoon lekker bij jou. Hier douche ik altijd s morgens sinds mn dochter er is, dan sliep ze meestal na de voeding verder of nam ik haar mee op t aankleedkussen. 's Morgens vond ze dat wel prima. Als hij onrustig is kun je m ook lekker meenemen onder de douche, papa even laten helpen met aangeven.
Hier is mijn dochter (ruim 4 maanden) net "klaar" met clusteren. Gewoon aan toegeven anders maak je jezelf en je baby helemaal gek! Het gaat echt over!!!
Ik deed een pyamashirt aan met knoopjes en die allemaal open (dus blote borst) en dan baby op mijn borst leggen, eventueel met dekentje erover. Baby sliep dan lekker boven op me, werd af en toe wakker om te drinken en sliep dan verder. Op een keer ging ik slapen en legde ik de baby op papa (sliep dan verder gelukkig haha). Die bracht hem rond een uur of 23 naar boven, nog eventjes eten en dan wops in zijn wiegje en dan alle drie slapen. Het doel van clusteren is dat je meer melk gaat aanmaken dus het beste is dat je er aan toe geeft. Mijn vriend heb ik heel wat kopjes thee voor me laten halen in die periodes
Eraan toegeven, het gaat wel over! Ik maakte me ook zorgen over het feit of ik al dan niet genoeg voeding had. Ze lag de hele avond te drinken, soms onrustig. Zelfs overdag deed ze liever niets anders dan aan de borst te hangen. Gelukkig is dat nu niet meer, maar ze ligt nog steeds het grootste deel van de avond in mijn armen en dan slaapt ze. Als ik haar in haar wiegje leg, wordt ze boos!! Gelukkig slaapt ze overdag wel alleen, maar ook maar in het park hoor. Succes!!
Heel erg bedankt voor alle lieve reacties! Heb ongeveer 1,5 uur met hem geclusterd en toen aan papa overgegeven. Hij is niet eens wakker geworden en hij slaapt nu nog steeds!! Zometeen de laatste voeding en dan duiken we lekker ons bedje in. We gaan een goedkoop bedje bij ikea halen en die ombouwen zodat hij op de hoogte van ons bed komt (het idee van zo'n co sleeper maar die vind ik belachelijk duur). Normaal slaapt hij op zijn eigen kamertje maar als hij zo'n "moeilijke" dag heeft vind ik het wel gemakkelijk als hij lekker naast me kan liggen. Hoef ik hem alleen maar terug te schuiven op zijn eigen stuk Dit is zoveel fijner dan die strijd om hem in bed te krijgen! Zit van alle stress daarvan helemaal onder de uitslag Op die manier denk ik niet dat ik het nog heel lang volgehouden had.
hier werd het erger en erger helaas. heb het uiteindelijk opgegeven ben ook bij lactatiedeskundige geweest maar rara...daar ging het allemaal goed... ben nu overigens bezig om het weer op te bouwen...proberen tenminste (zie topic "verdrietig, geen bv meer)
Heel herkenbaar! Je wilt niet over op die kv, maar ja een hongerige baby is ook niet alles. Ik heb op een gegeven moment de laatste voeding vervangen door een voeding afgekolfde melk van die ochtend. 's Morgens had ik altijd genoeg, in ruste maak je meer aan, en omdat je overdag natuurlijk lekker bezig bent, maak je minder aan... Ik heb na een stressperiode waarin de bv heel erg terug liep even Domperidon gebruikt, en toen alles weer "op peil" was af gaan bouwen. Het heeft mij enorm geholpen, succes!
Nou heb hem echt wakker moeten maken hihi... Ben een kwartier bezig geweest en toen was het nog niet van harte! Om 21.45 laatste voeding en daarna geslapen tot 3.30 Heb daarna wel dik 1,5 uur erover gedaan om hem weer slapend te krijgen want meneer had er geen zin in haha. Uiteindelijk is hij op het voedingskussen naast me in slaap gevallen tot 8.30 Heeeeerlijk dat hij zo rustig was gisteren avond. En zijn nacht leek weer een beetje op de oude nachten
@Mariaatje, kolven gaat hier niet zo heel lekker. Krijg er niet echt veel uit Vooral als Sem eerst gedronken heeft niet.
@robin88: klinkt al een stuk beter! Heel herkenbaar trouwens hoor, hier ook zo'n clusteraar gehad. Ik gaf er ook maar gewoon aan toe en liet mijn man lekker mij voorzien van drankjes etc en leuke filmpjes haha.