Wat betekent dit?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door missyb, 20 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missyb

missyb Niet meer actief

Ik moet vrijdag een extra echo om dat mijn baarmoeder steeds zo hoog ligt!
    maar nu staan er de volgende begrippen op de verwijsingsbrief:

positieve dyscongruentie ?
    Ze heeft mgl. secundair aan de uitzetting?
    Tachycardie en dyspnoe déffort klachten?

Wat betekent dit kan er geen wijs uit maken?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Babylover,

positieve dyscongruentie wil zeggen dat je kindje wellicht voorloopt op de termijn qua groei. Daarvoor wil ze een echo om de maten van je kindje op te meten en daar eventueel verder onderzoek naar te laten doen als dat ook echt zo is.
    mgl. secundair aan de uitzetting: geen idee wat ze daarmee bedoelt. Misschien dat het ook kan liggen aan het feit dat je baarmoeder in zijn geheel wat hoger in je buik ligt (iets wat trouwens helemaal niet erg zou zijn, omdat je buik straks echt wel volgroeit met kind)
    En tachycardie en dyspnoe: tachycardie wil zeggen een snelle hartslag en dyspnoe wil zeggen ademstops/kortademigheid. Maar dit laatste heeft denk ik met jou te maken aangezien een ongeboren kindje nog niet ademhaalt! Tachycardie wil of een snelle pols bij jou betekenen of een snellere hartslag van het kindje, maar dit hoeft helemaal niet erg te zijn.
    Ik heb dus iets te weinig info, maar hopelijk kun je hier iets mee. Jij en je kindje worden in ieder geval even onderzocht voor de zekerheid.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina