onzeker en 2 vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door maaike pati, 13 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maaike pati

29 mrt 2007
    56
    0
    0
    den haag
    hallo,
    ik zal eerst ff een korte samenvatting geven: heb twee miskramen gehad, in juni en november, de eerste met 14 weken, de tweede bij 6 weken.
    Bij de eerste miskraam kwamen we erachter tijdens een echo en kreeg ik een curatage. De tweede miskraam kwam spontaan, na krampen en bloedverlies.

Ben nu weer zwanger en erg onzeker. We gaan 25 april voor een echo om de termijn te bepalen. Maar ben nu al erg nieuwsgierig. Ik heb een hele onregelmatige cycles en weet nu dus niet hoelang ik zwanger ben. Heb 4 weken geleden positief getest (laatste menstruatie was 3 februari) Nu is mijn eerste vraag: vanaf welke week van de zwangerschap kun je eigenlijk positief testen? Hoelang zou ik dan nu minimaal zwanger kunnen zijn?

Heb sinds woensdag een beetje last van bruin bloedverlies (alleen bij het afvegen) het zijn vnl. donkerbruine sliertjes. Dit kan nu toch geen innestelingsbloed meer zijn en wat kan het dan wel zijn? Dit had ik ook bij de tweede miskraam maar ging toen binnen een dag over naar helder bloedverlies, vandaar nu weer mijn onzekerheid.
    Wil zo graag genieten van mijn zwangerschap, maar is zo moeilijk door alles wat er gebeurt is.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi maaike,

Het is heel begrijpelijk dat je onzeker bent en je zorgen maakt!
    De test kan al positief zijn na 1 dag overtijd. Dus dan ben je 4 weken+ de 4 weken die verstreken zijn na de test, maakt 8 weken.
    De bruine afscheiding komt nu inderdaad niet meer van een innesteling. Maar in de zwangerschap is je baarmoeder heel goed doorbloed, soms knapt er dan een klein haarvaatje. Voor dat het de uitgang heeft bereikt is het al bruin. bruin is oudbloed. Dit kan absoluut geen kwaad en komt bij veel jonge zwangerschappen voor.
    Vertrouw op je lichaam! nog even spannend maar na de echo kan je lekker gaan genieten.
    Imke

Ps gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. maaike pati

29 mrt 2007
    56
    0
    0
    den haag
    hoi imke,
    bedankt voor je reactie.
    Ik heb nu dan toch nog twee kleine vraagjes.
    Hoe lang kan dat bruine bloedverlies dan ongeveer duren nadat er bv. een haarvaatje is geknapt. Heb er nu bijna een week last van. Het is gelukkig niet veel en ook niet de hele tijd, maar vraag me af hoe lang het duurt, voel me het ene moment weer heel zeker maar zodra ik weer iets zie is dit weer geheel weg!

En dat zeurderige gevoel in je onderbuik is toch je baarmoeder die aan het groeien is, of gebeurt dat pas later. Dit heb ik nl. dagelijks, doet absoluut geen pijn maar je voelt wel iets.

gr. maaike

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Maaike,

dat bloedverlies kan inderdaad wel een weekje aanhouden, maar is vaak alleen wat bruinverlies meer. En een harde buik of banden pijnen kunnen de hele zwangerschap door voorkomen. Geen probleem.

Groetjes Brigitte

5. maaike pati

29 mrt 2007
    56
    0
    0
    den haag
    hoi brigitte,
    het is dan toch weer mis gegaan in de nacht van 18 op 19 april. Het begon om twee uur met krampen en bloedverlies. Tussen 4.00 en 7.00 heb ik erge krampen gehad en ben ik 3 grote stolsels verloren met redelijk veel bloedverlies. Die ochtend nog een beetje last van krampen maar minder bloedverlies. De rest van de dag en vannacht totaal geen pijn meer en nihil bloedverlies. Ik weet vrijwel zeker dat ik het vruchtzakje/vruchtje nog niet verloren ben. Hoe kan dit dan? Als je die stolsels hebt verloren is het dan zeker dat het echt mis is gegaan?
    We moeten maandag naar het ziekenhuis maar heb er nu zo`n raar gevoel over dat ik het aan jullie vraag!

gr. maaike

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Maaike,

het klinkt er inderdaad precies naar dat het een miskraam is geweest. Wat vervelend voor jullie zeg.
    Het ligt er een beetje aan hoe lang je zwanger was, maar een vruchtzakje of vruchtje hoef je lang niet altijd te zien bij een miskraam. Als het in een vroeg stadium is misgegaan, is er ook geen tijd geweest voor het vruchtje om te kunnen groeien. En vooral omdat je zegt dat je een paar uur flinke krampen hebt gehad en veel bloedverlies met stolsels en het is daarna eigenlijk meteen weer een stuk minder geworden, is de kans groot dat het helemaal natuurlijk is afgekomen. Maandagg zul je dan wel een echo krijgen om te zien of dit ook daadwerkelijk het geval is.
    Sterkte morgen,

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina