Hoi! Uiteraard schrijf ik mee in een NOD groepje, maar gezien het traject, is dat bij mij toch anders dan bij de andere dames daar. De MMM groepjes die er zijn, lopen vaak al lang en zijn gericht op IVF en ICSI waardoor ik precies nergens helemaal bij hoor (ik doe OI) Dus, zijn er dames die een traject volgen (of binnenkort gaan volgen) en het leuk vinden om te kletsen? Wat mij betreft is iedereen die een traject volgt welkom, ongeacht het soort traject. Bij animo zal ik een lijst maken. Mijn verhaal in het kort: ik doe ovulatie inductie d.m.v. Gonal F en Ovitrelle. Morgen heb ik weer een folikelmeting. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik eerst Letrozol gebruikt (zonder succes) en daarna Bemfola en Pregnyl. We zijn vorige keer twee jaar bezig geweest om een eisprong te realiseren, dus ik realiseer me dat de kans aanwezig is dat we weer een lange weg tegemoet gaan
Hoi! Vind t leuk om mee te schrijven, alleen gaan we pas eind dit jaar van start Als de kleine bijna 1 wordt. Best n lange weg gehad hier, zeker met alle voorbereidingen meegerekend, maar uiteindelijk een hele lieve mooie dochter dus helemaal verliefd <3 Nog steeds enorm opgelucht dat het überhaupt lukte om zwanger te worden en dan echt te eindigen met een kindje in je armen blijft ongelofelijk. Ik heb de 6e IUI die raak was gedaan met ook Ovitrelle en Gonal F. We zijn alweer bij de gyn geweest dus dat gaan we weer zo doen. We hebben nog zes donorrietjes. Dus ik bid dat het raak gaat zijn met die zes want de donor is gestopt met doneren helaas.
Hi! Lijkt mij leuk om mee te schrijven. 5 jaar geleden zwanger geraakt na een traject van 1,5 jaar en nu hebben we besloten opnieuw de MMM in te gaan voor een tweede kindje. Zelf heb ik PCOS en geen natuurlijke cyclus, dus zonder hulp zit het er bij ons niet in. Afgelopen week ben ik gestart met Primolut om een ontrekkingsbloeding op te wekken en hopelijk kan ik over een dag of tien beginnen met het spuiten van Gonal-F. Ik merk aan mijzelf dat ik heel enthousiast ben omdat we nu in ieder geval een kans hebben om zwanger te raken (als mijn eicellen willen rijpen ). @Basilicum: in welke ronde zit je nu?
Dat herken ik ! Ik vind het nu leuk en spannend! Ipv de steeds groter wordende angst om kinderloos te blijven. Na iets meer dan een jaar aan voorbereiding duurde het 2 jaar en 8 maanden voor het lukte, ik was toen niet echt optimistisch meer, het werd echt een zware last. De vraag of je überhaupt ooit een positieve test in handen gaat hebben, wat te doen als het traject afgelopen zou zijn (we kunnen het zelf niet proberen), is de timing van de IUI wel goed.. etc! En nu denk ik oeehh wat leuk en spannend fijn om het zwanger worden dan ook mee te maken op een positieve fijne manier.
Hi, Ik spiek hier ook mee. Mijn partner (30j) en ik (25j) zijn ruim 6 jaar samen en zitten nu helemaal aan het begin van een traject om een eerste kindje te kunnen krijgen. Ik heb sinds het stoppen met de pil in oktober vorig jaar lange onregelmatige cyclussen (en acné). Vrij snel doorverwezen ivm vermoeden PCOS. Vorige week een inwendige echo gehad en inderdaad PCO te zien (> 20 follikels per eierstok). Vanmorgen ons eerste gesprek met de fertiliteitspoli en tot onze verbazing mogen we meteen beginnen met een OI-traject. IUI is nog niet nodig omdat de zaadkwaliteit van mijn partner voldoende is om het eerst even met alleen OI te proberen. Ik ben nu 7dpo (eisprong gehad op CD30) en verwacht mijn menstruatie aankomende zondag (liever niet natuurlijk, maar goed ). Ik mag dan op CD3 beginnen met de laagste dosis Letrozol (2,5mg). De eerste tijd dus vooral nog even aankijken qua dosis, hopelijk binnen een paar rondes de juiste dosering gevonden en een regelmatige cyclus met een mooie eisprong. Zodra we een goed werkende dosis hebben gevonden, mogen we het daarmee zo'n 6 rondes gaan proberen. Ik vind het super spannend en ik denk dat het een pittige tijd wordt. Maar we hebben goede hoop dat dit traject zal leiden tot ons kindje en het is super fijn dat we nu al mogen beginnen!
Wat fijn dat jullie snel mogen starten! Dan gaat er iig geen tijd verloren Wat spannend het kan snel raak zijn. Voor PCOS is gelukkig een goed beleid mogelijk!
Goedemorgen! Spannende tijden. Inmiddels ongesteld geworden? Vorige keer ook met gonal f zwanger geworden? Ik snap dat gevoel heel goed, dat je straks weer een kans hebt. De wachtweken duren nu bij mij een eeuwigheid. We zitten in de eerste ronde en naïef als ik ben, toch heel veel hoop . Nu 4 DPO en bezig met ovitrelle eruit aan het testen. Maar ben super ongeduldig!
Ook een spannende tijd voor jou! Gelukkig bijna zondag, en mocht je onverhoopt ongesteld worden, wordt je cyclus hopelijk korter met letrozol!
♡♡♡♡♡ NOD 8 juli Basilicum - 32 jaar - tweede kindje - OI Gonal F en ovitrelle - Ronde 1 Afspraken ♡♡♡♡♡ WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, soort traject en hoeveelste ronde. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
Heb een lijstje gemaakt . Leuk als jullie jezelf erop zetten! Iemand trouwens ervaring met ziekig zijn rond innestelingsperiode? Ik ben sinds gister helemaal niet meer fit, keelpijn en koortsig. Zal vast de boel niet helpen
Spannend !! Snap je ongeduld hoor. stel je voor dat t gelijk raak zou zijn haha. Ja nu je het zegt, heb ik dat heel lang gehad na de eisprong ! Achteraf leek het wel of na de spanning enzo dan mn weerstand wat zakte. En gebeurde echt maanden achter elkaar, maar sinds we in het ziekenhuis kwamen volgens mij niet meer.. best gek.
Nou, dat zou bij mij ook zomaar het geval kunnen zijn denk ik . Tijd gaat laaaaaangzaam. Pas als ik bloed geef ik de hoop op
♡♡♡♡♡ NOD 2 juli Duckie08 - 25 jaar - eerste kindje - laatste ronde vóór OI - Ronde 2 8 juli Basilicum - 32 jaar - tweede kindje - OI Gonal F en ovitrelle - Ronde 1 Afspraken ♡♡♡♡♡ WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, soort traject en hoeveelste ronde. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
Ik sluit me hier bij aan. Vorige ronde werd ik op 2/3 DPO al echt beroerd. Begon met nare lage krampen, daarna vooral maagpijn en ook overgeven en alles. Ik denk een buikgriepje dat heeft doorgezet door verminderde weerstand (niemand anders in m'n omgeving had toen buikgriep)? Kan volgens mij komen door die shift in hormonen na de eisprong. Deze ronde valt het heel erg mee, maar sinds gisteren ook wel een beetje keelpijn. En altijd hoofdpijn, opgeblazen buik en mega emotioneel, maar dat heb ik (en mijn partner inmiddels ook, niet geheel vrijwillig ) geaccepteerd als mijn standaard na ovulatie
♡♡♡♡♡ NOD 2 juli Duckie08 - 25 jaar - eerste kindje - laatste ronde vóór OI - Ronde 2 8 juli Basilicum - 32 jaar - tweede kindje - OI Gonal F en ovitrelle - Ronde 1 Afspraken Milena- 11-9 gesprek gyn over plan van aanpak (schildklier en progesteron getest, zijn nog steeds goed). ♡♡♡♡♡
Precies! Test je van tevoren of niet? Ik was daar mee gestopt, ik heb liever menstruatie (en dan ook echt de zekerheid) dan een witte test. Maar de laatste succesvolle poging heb ik wel getest op 11 dpo
Ik test vanaf 1 dpo om ovitrelle eruit te testen. Eerste keer ovitrelle (vorige zwangerschap had ik pregnyl) dus wil weten wanneer hij wit is. Maar met mijn dochter testte ik op 9 dpo al positief en was pregnyl er al twee dagen helemaal uit. Dus ik test gewoon door tot ik een tweede streep heb nadat ovitrelle eruit is. Positive thinking
Hahah ja helemaal goed! Ik had toen ook zon positief gevoel. En streepje was best duidelijk op 11 dpo dus 10 dpo was hij er ook al geweest denk ik. Bij mij was de Ovitrelle er echt heel snel uit. Ik vond t ook leuk die ronde om te testen, omdat ik nog nooit een positieve test had gehad ookal was dit nep/Ovitrelle haha
Goedemorgen! Hoe is het met iedereen hier? Ik ben inmiddels 6 dpo en 8 dagen na ovitrelle en druk aan het testen tot de test wit wordt. Bij pregnyl had ik nu al witte testen, dus ben benieuwd hoelang ik ovitrelle nog zie op de test. Vanmorgen was het lijntje nog best duidelijk, maar wel afgelopen tov gisteren dus echt nog ovitrelle
Helaas nog geen bloeding! Ik slik morgen mijn laatste twee pilletjes en dan zou de ontrekkingsbloeding binnen 3 dagen moeten komen. Eindelijk hormonen spuiten dus volgende week. Van mij part mag het niet snel genoeg gaan. De vorige keer ben ik zwanger geraakt met Puregon omdat ik op Gonal-f een allergische reactie had. Ons huidige ziekenhuis heeft echter geen prijsafspraken met de leverancier van Puregon en al hun alternatieven zijn niet leverbaar. Ik hoop dan ook dat ik over die allergie heen ben gegroeid.. Ondertussen ben ik bijna geobsedeerd door alles wat met baby's te maken heeft. Heb de halve babyuitzet al in huis.. Als ik het relativeer weet ik dat dit niet als "normaal" wordt gezien voordat je werkelijk zwanger bent, maar het geeft me rust omdat het iets is waar ik wel controle op heb. Jullie toevallig ook last van? Ik duim voor jou deze eerste ronde. 20% kans op een zwangerschap elke ronde toch, dus wie weet!