ha ha... herkenbaar... sterker nog.. .lees je berichtje en denk..; " hmm ja we hadden haar i.d. misschien beter in kunnen smeren vanmiddag in de zon.. " Verder gingen we toen ze 3 mnd oud was ofzo naar mijn ouders ( 1,5 uur rijden ) had wel voeding meegenomen melkpoeder in een grote handige tupperware bak... maar geen maatschepje.. of wat dacht je van lunchen met mijn schoonmoeder met flesvoeding, slap etc en er in het restaurant achter komen dat ik geen flesje mee heb...
Oh wat een geweldige verhalen! Ik lig echt slap van het lachen door de herkenning! Fantastisch! Voel me gelijk stukken beter Thnx meiden! Benieuwd wat er morgen nog bijkomt aan ervaringen van 'ontaarde moeders' hihi!
Paar weken geleden gingen we naar verjaardag, hadden we alleen het matrasje bij van campingbed!! Terug naar huis rijden was geen optie, was drie kwartier rijden dus onze dochter heeft tussen kussens op het grote bed geslapen.. Komen we weer thuis, staat het bedje nog op de inrit..
Hier weleens de hele luiertas vergeten mee te nemen. Dachten beiden dat de ander hem in de auto had gezet. Dochterlief besloot te poepen. We waren op bezoek, zo'n 30 min. van huis. Was nog van die fijne dunne babypoep. Hebben haar een washand in har romper gedaan en een handdoek in de maxi-cosi en snel naar huis gereden. Op een natgeplaste romper na viel de schade mee.....
Wat herkenbaar! Gisteren nog.....Thije was lekker op de speelweide aan het ballen met andere kindjes toen manlief zei "vind je ook niet dat Thije wel een beetje rood kleurt?" Oeps....was de zon toch wel een beetje te fel voor ons blonde mannetje....Snel de schaduw maar opgezocht. En we zouden een logeerpartijtje hebben bij opa en oma, ware het niet dat we DE KNUFFEL waren vergeten....Toch geprobeerd op bed te leggen, maar hij bleef ontroostbaar. We zijn maar weer naar huis gegaan....(ophalen was geen optie; ruim 1,5 uur rijden alleen heen....)
vind het vooral raar dat er verder niets in huis was op de verjaardag van een 6 jarige..ik zou bij en kinder verjaardag maar ook bij een grote mensen verjaardag er niet aan denken om drinken mee te nemen voor colin dan, fles voor shannon wel natuurlijk. je verwacht toch dat iedereen, zeker met zelf ook kids, wel iets van drinken in hui shebben wat geschikt is voor kinderen. zonnebrand creme tja. dat is ook nog maar net dat het weer nodig kan zijn, sterker nog ik heb het nog niet eens in huis. meestal vinden kindjes zelf het niet zo'n punt om binnen te zijn als het mooi weer is.
Hier ook regelmatig wel iets vergeten: van melkpoeder en flessen, tot kleding en knuffel. Je bent dus zeker niet de enige .
Daar heb je gelijk in, maar zeker ik als roodharige zou daar (vind ik) superalert op moeten zijn, juist omdat ik weet hoe erg zonverbranding kan zijn. Ik ben soms ook gewoon te streng voor mezelf (tijd van de maand - kan nu sowieso weinig hebben), maar daarom is het zo fijn om hier te kunnen lezen dat het er een beetje bij hoort en dat die 'perfecte moeders' om me heen waarschijnlijk allemaal wel eens iets belangrijks zijn vergeten
Perfecte moeders bestaan volgens mij echt niet en als ze bestaan zijn ze vast niet leuk Zondag vroeg iemand aan mij een zakdoekje omdat haar zoontje een snottebel van hier tot Tokio had. Lijkt me de normaalste zaak van de wereld. Ik vind het totaal niet erg als een ander dat aan me vraagt, maar vind het inderdaad wel ongemakkelijk als ik het zelf moet doen. Stom dat je voor jezelf zoveel strenger bent dan voor anderen.
Ik vergeet altijd wel iets.. dan weer luiers, dan weer doekjes... dan weer een extra shirtje... ach ja... Gister was helaas wel heel exteem; ik was mn kind vergeten Was met mn ouders bij een klein kermisje kijken, Jayro rent naar een treintje.. ik erachter aan tussen de mensen door want ik zag Jayro al weer vallen en doen... Ik ging er van uit dat mn moeder wel bij de wagen bleef staan.. Tot ik d'r aankijk bij dat treintje... "waar is je baby??????" allebei in paniek, de wagen stond maar 2-3 meter verderop,... maar toch.. damnnn :S Toch wel even schrikken.. en nee, voelde me nou niet echt een goeie moeder hoor. Ik ben soms ook gewoon in gedachten even aan het tellen; 1 kind, 2 kinderen.. check Kun je nagaan als ik er 5 zou hebben. Ach.. en TOCH doe ik het best goed, heb vandaag nog complimenten gehad bij het CB dat allebei mn kindjes het zo goed doen en er gezond uit zien... Niemand is perfect toch..
Helemaal waar Ook ik krijg overigens bij het CB eigenlijk altijd alleen maar complimenten, hoor, dus zo slecht doe ik 't ook niet en dat weet ik ook wel. Maar soms.............
maar als je een kinderverjaardag viert??? heb je toch pakjes sap of een fles limonade in huis? of ben ik de enigste die dat doet
Ach meiden, hier wordt ook constant van alles vergeten. Gelukkig hebben ze tegenwoordig amper iets nodig van huis, behalve luiers. En ik ben ook vaak kinderen aan het tellen We zijn zelf inmiddels heel praktisch, dus hier wat tips als je je luiertas bent vergeten, (bij een (bijna) dreumes): - luiers: gewoon vragen als er überhaupt iemand in de buurt is met een kindje. 1 maatje kleiner of groter maakt ook niet veel uit voor een keertje; - billendoekjes: is er een kraan in de buurt? Kind over de arm en de billen onder de kraan wassen, afdrogen met wc-papier. Dus verschonen op een gewone wc kan prima; - drinken: ik lees telkens verbaasd hoeveel kinderen geen water lusten, daar kan ik met mijn hoofd er niet bij. Dus de tip: leer je kind vanaf het begin om water te drinken. Dat is na melk de meest natuurlijke vloeistof voor menselijk lichaam. En je hebt bijna overal drinken bij de hand; - flesje/ tuitbeker: na 6 maanden kun je best wat slokjes vanuit een glas geven, en gewoon water als je ergens anders bent
maar die verjaardag feesthouder was nog slechter voorbereid vind ik! als het bij mijn huis zou zijn had ik wel zonnecreme voor je kindje klaar, inderdaad wat fruit om sap van te maken en een mixer en diksap natuurlijk enzovoort enzovoort...
Toen Sven net geboren was, zijn we een paar keer vergeten de maxicosi in de gordel vast te zetten. Toen werd ik echt wel boos op mezelf. En 1 keertje kregen we autopech. Was om 22.00 's avonds. Sven was net twee weken oud. En ik had geen thermosfles warm water mee. Had uberhaupt geen water mee. Zou maar drie kwartier rijden zijn en ik dacht nog: wat kan er nou gebeuren? Tja, autopech dus. Gelukkig hele lieve dame van de athlon aan de telefoon en die regelde dat er heel snel hulp kwam.
Dat lijkt me pure gewennig. Geen kwestie van niet lusten (uitzonderingen daargelaten), maar het zoete lekkerder vinden, dus water gewoon niet drinken.
kindjes kunnen en water en diksap kunnen drinken. geen diksap willen geven omdat hij dan geen water meer zou willen drinken vind ik veel te streng. gewoon vertellen als je iets aanbiedt, kijk lekker water of oh lekker diksap enzovoort. mijn zoontje drinkt van alles, in zomer veel meer water drinkt hij en in winter meer thee...