Hallo! Ons meisje is nu 10 maanden oud. Ze heeft 6 maanden een spreidbroek gehad, waarvan 3 maanden 24 uur p/d en 3 maanden alleen tijdens het slapen. Ze loopt grof motorisch wat achter in de ontwikkeling. Ze kan alleen met wat hulp omdraaien op haar buik. Zitten kan ze wel al heel goed zelf, maar dit mag eigenlijk niet van de fysio. Ze mag pas zitten als ze het zelf kan doen. Wat heeft dit met het onderwerp te maken? Alles. Ze ligt eigenlijk van kleins af aan of haar rug dus wat te spelen. Alleen nu zoveel maanden verder kan ze eigenlijk nog niks meer en is ze eigenlijk uitgekeken op haar speelgoed en babygym. Wie heeft er wat speeltips of leuke speelgoed ideeën voor haar om toch een beetje de tijd door te komen? Alle tips en ideeën zijn welkom! Alvast bedankt!
Opwindautootje. Maakt herrie, je ukkie kan aan de wieletjes draaien (bere-interessant volgens mijn dochter). En het kan uit zichzelf bewegen als mama hem op windt! Dus als je je dochtertje op haar buik legt kan dat stimuleren te rekken en wie weet zich ergens naar toe te bewegen. Tip: koop een slecht opwindautootje. Ik heb er een van het Kruidvat, die doet het niet zo goed. Echt perfect, want we hebben ook een goede en die zoeft meteen onder de bank en uit haar zicht en bereik, niet leuk. Dit ding komt vaak pas vooruit als je hem een zetje geeft en maakt kabaal als hij het niet doet. Perfect voor haar. En gewoon op een tapijtje op haar buik neerleggen met vanalles om haar heen om haar te stimuleren zich om te draaien en te rekken om iets te pakken. Favouriet hier: keukenpapier en zakdoekjes om te verscheuren , vensterenveloppen (kraken!), wel even open trekken. Doosje paperclips. Van die ronde stapeldingen om een toren te maken (kun je mee meppen, herrie maken, toren omgooien), place-mets (vooral als er een bord pap op staat), krant, pakje zakdoekjes. Ze vindt het goedkoopste speelgoed het leukst. Het dure speelgoed dat ze van oma heeft gekregen negeert ze...
idd op haar buikje laten liggen en allerlei stapelbekertjes, blikjes knisperboejes en allerlei andere rotzooi om haar heen leggen. En dingen met knopjes en muziekjes! Ook heel leuk! Onze zoon loopt motorisch ook een klein beetje achter, dus wij zaten met een vergelijkbaar 'probleem'. Hij wilde alleen amar zitten en kruipen en dat kon hij nog niet... , dus was het behoorlijk entertainen geblazen,.... Veel gewandeld ook toen die periode. Hij zat pas met 10,5 maand en kroop toen op zijn buikje. Met 11,5 maand kroop hij met zijn buikje van de grond. Sinds 2 weken trekt hij zich op tot staan, dus nu heeft hij inmiddels genoeg te doen! En een beetje helpen met rollen en andere motorische dingen die ze nog niet kan maar wel interesse in heeft; Thomas wilde dat zelf heel graag doen/oefenen. Niet eindeloos, maar ze zal zelf wel aangeven wanneer ze geen zin meer heeft! Oh en als je het kruipen wil stimuleren: koop een follow me fred van Tiny Love! Veel speel-plezier!
Het probleem bij ons meisje is ook een beetje dat ze eigenlijk vanaf dat ze klein was en een spreidbroek had niet op haar buik kon liggen. Daarna probeerde we het weleens maar dat was brullen geblazen. Nu door elke dag wat te oefenen gaat het beter, maar deze dame gaat zodra ze op haar buik ligt en te pakken heeft wat ze moet hebben of de toren omgegooid heeft weer vlug terug op haar rug. Heel lastig dus. Buikliggen is hier niet favoriet, waarschijnlijk omdat ze dat maanden niet gedaan heeft. Bedankt alvast voor jullie ideeën!
was hier ook lang niet favoriet hoor! Gewoon af en toe doen en volhouden.... Misschien je baby-gym af en toe met andere speeltjes op-pimpen met allerlei boeiende geluidjes en lichtjes? En 'zittend' spelen in de kinderstoel (boekje, blokjes etc) of wipper? Trouwens de koekjespot van fisherprice is hier heeeel lang een hit geweest en nog speelt ie er wel mee, kan ook als ze in de kinderstoel zit!
ff volhouden op de buik , dan moet ik haar vastbinden ze rolt meteen terug! Zittend spelen vind ze wel leuk, maar omdat dat nu nog wordt afgeraden probeer ik haar nog wel veel neer te leggen. Koekjespot hebben wij ook! Uitladen maar!
Onze meid heeft een soort piano om aan de box of ledikant te hangen, maar dan wel aan het voeteneinde. Als ze op de beestjes gaat stampen beginnen ze huneigen geluidje te maken. Dus wanneer ik aan het koken ben, komt heel de boerderij voorbij in ons huisje...
is het pijnlijk voor haar op haar buikje? Of is ze het gewoon niet gewend en wil ze het daarom liever niet (of frustreert het haar dat dingen niet lukken, zoals bij die van mij..)? Tsja vastbinden lijkt me idd geen optie misschien als ze per ongeluk eventjes op haar buikje ligt de hemel in prijzen en doen alsof het heeeeel leuk is? Dan toch maar je baby-gym oppimpen...., weet ff zo snel geen andere tips..