Al jaren heb ik veel buikpijn. Ik ben ook al jaren onder behandeling bij artsen maar ze laten me elke keer weer vallen. "Prikkelbare darm" dat is wat ik te horen krijg. Eindelijk na lang vechten kwam ik bij een internist terecht en die leek me te helpen, maar na een foutje te hebben gevonden bij mijn maag/slokdarm werd er gezegt "we hebben het probleem gevonden, kunnen er niets aan doen leer er maar mee leven" ... en ik word weer naar huis gestuurd, en dit terweil ik eigenlijk kwam voor de buikpijn die ik had en niet voor de maagpijn en terugkomende slokdarmontstekingen (waar ik ook last van had maar die wel "te doen' waren). Leuk te weten dat die ontstekingen niet zomaar komen maar er echt een reden voor is hoor, maar de échte klachten die ik heb (onderin mijn buik) komen hier niet door... Maargoed ze hadden een fout gevonden dus waarom verder zoeken.. Het valt mij nu op dat mijn buikpijn vooral vlak voor mijn menstruatie enorm toenemen. Ik heb dan diaree, erge buikkrampen en ben stik beroerd. Dus ben ik eens gaan zoeken op internet, en kwam ik terecht bij endometriose. Tot mijn verbazing las ik dat deze buikpijn klachten daar van kunnen komen en dat het ook invloed kan hebben op je vruchtbaarheid. Nu hebben wij eindelijk na 2,5 jaar proberen en 3 miskramen dan eindelijk een kindje... Dus ook met mijn vruchtbaarheid zit het niet goed bij mij (al konden de gynecologen er in al die jaren weinig van maken waardoor dat komen kon, alles leek goed te zijn) .. deze combinatie van "verslechterde vruchtbaarheid en buik/darmpijn" zijn juist de klachten die bij endometriose voorkomen. Wat denken jullie? Zijn er mensen met ervaring betreft deze "ziekte"? Zal ik nog eens een poging wagen naar de HA te gaan? of zou het weer op niets uitlopen?
ik zou er toch eens mee naar de ha gaan en hem voorleggen wat je denkt dan zou hij je verder kunnen sturen zodat ze eens gaan kijken of je echt endometriose hebt is niet prettig heb er ook last van.. heel veel succes
Bedankt voor je reactie, hoe kwamen de artsen er bij jou achter? Ik heb al eens een inwendig onderzoek gehad, waarbij ze spul in mijn baarmoeder spoten om te zien of de boel verkleeft was, wat niet het geval was. Hadden ze het toen moeten zien als het zo zou zijn? Tijdens mijn zwangerschap ben ik ook erg beroerd geweest en heb ik enorm veel klachten gehad. Nu ben ik weer 2x ongesteld geworden na mijn zwangerschap en nu is het al 2x goed mis.. heb enorm veel pijn, slik een berg asperientjes maar die doen niets helaas. Als ik zo terug denk is het altijd al rond mijn menstruatie geweest dat het erger was dan anders (al heb ik het tussendoor ook wel eens) De ellende is allemaal begonnen na de zwangerschap van onze eerste (we hebben 2 kindjes) ruim 4 jaar geleden. Zou dat er wat mee te maken hebben?
bij mij kwamen ze erachter door een kijkoperatie te doen met echo's konden ze ook niks zien bij mij is het ook sinds de geboorte van mijn dochter door de keizersnede kan ik nu spontaan geen kids meer krijgen en heb ik ivf nodig ik zou toch eens langs de ha gaan met je verhaal en laat je doorsturen voor verder onderzoek meid
Bedankt voor je reactie, ik heb geen keizersnede gehad, maar een gewone bevalling. Wat vervelend zeg dat het bij jou zo gegaan is! Ik hoop dat ook jij nog een mooi en gezond kindje krijgen mag! Ik ga maar weer vol goede moed terug naar de HA eens zien of ie er wat aan doen wil... gelukkig heb ik sinds kort een nieuwe arts dus mischien dat hij me serieuzer neemt dan m'n vorrige.
Zijn er nog meer mensen met ervaringen? Ik hoor er graag alles over, vind het zowat om zelf te 'dokteren' maarja als de artsen het niet voor je doen........... Wil graag zoveel mogelijk info, zodat ik wel aardig zeker van m'n zaak kan zijn. Heb op internet veel gelezen maar overal kom ik het zelfde verhaaltje tegen, hoor graag de ervaringen van mensen die het echt meegemaakt hebben of nog mee maken.
Goedemiddag, Mij hebben ze jaren geleden ook afgescheept met prikkelbare darm. Ik sta elke dag op met buikpijn en ga ermee naar bed en rond en tijdens en na de menstruatie heel erg. Dan voel je je echt niet prettig. Heb vaak blaasonsteking, bekkenpijn etc. Aangezien ik ook niet zwanger wordt, gaan ze bij mij een kijkoperatie doen. Ikzelf heb ook het idee dat ik endo heb. Ze gaan ook tevens kijken of de eileiders niet zijn verstopt omdat ik toch onder narcose ben. Ik laat je wel iets weten wat daar de uitkomst van is, maar ze kunnen inderdaad alleen middels een kijkoperatie zien of je endo hebt. Heel veel succes.
bedankt voor jullie reacties! Alex veel sterkte! Ik wou vandaag naar de HA maar die was er niet, kon enkel bij een vervangend arts terecht dus dan maar morgen. Ondertussen heb ik nog steeds veel pijn, Hoe was de pijn bij jullie? Ging dat een hele dag door of komt het met vlagen? Ik heb ook de eerste 2 dagen voor ik ongesteld werd bloed verloren uit mijn darmen (daarna werd ik pas ongesteld) is dat normaal?
bedankt Linda, dat toppic had ik al helemaal doorgelezen Apart dat er zoveel zoveel mensen zijn die dit hebben! En nog meer apart vind ik het dat mijn HA nooit zelf de link heeft gelegd....