Ondergewicht

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by JustSanne, Mar 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JustSanne

JustSanne Actief lid

Mar 8, 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Ik vraag me af wat het risico is als je zwanger bent en een ondergewicht hebt? Het ondergewicht is dus niet zo erg dat ik niet meer vruchtbaar ben, maar zit toch wel een aardig aantal kilo's onder een BMI van 20. Ik probeer zo normaal mogelijk te eten...en ook voldoende (en dat is soms best lastig) maar zijn er nog dingen waar ik extra op zou moeten letten?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi JustSanne,

je bent iig al zwanger geworden, dus da´s super. Het enige waar jij nu op moet letten is dat je wel alle benodigde voedingsstoffen binnen krijgt. Twijfel je daaraan, zou ik wel een extra multivitaminepreparaatje slikken. Verder groeit die kleine lekker door, die pakt wel wat ie nodig heeft, maar degene die dit merkt, ben jij. Je zult natuurlijk heus wel aan gaan komen, maar het zal wellicht best vermoeiend voor je zijn. Op zich gebeurt er niets naars voor het kind als je ondergewicht hebt, alleen probeer niet af te vallen. Drink genoeg gedurende de dag (2-3 liter!) en verder gewoon eten wat je binnenhoudt en wel lust en lekker zwanger zijn.

Groetjes Brigitte

3. JustSanne

JustSanne Actief lid

Mar 8, 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    bedankt voor het snelle antwoord. Ik slik al vanaf het begin vitamine voor de zwangere vrouw...eet veel fruit enzo...water/vocht krijg ik ook genoeg binnen...ben niet misselijk ofzo...nu alleen m'n koppie nog in bewang houden...maar dat lukt boven verwachting goed... :D

Share This Page