Uitwendige echo acht weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Omelet, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    We kunnen onze nieuwsgierigheid niet langer bedwingen.. eind volgende week als ik als het goed is 8 weken zwanger ben willen we een pretecho laten maken om te zien of het hartje klopt. Bij onze verloskundige kunnen we voor 11 weken niet terecht (of ik moet bloedverlies hebben, en dat heb ik *gelukkig* niet).

Nu is mijn vraag: wat kan ik verwachten rond die termijn met een uitwendige echo? Heeft iemand hier ervaring mee? Zag je een hartje kloppen? Alvast heel erg bedankt voor je reactie!

2. Madelieve

Madelieve Lid

9 dec 2009
    83
    0
    0

Haaj.

Bij mijn eerste kindje ben ik met 8 weken een echo gaan maken kijken of het goed zat en het hartje klopte.
    Die echo heb ik inwendig gehad,normaal gesproken krijg voor de 10 weken een inwendige(dat werd mij gezegt)
    Ik zag niet veel,een walnootje met een kloppend hartje.

Nu ben ik zwanger van de 2e.
    En nu deed ik een echo met 7 weken.
    Ik dacht ook nu dat ik hem weer inwendig zou krijgen.
    Maar tot mijn verbazing kreeg ik hem uitwendig!
    Wouw:$Wat een verschil.
    Ik zag alles zitten beginnende handjes beginnende voetjes en zelfs het staartje zag ik zitten.
    En dat zelfs met 1 week vroeger(7 weken) en uitwendig!:D

Ik had gevraagt waarom ik hem toen inwendig kreeg en nu uitwendig.
    Ze zij normaal gesproken als je slank ben proberen we het eerst op je buik.
    (maar dat is ook verschillend per praktijk)
    Ik ben in het ziekenhuis geweest!
    Bij wat vollere mensen is het gewoon moeilijker om door de huid heen te kijken omdat het erg diep zit verstopt.

Veel succes ermee en hopen dat je hem ook uitwendig mag:D

groetjes

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nou inwendig is geen optie aangezien ik dus naar een echobureau ga (niet via de verloskundige). Ik vroeg me af wat je dus ziet met 8 weken en of we dan met 8 weken al een hartje kunnen zien.
    Ik ben overigens slank, maar schijnt ook te maken te hebben met de kanteling van je baarmoeder e.d. dus is niet helemaal te voorspellen.. Maar ervaringen zijn welkom :D!

4. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Hier zagen we met 7w1d en 8w3d in 2006 (bij onze dochtertje) op de uitwendige echo een kindje en een kloppend hartje.

IK ben volslank (netjes gezegd) en het was goed te zien. En ik las ook verhalen dat met een dikkere buik het uitwendig moeilijker te zien was.

Ditmaal ben ik met 6w4d geweest (in- en uitwendig) vanwege meerdere miskramen achter elkaar en mag a.s. woensdagavond opnieuw voor een echo.

Bij mij was het uitwendig dus wel te zien. Ik moest wel komen met een volle blaas. Uur van te voren plassen dan 4 glazen water en niet meer plassen tot na de echo.

Succes. Ik snap je onzekerheid en jammer dat je niet eerder dan met 11 weken terecht kan...

5. Seth

Seth Niet meer actief

heb ook een eerdere pretecho gehad en die bureau adviseerde 9 weken als grens te nemen.... (ben geweest met 9 weken 4 dagen, zie album)

heb met mn tweede een medische echo gehad met 8 weken (uitwendig) en was heel duidelijk, MAAR tweede kindje en baarmoeder die heel hoog lag.
    heb ook weinig vet... ( kreeg ook elke keer stagiaires, omdat het dus zo duidelijk was...)

6. MissT

MissT Niet meer actief

Hai!

Ik had met 7 weken en 6 dagen een echo en het kindje was heel goed te zien én het hartje ook hoor :D.
    We zagen het heel goed knipperen, super moment is dat :).

Veel plezier!

7. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Bij mij is zowel uitwendig als inwendig een echo gemaakt met 8+3 dacht 10 te zijn vandaar deze vroege termijn.
    bij mij was er een groot ovaal met daarop een rondje met daar vlakbij een dooierzak en.. een kloppend hartje :D.
    Maargoed ik dacht 2 weken verder te zijn dus dat was een tegenvaller.
    Maar... met 11+1 mocht ik voor de zekerheid (tja je verwachte een andere termijn, dus best angstige 3 weken) nog een echo en toen zag ik een prachtig beeld van onze beeb, armpjes, beentjes driftig bewegen, draaien en een prachtige profiel van het gezichtje.

Als ik heeeel eerlijk mag zijn zou ik wachten met de pret echo tot het een termijn is dat je echt mooie beelden kan zien :)

8. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij kregen met dachten we 8 weken de eerste echo. De vk mat toen 6,3 weken. Ging inwendig. Uiteindelijk moesten we met ruim 11 weken bij het echobureau voor een termijnecho en ook daar deed ze inwendig de echo, dus ook bij een echobureau kan het inwendig gebeuren. Zij zei dat het dan zowiezo beter zichtbaar was, ook omdat mijn baarmoeder naar achter gekanteld lag en er via de buik waarschijnlijk vrij weinig te zien zou zijn.
    Kan dus allebei, maar inwendig is dichterbij dus vaak mooiere plaatjes.

Groetjes PCOmiep

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier moest ze met 8 weken (pretecho) 20 minuten zoeken (volle blaas intussen leeg wezen plassen, mogelijk duwde de blaas juist de baarmoeder naar achteren) . Erg stressvol dus. Maar toen zagen we dus een hartje.
    En niet eens zo heel veel meer eigenlijk... Het was nog zo klein... Maar het leefde.. en daarvoor waren we ook gegaan. Om die bevestiging te krijgen.
    Ongelooflijk was wel het moment met de 11 weken, wat een verschil, in maar 3 weken tijd... En 2 weken later dus weer.. prachtig om te zien hoe hard je kindje groeit die eerste weken.

10. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Op mijn uitwendige echo met 8w1d zag ik niet veel meer dan drie bolletjes (dooierzak, hoofdje en lichaam), en een knippertje (het hartje).

11. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik heb met 8 weken en 2 dagen een uitwendige pretecho gehad en ik zag gewoon het hartje kloppen en we hebben het toen ook gehoord. Je ziet dat een soort van gummybeertje! :D

12. luusje06

luusje06 Actief lid

9 dec 2009
    227
    0
    0
    leidster kinderopvang
    hellevoetsluis
    hi
    hier ook met 7 weken een uitwendige echo alles was goed te zien :D
    er werd wel gezegt ik ga het eerst uitwendig proberen omdat je slank bent :D en als ik dan niets zie dan doen we een inwendige.
    ik werd echt heel blij van die verloskundige :p
    succes liefs luusje

13. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Wij hebben onze eerste echo pas gehad met 11 wk +2 dgn. Heb wel verschillende echo foto's gezien van rond de 8 weken en het verschil met 11/12 weken is enorm. Toch kan ik me voorstellen dat je het eerder wilt zien, je zal het hoe dan ook mooi vinden omdat het je eigen gummy beertje is :D

Over het in- uitwendig valt weinig te zeggen. Ik was behoorlijk slank, (was, nu ben ik iets voller *ahum'* ;)) had totaal geen vet op mijn buik maar toch kreeg ik met 11+2 een inwendige echo. Mijn baarmoeder lag inderdaad gekanteld.

14. Madelieve

Madelieve Lid

9 dec 2009
    83
    0
    0
    even op terug te komen,had ik niet in het berichtje gezet.
    Ook bij mij met precies 7 weken een kloppend hartje.
    Dus met 8 weken zie je zoizo het hartje kloppen!

Veel succes

15. Trees

Trees Niet meer actief

Met ruim 8 weken zagen we hier uitwendig alleen maar een paar kronkelende darmen ;). Ondanks dat ik slank ben kregen ze mijn baarmoeder niet goed in beeld doordat deze naar achteren gekanteld lag. Inwendig zagen we duidelijk een kloppende hartje met kleine stompjes wat armpjes en beentjes zouden gaan vormen, we zagen duidelijk de vorm van het hoofdje en af en toe zelfs al wat beweging. We hebben het op film staan en vind het zelf heel bijzonder. Als je uitwendig goed beeld hebt, kun je al best wel wat zien!

16. Vera79

Vera79 Actief lid

23 dec 2008
    118
    0
    0
    Ik bij de eerste een uitwendige echo bij 6w en 5d en een kloppend hartje... Ze vertelde mij dat ze het gewoon eerst uitwendig probeerde en als dat niet lukte zouden ze het wel inwendig doen...

17. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik heb hem vandaag oook uitwendig gekregen :D

18. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    ik heb hem met 6 weken en 9 weken inwendig gehad en met 12 weken uitwendig

19. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Wij hebben vandaag de echo gehad. Volgens de berekingen zou ik 9 weken en 4 dagen zijn, maar bij de echo bleek het 8 weken en 6 dagen te zijn.
    Eerst heeft ze het uitwendig gedaan en na een tijdje zoeken zagen we al een kloppend hartje. Om een mooier beeld te krijgen en het beter op te kunnen meten heeft ze daarna een inwendige echo gedaan. Dat is wel veel mooier om te zien.
    Maar met een uitwendige echo is het hartje dus wel te vinden!

20. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Voor de vergelijking dit is mijn echo van 8+3 inwendig
    je ziet dus het lichaam,hoofd en dooierzak

Deel Deze Pagina