NSO of BSO leidsters

Discussie in 'De lounge' gestart door Sweetlakecity, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Ik wil een algemene vraag stellen.

Als je in je laatste jaar SPW (MBO opleiding heet vast nu anders dan SPW) bezig bent. Mag je dan als vaste leidster op een bso werken?

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Nee dat denk ik niet. Op veel bso's (hier tenminste) werken veel afgestuurde hbo-ers en een paar afgestudeerde mbo-ers. Ze hebben overschot aan mensen om uit te kiezen..

3. Sweetlakecity

mijn dochter zit op een bso met 2 leidsters laatste jaar van de mbo opleiding en 1 leidster laatste jaar SPH. Zit me totaal niet lekker. :-s

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Dat is wel apart.. Maar je mag toch aannemen dat ze daar niet voor niks werken.

5. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Ja volgens mij wel

6. Sweetlakecity

ik heb gewerkt als leidster. Nu al dik 12 jaar geleden. Maar mocht geen vaste kracht zijn tot mijn diploma.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Nee, ik mocht dat niet. Mijn opleiding heb ik in 2009 afgerond. Misschien is het nu veranderd? Of per KDV/BSO anders.

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hey
    Had je nog gebeld?
    Ik vroeg het ook nog even na en ze mogen in hun laatste jaar werken naast een vaste pm er.

9. Sweetlakecity

Nee geen tijd. Heb nu wat online zitten snuffelen blijf ermee zitten.
    Nu een nieuwe ouder gesproken en die heeft ook dezelfde buikpijn als ik omtrent de leidsters. Ze zijn zo onervaren. Dit mij niet lekker dat er 2 een mbo opleiding laatste jaar hebben en 1 sph laatste jaar.

10. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hebben ze daarvoor niet al een diploma behaald waar jij geen weet van hebt? Vanuit SPW3 kun je bijv. doorstromen naar SPW4, misschien is dat hier aan de orde? Voor de SPH kan de SPW zijn gedaan.

11. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Toen ik nog op een VSO en BSO werkte was het een vereiste dat je een 'erkend pedagogisch medewerker' was. Oftewel; je diploma moest hebben.

12. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Nee dat mag niet, althans hier niet, en in mijn opleiding ook niet!

13. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons mag dat niet alleen heel incidenteel als er totaal geen andere invalkracht te vinden is, maar nooit alleen altijd samen met een leidster die wel dr diploma's heeft

Maar dit gaat dan wel om een laatste jaars stagiaire die wij (stagebegeleiders) eerder hebben moeten toetsen via een lijst of ze al die dingen kunnen en ze ook minimaal 10x gedaan heeft

14. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doen ze hun werk ook niet goed dan?

15. Sweetlakecity

Ik heb in het werkveld gewerkt en dan voel je dat er iets niet klopt. Oke ze zijn jong. 20 jaar. Maar zelfs t hoofd is op deze locatie niet aanwezig. Er is al een fout gemaakt bij mijn dochter die zich verstapte en hinkte door mij niet te bellen. Ook vind ik en twee nieuwe ouders dat t contact ouder leidster erg binnen beperke is. Voelt serieus als een dumpplek voor mij. Slechte overdracht.

16. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Als het betreffende meisje in het laatste jaar zit van de spw-bbl opleiding ( werken en leren) mag ze boventalig op de groep staan dus altijd met een gediplomeerd leidster die de eindverantwoording draagt.
    Ik heb zelf deze opleiding via de bbl weg gedaan en in 2005 diploma gehaald maar mocht niet als volleerd leidster optreden of alleen zijn met de kids.
    Zit het je niet lekker moet je gewoon een afspraak maken met de directeur of assistent leidinggevende van de BSO/VSO

17. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Als ze al niveau 3 heeft, en nu bijvoorbeeld niveau 4 doet zou het wel mogen

18. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Bij de sph-er geld dat ze na haar propedeuse mag werken als gediplomeerd spw-er. Als laatstse jaar spw-er mag je als invalkracht werken naast een gediplomeerd leidster. Ze mogen niet alleen staan.

Deel Deze Pagina