Hoi, Ik heb een vraagje. Op 8 mei ben ik geopereerd aan verklevingen in mijn baarmoeder. Volgens de arts is alles goed verlopen en zijn de verklevingen weg. Er is een spiraaltje geplaatst en ik slik nu progynova om het slijmvlies te laten herstellen (elke dag tablet van 2 mg, geen stopweek, ook geen progestageen gedurende een aantal dagen per maand). Ik heb de afgelopen dagen wat spotting gehad (bloedig slijm), maar nog geen ongesteldheid terwijl nogmaal gesproken ik een cyclus heb van ca. 25 dagen. Ik weet dat ik me nog geen zorgen hoef te maken, maar toch bekruipt het angstige gevoel mij al weer van 'wat als blijkt dat ik ook na de kijkoperatie niet meer ongesteld wordt'. Daarom hoop ik van jullie antwoord te krijgen op de volgende vragen: Hoe lang duurde het voordat jullie weer ongesteld werden na een kijkoperatie? Beïnvloedt het slikken van progynova je cyclus? Ik zou denken dat ik zwaarder ongesteld moet worden door de hormonen en het extra baarmoederslijmvlies dat aangemaakt wordt, klopt dat? Kan het zijn dat je bij dit medicijn zonder 'stopweek' ook geen ongesteldheid krijgt omdat het slijmvlies niet afgebroken wordt? Alvast bedankt voor eventuele reacties. groetjes, Pooltje