hoi, ik gaf mijn zoontje tot op heden 's ochtends nog steeds pap, maar wil nu toch overgaan op brood. pap uit een bord wil hij nl. niet en uit een fles vind ik wel gemakkelijk natuurlijk maar voor een ventje van bijna 2 vind ik boterhammen toch beter........ tussen de middag eet hij 2 boterhammen en 100 ml melk, nu geef ik hem 's ochtends 1 boterham en ook 100 ml melk. heb het idee dat hij niet verzadigd is, want hij roept heel de ochtend "ete, ete".....dat deed hij eerst niet. geef hem tussendoor ook nog fruit. zijn er meer mensen die 's ochtends 2 boterhammen geven? mijn zoontje is een hollands welvaren met 89 cm en 13 kilo.....wil hem niet teveel geven, maar hij krijgt nog helemaal geen snoep en wil hem ook geen honger laten hebben. ben benieuwd!
Ik geloof dat het advies 1 tot 4 boterhammen is voor kinderen van 1 tot 4.. Je kunt hoogstens oppassen met zoet beleg. Of je geeft ook nog een stukje fruit bij het ontbijt. Mijn zoontje was met 23,5 maand 89,5cm en 13,8 kilo.. Maar eet meestal 1 boterham per dag. Een halve bij het ontbijt, en een halve bij de lunch.. Maar zolang het menu gewoon gevarieerd gezond is, dan maakt 1 of 4 boterhammen niet zoveel uit..
Volgens O Magazine (het tijdschrift dat wordt uitgedeeld door het consultatiebureau), editie 18-24 maanden, is het advies: ontbijt: 0.5-1 bruine boterham en als lunch 0.5-2 bruine boterhammen. Trouwens, Bambix is een goede broodvervanger, dus daar hoef je je niet druk om te maken.