ik ben nu bijna 8 weken zwanger van mijn eerste kindje. en krijg aanstaande donderdag mijn eerste echo. vind het allemaal zo spannend. zou het hartje wel kloppen of niet en zit mijn baby wel in de baarmoeder? denk wel dat iedereen deze vragen heeft voor de eerste echo. maar ik voel me namelijk niet zwanger. het is dat de menstruatie uitblijft en de zwangerschapstesten positief zijn maar ik heb verder nergens last van. moet iets meer passen en wat moe maar dat kan ook gewoon mijn verbeelding zijn. dus hoop maar dat alles goed is donderdag en ik een kloppend hartje zie. zo fijn dat ik het even van me af geschreven heb want aan mijn man heb ik op het moment ook niet veel die gelooft het ook allemaal nog niet zo. deie denkt nog steeds dat mijn menstruatie ieder moment kan beginnen.
is juist fijn dat je geen klachten hebt! tuurlijk maakt het wat onzeker (spreek uit ervaring - heb een voorbeeld zwangerschap gehad), maar als je buik eenmaal begint te groeien krijg je daar je zekerheid wel uit vandaan hoor! succes met je echo van de week!
Ik heb precies het zelfde, ik heb vrijdag middag de eerste echo en heb buiten dat ik moe ben en pijnlijke borsten heb verder geen andere symptonen en dat maakt me onzeker .. De testen konden niet duidelijker maar toch, zo lang ik geen kloppend harte ziet ben ik nog niet overtuigd... succes jij donderdag
Hoi Hoi ik ben ook bijna 8 weken zwanger en heb morgen de eerste intake bij de verloskundige.Ik ben zo benieuwd wanneer ik de eerste echo krijg.Het is nog zo onwerkelijk allemaal
Hallo, Ook ik krijg vrijdag mijn eerste echo, maar wat hebben jullie de eerste echo al vroeg, is dan gebruikelijk. Mij werd duidelijk verteld dat de eerste echo tussen de 12 en de 14 weken gemaakt wordt, tenzij er reden is om het eerder te doen. Ik ben er ook wel zenuwachtig voor. Ben zo bang dat mijn lichaam een spelletje met mij speelt. heb gewoon een beetje bevestiging nodig. Het gaat verder allemaal heel erg goed, geen krampen, bloedverlies enz, dus het zou goed moeten zijn. Maar toch allemaal erg spannend!!!
ik vond trouwens mijn eerste intake bij de verloskundige weinig aan. Ik had gehoopt dat er naar het hartje geluisterd zou worden of dat er naar mijn baarmoeder gevoeld zou worden. Maar dat was te vroeg. Verder krijg je wel enorm veel informatie, dat was wel erg fijn. dus veel plezier morgen Chantal!!! Het is ook allemaal onwerkelijk
Hoi Jalou, Zover ik weet is het hier gebruikelijk dat je bij je eerste gesprek ook gelijk een echo krijgt, dit was bij de eerste zwangerschap ook zo ... Ze kunnen vanaf een week of 8 zien of het hartje klopt op de echo maar sommige doen idd altijd de echo pas rond een week 12 ... Veel plezier morgen Chantal
het verschilt volgens mij inderdaad van verloskundige. ik heb de eerste standaard echo ook al met 8 weken gehad (eigenlijk al een met 7 weken maar dat was een extra omdat ik heel veel last had van krampen en steken). ik vind dat als je tot 12 weken moet wachten, het wel erg lang duurt. iedereen alvast succes in ieder geval! groetjes
ligt er aan op je vlos een echoapparaat heeft. Onze vlos niet, dus ik moet het doen met de gewone echo's (12 en 20 weken)
Ik krijg gewoon de echo bij de verloskundige praktijk ( krijg zelf een inwendige echo) de echo krijg ik dus donderdag en ik krijg mijn intake gesprek pas de maandag erna. vind het wel een beetje vreemd dat de echo eerst komt en daarna pas de intake maar ik dacht zal wel zo horen hier. succes allemaal
Hier ook mega stress hoor, volgende week maandag heb ik de echo! Heb wel veel symptonen, maar als ik die verhalen soms lees, maakt het me zo ontzettend bang! Ik ben zo blij als ik en week verder ben.. pfff.. en dromer28: ik heb ook eerst een echo en dan de intake..
Hoi Fairytale is toch niet zo raar dan eerst echo en dan pas intake. iedereen veel succes met de stress en op naar die eerste echo's zodat we iets geruster zijn.
Ik krijg vrijdag mn eerste echo en ben ook heel erg zenuwachtig. Ik ga bij de gyneacoloog en mag eerder omdat ik eerder een miskraam heb gehad.. Ik had ook nauwelijks symptomen tot gisteren, toen had ik echt heel pijnlijke gespannen borsten en behoorlijk misselijk maar nu is dat ook weer helemaal weg.. :O Hoop dat het vrijdag allemaal in orde is. Iedereen veel succes met de echo
Toch vreemd dat het per verloskundige verschilt. Ach ik heb het tot zover al volgehouden, dan lukken die paar daagjes ook wel. Bij mijn intake gesprek heb ik het wel laten vallen dat ik het jammer vond dat ik nog geen 'teken van leven' had gezien. De verloskundige vond dat onzin, want ik was toch moe en misselijk. Dat zijn tekens van leven.................... ja maar niet zoals ik ze bedoel! Vorige week was ik minder misselijk en dan slaat je hoofd op hol. niet goed hoor al die stress voor een echo.