Slecht weer voorspelling donderdag

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door limmeke, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    grappig.. volgens buienradar (sneeuwradar) komt er in het midden en noorden vandaag sneeuw

Volgens het weerbericht op het nieuws komt er in het midden en zuiden van het land sneeuw.. hmmmmm

afwachten maar weer...

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    weerbericht zegt hier geen sneeuw, wel ijzel

voorspellingen lopen weer uiteen

knmi zegt: geen witte kerst voor limburg, regen etc
    l1: vandaag regen/ijzel, natte sneeuw... morgen beginnen we met regen die overgaat in sneeuw die blijft liggen, het gaat vriezen, vrijdag meer sneeuw en met kerst droog.

nu moet ik zeggen dat l1 het vaker goed heeft dan knmi

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik ga voor de voorspelling van L1, Limmeke.

Dat is toch wat ik overwegend lees.

Oh mensen, zou de tocht der tochten weer eens gereden kunnen worden? (mits er niet te veel sneeuw valt?)

Bonke, Bonke, Bonkefeart!!!!!!!

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik volg altijd weerplaza.nl en donnerwetter.de (woon op de grens met Duitsland) En moet zeggen dat deze toch beide het vaak bij het juiste eind hebben.'
    Ik zeg: Een witte kerst in de achterhoek!!!

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

van mij mag het vandaag nog gaan dooien. niet omdat ik de sneeuw zat ben ofzo hoor maar de derde week van januari komen ze bij ons graven voor het gas . en dan moet de vorst uit de grond zijn, anders kan ik 1 maart niet in mn nieuwe huis hahaha

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    KNMI heeft het de laatste weken op de termijn bijna constant mis gehad. Voor accurate voorspellingen kun je naar mijn idee toch het beste bij www.sneeuwverwachting.nl terecht.
    Die durft tenminste kansberekeningen en gewaagdere voorspellingen door te geven. Tot nu toe heeft ie bijna standaard gelijk gehad!

Hier in Drenthe wordt het iig een witte kerst, wel heel mooi :)

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Oei das minder! De lange termijn voorspellingen zijn dan niet al te gunstig. Ze verwachten de koudste winter sinds 1901 met niet meer dan af en toe een paar daagjes lichte dooi.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Waar moet ik dan kijken op die site, want ik zie alleen maar berichten over de wintersportgebieden...

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

he gatsie:( nouja het jkan ook nog wel wat uitgesteld worden. als 1 maart mn cv ketel maar kan branden;). maar mooier zou het zijn als het eerder kan. dan kan het vocht nog wat wegtrekken in huis.;) ach ja je kan er dan toch niets aan veranderen....

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Rechts zie je een overzicht van de laatste berichten. Hij doet zowel voorspellingen voor Nederland en Belgie als wintersport gebieden. Dat staat allemaal in hetzelfde bericht dus mijn advies is om daar snel effe overheen te lezen ;)

11. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Klopt van het knmi. Weet niet of het gisteren iemand opgevallen is.
    Nu.nl had een bericht van het knmi overgenomen dat het geen witte kerst zou komen (ik weet niet hoe lang het er al stond). Een half uur later klikte ik weer op die link, krijg ik een bericht met als kop: Witte kerst verwacht.

Buienradar heeft het vorige week ook steeds verkeerd gehad. Er klopte niets van. Het sneeuwde op plekken waar geen sneeuw te zien was op de radar en andersom.

Ik kijk nu op www.onweer-online.nl die hebben het tenminste (bijna) altijd goed.

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Weeronline is idd een stuk beter dan de KNMI, al baseren zij zich volgens mij wel vaak op dezelfde modellen.

13. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    klopt, maar de conclusies die o-o daar uit trekt zijn tenminste terecht. Ik snap niet waarom het KNMI daar totaal andere meningen op na houdt.

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik kijk op weerplaza, die geeft voor hier geen dooi meer.
    Morgen nog 7,5cm sneeuw en vrijdag nog eens 4cm.
    1e kerstdag 1cm en 2e kerstdag ook 1cm sneeuw :D

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Leuke opmerking van Hajo (weerman sneeuwverwachting):
    "In hun situatie zou ik ook in mijn maag zitten met dit koude weer zo sterk hebben ze zich gecommitteerd aan het global warming verhaal."

Hiermee doelt ie op het KNMI. Vind het wel grappig idd, global warming? Misschien... maar zowel Europa als Noord-Amerika krijgen weer steeds koudere winters ;) Dus van die warming is hier niet echt sprake.

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ja global warming gaat ook gepaard met het verchuiven van warmte en koude gebieden dus zo simpel is het niet. Bovendien heb je door global warming meer neerslag en daardoor meer sneeuw...

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het punt is dat ik niet in global warming icm CO2 geloof, ik vertrouw meer in de kracht van (het ontbreken van) zonnevlekken en dat soort dingen. Maar das weer een hele andere discussie ;)

Het begint hier te sneeuwen trouwens, nog niet hard maar het begin is er weer (drenthe).

18. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier regent het :)

alle weerberichten voorspellen nu sneeuw.. voorlopig richt ik mij gewoon op de voorspelling van L1, die voor vandaag regen voorspeld en vanaf vannacht sneeuw..

zou fijn zijn als het idd sneeuwt... want nu ligt er nog witte laag, en dan verdwijnt die niet.. dan kunnen met kerst de kaarsen in de tuin aan, dat staat zo mooi met sneeuw

19. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hi meiden,

ik volg al tijden het weer op www.weerwoord.be een erg leuke site met allemaal weer freaks;) die heel graag willen dat het gaat vriezen en sneeuwen!

Liefs Selma

20. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    hier sneeuwt t ook al een tijd, maar t blijft maar een beetje.. dus veel zal t niet worden vandaag..

Deel Deze Pagina