Ik ben op dit moment 17 weken zwanger en wij hebben helaas geen goede 13 en 16 weken echo gehad. Helaas hebben ze gezien dat de doorbloeding van het hartje niet helemaal goed is vanwege een gaatje in het hard komt het gelukkig wel op de juiste plek terecht, misschien een cyste in het hersentje. Handje is nog niet helemaal in de stand zoals het hoort te zijn. En nog een paar dingetjes alleen krijg je vrij weinig uitleg wat het nou precies inhoud of wat de gevolgen kunnen zijn omdat alles een misschien is, het kan nog bij trekken tijdens de zwangerschap en we kunnen het nog niet helemaal goed zien maar het ziet er niet goed uit. Ze willen daarom graag een vruchtwater punctie afnemen. Om een conclusie te maken of het kindje een beperking heeft. De nipt was toen der tijd goed. Helaas lukt dat niet omdat mijn Kindje nog te ver naar achteren ligt om de vruchtwater punctie af te nemen. Nu moeten we tot 20 weken echo wachten en ze hopen dat ze volgende week toch de vruchtwaterpunctie kunnen afnemen. Zijn er mama’s die dit ook hebben mee gemaakt? En zou ik jou dan misschien een berichtje mogen sturen. Want op het internet vind je zo weinig informatie. En het is zo een lastige situatie waarin er wel verwacht van je word keuzes te moeten maken. Hebben andere mama’s deze situatie ook mee gemaakt dat je een slechte 13 en 16 weken echo hebt gehad en hoe is het bij jullie afgelopen?
Ik niet zelf meegemaakt, maar wel een hele goede vriendin van me. Beetje hetzelfde verhaal als bij jou, meerdere dingen die niet helemaal klopten maar steeds bleef het nog vaag. De nipt en vruchtwaterpunctie waren beiden goed bij haar. Met 20 weken is het uiteindelijk helaas toch slecht afgelopen voor ze.... Ik hoop op een wonder voor je!! Heel veel sterkte
super bedankt voor je reactie!! ondertussen is de vruchtwaterpunctie eindelijk gelukt. Dus iets meer antwoorden is al heel fijn! Nu af wachten op de uitslagen. En hoe de rest van de zwangerschap gaat verlopen…
Geen ervaring.. maar ik wilde jullie toch heel veel sterkte wensen met wachten.. Wanneer verwachten jullie de uitslag? Ik ga duimen dat er positief nieuws uit zal komen!
Helaas hebben wij tehoren gekregen dat ons kindje triploïdie heeft en niet levensvatbaar zal zijn. Hierdoor zullen wij volgende week gaan bevallen van onze 19 weken kleine meid
Och jeetje, wat een verdrietig bericht! misschien wil je er niks mee, maar ik heb bij ons kindje 2 dezelfde kleine knuffelbeestjes gekocht: een hebben we in het kistje gelegd, de andere hebben wij gehouden. Zo is altijd nog een kleine tastbare herinnering Heel erg veel sterkte gewenst!!
wat intens verdrietig voor jullie. Helaas het zelfde meegemaakt een tijdje terug. Al was bij ons met de 13 weken echo wel al duidelijk dat het goed mis was. Ons kindje had ook een triploidie. Als je het fijn vindt om er verder over te praten mag je altijd een berichtje doen. Sterkte de komende tijd.
Wat intens verdrietig nieuws voor jullie. Ergens hoop je dat het meevalt, en dan dit. Helaas weet ik hoe het is om rond deze termijn te ‘moeten’ bevallen, je mag me altijd een berichtje sturen. Op het 24Baby forum is een actieve groep in de ‘Vlindertuin’ met allemaal vrouwen die ook in deze situatie zitten of hebben gezeten. Als je meer wilt weten over wat er op je af gaat komen, of om lotgenoten te treffen naderhand, zou ik zeker aanraden om daar eens een kijkje te nemen. Heel veel sterkte in ieder geval!
Wat een vreselijk nieuws… geen woorden voor! Ik wil jullie ongelofelijk veel kracht en sterkte wensen… Dikke digitale knuffel!
Heel veel sterkte toegewenst. Misschien ben je inmiddels al bevallen, maar mocht dat nog niet zo zijn.... laat foto's maken, misschien wil je ze nu niet direct zien, maar het is wel een herinnering aan jullie mooie dochter. Bijv via stichting Stil, ik meen dat zij ook in deze termijn foto;s maken. Wij hebben 13 jaar geleden afscheid moeten nemen van onze zoon, 20e week, hij had trisomie18 (Patau). Wij hebben gelukkig ook nog een foto van hem, niet professioneel, maar gemaakt door één van de verpleegkundigen die zich hierin had laten scholen.
Ik zie dat ik een schrijffout heb gemaakt. Onze zoon had Edwards Syndroom (trisomie 18), Patau is trisomie 13