lieve dreumes neidig tegen oma's

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mamakarlien, Apr 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

Jul 31, 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik heb een opvoedprobleem bij mijn dreumes. Mijn dochtertje is thuis meestal een erg lieve (en rustige) meid. Echter bij haar oma's is het een ander verhaal :(. De ene oma past 1 dag in de week op, de andere oma af en toe een dagje. Momenteel ben ik erg ziek van mijn tweede zwangerschap en komen ze veel bij ons thuis om te helpen met voor haar zorgen en het huishouden te doen.
    Het probleem is dat ze soms erg neidig doet tegen de oma's! Ze gaat dan gillen (een 'losse' gil, heel hard) en slaat ineens uit het niets. Ze doet erg druk en gek en is duidelijk niet zichzelf. Ze heeft dit weleens bij mij geprobeer maar na negeren en streng toespreken is het helemaal weg. Bij de oma's lijkt echter niks te werken!
    Ik merk dat beide oma's echt supergek op haar zijn en hoge verwachtingen hebben, ze willen graag met haar knuffelen en grapjes met haar maken. Mijn dochtertje gaat echter graag haar eigen gangetje en kan zich prima zelf vermaken.
    Dus wat zou het probleem zijn? Dat ze teveel van haar willen?
    Dat het nu te onrustig is doordat ze hier nu erg veel zijn en ik niet zelf voor haar kan zorgen? Zijn ze niet streng genoeg? Te hoge verwachtingen? Help!! :(

Wie oh wie herkent dit en heeft misschien goede tips?

Liefs van mama karlien

2. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn dochter wil ook niet steeds gepakt worden en bijt dan ook op haar manier van zich af
    zeg gewoon tegen de omas laat haar maar even gaan
    dan trekt ze heus wel bij

ik was ook geen knuffelkind vroeger

3. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ik denk inderdaad dat ze haar gewoon even moet laten, en dat het dan vanzelf wel bijtrekt. De hoge verwachtingen van de oma's zorgen wellicht voor de driftbuien van je meisje. Waarschijnlijk ook een reactie op het feit dat mama wat minder voor haar kan zorgen nu. 't Is bij zo'n kleintje nog moeilijk te peilen.

Denk dat de oma's er niet te veel aandacht aan moeten besteden en haar lekker haar gang laten gaan. Proberen af te leiden en geen aandacht besteden aan haar nijdige buien. Hopelijk gaat het snel beter!

4. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Ik sluit me bij de rest aan, hier ook een kindje die echt niet opgepakt wil worden en wil knuffelen, maar gewoon lekker z´n gang wil gaan. Volgensmij hoort dat echt bij de leeftijd..

Share This Page