Dreumes 18 maanden weigert al 6 maanden fruit!

Discussion in 'Voeding' started by Kwabbernoot, Dec 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Pffffft ik weet het niet meer hoor!!

Soms wil meneer een hapje of een knijpfruitje(maar dit bied ik niet aan op het fruitmoment, mag niet als vervang dienen tenminste ik wil niet dat hij het idee heeft dat hij kan kiezen) maar meestal niet. Ik word er nu toch wel een beetje kriebelig van. Ik heb normaal engelengeduld maar ooh dit is zo ongezond! Ik heb echt alles geprobeert, behalve dwingen maar dat doe ik niet.

Ik heb net wel een half uur strijd gehad om een stuk mandarijn, ik denk ik probeer t eens. De hele tijd opnieuw het vorkje voor hem neergelegd als hij hem op de grond smeet.. Nou dat werd hem ook niet, verschrikkelijk ik zat zelf met de tranen in mijn ogen. Nu is hij blij aan het spelen en ik zit met een rotgevoel!

Moet ik hem echt gewoon laten? Gaat dit weer over? Na zo'n lange tijd?? En is dit niet verschrikkelijk ongezond? Ik ga niet meer aanhouden hoor, zoals net, dat werkt averechts volgens mij eet mijn jochie nooit van zijn leven meer mandarijn:$

Hij eet verder wel alles, avondeten gaat goed, groente ook, brood ook. Eerst hartig dan zoet, doet hij altijd keurig.. Drinkt water, soms ranja. Naja alles is best behalve het fruit. Of ik het nu gekookt, geprakt, in grote of kleine stukken, aan tafel of op de bank aanbied. Het is pertinent nee.

Iemand tips? Of iemand die hetzelfde heeft?

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    De strijd aan gaan of dwingen zal inderdaad niet gaan helpen en zelfs averechts werken... Het is denk ik toch het beste om het los te laten.
    Hier een meisje wat vanaf het begin slecht fruit eet.
    Inmiddels gaat het wel stukken beter, maar blijft beperkt tot banaan, appel en peer! Al heeft ze laatst ook wat druifjes op...

Het wilde hier nog wel eens helpen om voor mezelf bijvoorbeeld een appel te schillen en op te gaan eten, zonder haar eigenlijk iets aan te bieden. Dat wekt natuurlijk de interesse...
    Uiteindelijk zat zij de appel op te eten ipv ik!! (missie geslaagd, haha)

Op het kdv eet ze overigens al heel lang goed fruit... maar dat is natuurlijk samen met alle kindjes aan tafel eten!

Heb verder niet echt tips of zo, maar denk dat loslaten toch de eerste stap is...

3. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

Dec 23, 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Vooral geen strijd van maken inderdaad, maar dat had je zelf al bedacht :) Met een blij gezicht blijven aanbieden, zelf lekker mee-eten zodat je kind ziet dat het leuk en lekker is. Als dat allemaal niet werkt kun je nog proberen om het anders te verwerken; een smoothie bijvoorbeeld met yoghurt, banaan en mango ofzo. Wat hier altijd een succes is, is diepvriesfruit een klein beetje laten ontdooien en dan in de blender. Dan lijkt het op sorbetijs!

4. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Waarom laat je hem niet lekker met zijn handen eten dan? Ik had die vork er niet eens bij gehaald. En de vork steeds terug leggen haalt denk ik alleen het bloed bij hem onder zijn nagels vandaan bij wijze van spreke. Brood doe ik ook in stukjes en geef ik in zijn handje. Soms gooit hij dat ook op de grond maar dat laat ik liggen tot hij klaar is en dan haal ik het gewoon weg. Ze gaan vanzelf beter eten.

5. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Misschien kan je er anders een lekker sapje/smoothie van maken ofzo...

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    misschien ongezond maar mijn oma weet niet eens wat fruit is en die is toch 96 en helemaal gezond ;)

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ja mijn opa rookt als een ketter en is ook 95 jaar geworden en helemaal gezond... Wil alleen niet zeggen dat het ook gezond is ;)

8. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik zou denken: verstoppen!!! Geef je hem yoghurt ofzo? Of een ander toetje? Dan kan je fruit pureren en er doorheen doen....

9. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Of op brood :D

10. Sunlover

Sunlover Bekend lid

Jan 26, 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoe slim je kindje is, maar dat verstoppen in yoghurt is wel een goeie. Dir van mij spuugt de stukjes perzik uit, maar dat terzijde..

Samen aam tafel gaan, jij een bakje en je kindje. Wordt er niet gegetrn, dan niet. Maar gewoon met de handen zodat jij ook niks hoeft te doen als vork terugleggen..

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Geperste sinasappel lust mn dochter graag.

Veel en gevarieerde groenten is al heel wat, eventueel een vitaminepil? Mn dochter eet al bijna een jaar geen warm eten, frustrerend is het vaak wel ja

12. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    #12 Kwabbernoot, Dec 10, 2012
    Last edited: Dec 10, 2012
    Wat een boel reacties! Wat fijn! Ik zal even tip voor tip reageren hoor!

Ennn meneer eet sinds twee dagen weer appel. Het is dan wel niet veel, niet eens een kwart.
    Maaaar het is fruit! :DYeah!

13. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Ja je hebt gelijk, dwingen of aandringen doe ik nooit meer. Dat werkt echt niet én als hij het allang vergeten is voel ik me nog schuldig! Loslaten doe ik nu ook, het werkt toch het beste.

Samen fruit eten werkt niet, het zal hem echt een biet zijn. Hij pakt dan de schillen van de appel(schil aan tafel) en gaat daar mee spelen hahaha:cool:

14. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Nee dat klopt, doe ik echt niet meer!

Ik eet heel veel fruit, samen eten werkt hier dus niet en als ik het eet ook niet. Hij likt dan(ja serieus) aan mijn fruit en gaat weer spelen of uit het raam kijken vanuit zijn stoel.

Verwerken is een no-go. Dan eet hij dus hele gerechten niet meer. Ik had een kiwi gold(lekker zoet toch?) door de yogurt met muesli gedaan. Hier ontbijt ik altijd mee en dan komt hij bietsen. Nou een hap en daarna een week lang geen hap meer geproefd van mijn yogurt. Zelfde met smoothies, hij wil het gewoon niet hij spuugt het zelfs uit als het een beetje naar fruit smaakt.

Dat ijs kan ik nog wel proberen! Waar koop je dat?

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    We begonnen met zijn handen hahaha hij eet altijd met zijn handen! Behalve brood dit wil meneer soms op een vorkje (Hij heeft serieus voorkeur, dan raakt hij het echt niet aan tot ik het op een vorkje prik en dan gaat hij ineens eten;)).

Maar na tig keer een stukje mandarijn op de grond smijten wordt het een beetje een vies stukje, dus een stukje aan een vork geprikt dan blijft het er nog een beetje appetijtelijk uitzien na veel gesmijt.

Brood gooit hij niet mee trouwens, hij eet nu 's morgens twee boterhammen en drie boterhammen tussen de middag. En avondeten een goede opscheplepel van alles(dus schep pasta en een schep saus bijvoorbeeld) daar mag ik zeker niet over klagen. Daarnaast nog 3x dreumesmelk (ik weet dat de richtlijnen op 300 ml zitten maar wij volgen de belgische richtlijnen. Hij geeft het zelf wel aan als hij dit niet meer wil, en de vitamientjes zijn welkom) per dag, grote rietjesbeker water/thee/ranja(ververs een aantal keer per dag en totaal komt hij echt wel op een hele beker of meer) en een biscuitje.

Het is echt puur en alleen het fruit..

16. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Whahahahahaha t is maar goed dat hij dit niet kan lezen! Lol:D

17. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Nope, wordt hier gewoon uitgespuugt en het gerecht wordt van zijn eetikwel-lijstje geschrapt;)

18. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Zoals ik net reageerde, het verstopte eten wordt dus gewoon uitgespuugt en het gerecht wordt van zijn eetikwel-lijstje geschrapt;)

En met de handen eten doen we ook, het had even een functionele reden dat ik het die keer op een vorkje deed.

19. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Geperste sinaasappel kan ik ook nog proberen! Oh en de vitaminepil ook, thanks!

20. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Oh moet er wel aan toevoegen dat hij eigenlijk nooit ziek is, zelfs nog nooit koorts gehad. Weerstand is dus wel oke..

En hij is lang en dun, nouja niet dun-dun maar een slank jochie. Voordat jullie die lijst zien staan in mijn reactie bovenstaand wat hij allemaal eet en denken dat hij een propje is hihi, dat is dus niet zo!:p

Share This Page