Wie heeft ervaring met vergoedingen t.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen bij deze verzekeringsmaatschappij? Ben zeer benieuwd. Volgens mij vergoeden ze wel alle consulten, maar ben ook beniuwd of ze medicatie vergoeden. Zijn hier mensen die ook bij National Academic (onderwijs collectief) verzekerd zijn en hier ervaring mee hebben? Groetjes Elke
Hoi Elke, Ik heb het voor je opgezocht op de site van na. Hier de tekst die ik ervan heb gecopieerd. 5. IVF(In Vitro Fertilisatie) en andere vruchtbaarheids bevorderende behandelingen a. IVF Aanspraak bestaat op de eerste, tweede en derde poging IVF per te realiseren zwangerschap inclusief de daarbij toegepaste geneesmiddelen. Een poging omvat vier fasen: a. rijping van eicellen door hormonale behandeling in het lichaam van de vrouw; b. het afnemen van eicellen (punctie); c. bevruchting van eicellen en het opkweken van embryos in het laboratorium; d. de terugplaatsing van één of twee ontstane embryos in de baarmoederholte teneinde zwangerschap te doen ontstaan. Een volledige poging omvat maximaal het opeenvolgend doorlopen van alle vier genoemde fasen. Een volledige poging kan echter ook bestaan uit fase b, c en d. Het terugplaatsen van ingevroren embryos valt onder de IVF behandeling waaruit zij zijn ontstaan. Voorwaarden: - De verzekeraar moet verzekerde vooraf schriftelijk toestemming hebben gegeven voor de behandeling; - De IVFbehandeling moet plaatsvinden in een vergunninghoudend ziekenhuis; - Een ICSIbehandeling (intracytoplasmatische sperma injectie) en een eiceldonatiebehandeling worden gelijkgesteld aan een IVFpoging. Er bestaat geen aanspraak op (vergoeding van de kosten van) zorg ten behoeve van de donor; - Bij de vrouwelijke verzekerde wordt IVF tot en met 40 jaar vergoed. Na de 40 jarige leeftijd en voor de 45 jarige leeftijd komt IVF voor vergoeding in aanmerking, mits de doelmatigheid van de behandeling in de individuele situatie is beoordeeld en is vastgesteld; - Onder een gerealiseerde zwangerschap wordt een voortgaande zwangerschap verstaan. Dat is een zwangerschap van tenminste 2 weken gemeten vanaf de eerste dag na de laatste menstruatie; - Het geneesmiddelenvergoedingensysteem (GVS) is van toepassing. Vergoeding van de kosten wordt verleend tot maximaal de door de overheid vastgestelde bedragen. b. Overige vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen Aanspraak bestaat op overige vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen, behandelingen in verband met operatieve ingrepen en kunstmatige inseminatie. Er bestaat geen aanspraak op geneesmiddelen die dienen ter bevordering van de vruchtbaarheid Ik hoop dat dit genoeg info voor je is. Groetjes, Elvira
Ik ben er verzekerd.... geen problemen, maar voor IVF moet je wel even een briefje sturen met toestemming. Doen ze verder niet moeilijk over, maar wel ff melden van tevoren dus! De medicatie wordt hier ook allemaal vergoed gelukkig! Succes, Josien
Josien, Super fijn om te horen. Ik heb tot nu toe ( 1 maand in de mmm) geen rekeningen thuis gehad. Was dat bij jou ook? Heb jij toevallig ook gespoten? Veel mensen zeggen dat het maar de vraag is of dat vergoed wordt. fijne paasdagen! Groetjes Elke
Ik kreeg de rekeningen ook pas veel later, maar de rekeningen die ik kreeg werden allemaal gewoon vergoed. Waren rekeningen van het ziekenhuis die naar NA waren gestuurd en gewoon betaald. Ik heb nooit problemen gehad met NA tot nu toe. Tot op heden is alles vergoed, ook nu de medicijnen voor de ICSI-behandeling. Ik had wel van tevoren even gebeld en toen zeiden ze dat ik even een briefje met toestemming moest sturen. Die toestemming kreeg ik een week later al op de deurmat. Nee.... tot op heden (afkloppen!) heb ik er nog geen problemen mee gehad. Succes! Josien