Hoihoi ik heb de 20 weken echo gehad en volgens die mevrouw was alles ok met onze kleine meid. Ik hoef pas over een paar weken naar de verlos en ik wil toch nog graag iets weten ovr de echo. Ik heb al gezocht in het topic van waar t formulier uitgelegt word maar daar staat t niet in. foetale ademhaling : staat - aangevinkt wat wil dit zeggen? bij navelstreng staat 3? wat is dat Verder staat er bij alle metinegn dat mn meisje ongveer rond de 19+4 weken zit maar bij buikomtrek staat 20+1. Is t dan een dikkertje of is t buikje altijd zo'n verschil? hopelijk stel ik mn vraag een beetje duidelijk groetjes ellen
Hoi Ellen, foetale ademhaling - (dus neg) kan ik niet echt zo zeggen; waarschijnlijk dat ze geen beweging heeft gezien van het middenrif en dat is normaal dat ze dat niet altijd zien, maar dit wordt niet standaard vermeld op de uitdraai bij de echo. Er is gezen dat de navelstreng 3 vaten heeft en dat is normaal. Dus goed. En de AC is de buikomtrek en die is vaak een beetje groter dan de rest en dat wil zeggen dat de baby het goed doet en goed groeit. Geen bijzondere dingen dus, alles goed. Groetjes Brigitte