Wat kan wel/niet op de kleuterschool (tekenfilm karakters)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaLe, 8 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hoi! Na de zomer begint de spannende periode, onze oudste gaat naar de kleuterschool! Aangezien alles natuurlijk nieuw is komt daar ook een beker en broodtrommeltje bij kijken. Ze heeft er nu 1 van nijntje maar vroeg me af of dit nog wel 'kan' op de kleuterschool, niet dat ze direct als 'baby' wordt bestempeld. Onze dame is namelijk erg gevoelig en trekt zich snel terug. Dus kom maar door. Welke figuren kunnen echt niet meer in de kleuterklas? :)

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Een vriendje van zoontje heeft ook een rugzak van Nijntje. Kan gewoon. Zoontje wil die ook zei hij vorige week. :)

Ik denk dat alles nog wel kan hoor. Kleuters zijn nog niet zo kinderachtig over wat wel en niet kan, dat kinderachtige aangeleerde gedrag komt later pas ;). Zoontje zelf heeft brandweerman Sam.

MamaLe vindt dit leuk.
  3. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Uiteraard laat ik haar zelf kiezen wat ze zelf leuk vind hoor! Maar wil haar toch een beetje beschermen.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Daar valt geen zinnig woord over te zeggen...maar in mijn ogen is er meer mis met de andere kinderen als ze een nieuwe kleuter direct als 'baby' bestempelen vanwege een broodtrommel en beker ed. Ik zou haar lekker zelf laten kiezen wat ze wil.

Oceanna en MamaLe vinden dit leuk.
  5. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Dochter heeft bakjes van Spider-Man, Peppa en Woezel en pip.

Zoon heeft dinotrucs en paw patrol

Alles kan, als ze er zelf maar blij mee zijn

kleinepien en MamaLe vinden dit leuk.
  6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Begrijp ik wel.
    Zoontje wou brandweerman sam terwijl ik zat te azen op cars omdat dat 'in' was.
    Hem kunnen overtuigen en met cars naar huis.
    Dag erna vroeg ik me af waar ik mee bezig was dus met die cars rugzak naar de winkel en de brandweerman Sam trolley waar hij onmiddellijk verliefd op was meegenomen.
    Hij vloog me in de armen. En brandweerman Sam is nog steeds leuk. Over cars hoor ik al maanden niks meer.

Als je dochter fan is van Nijntje lekker Nijntje kopen.
    Mocht het anders aflopen kan je nog een andere tas halen.

joepy, Noelle85 en MamaLe vinden dit leuk.
  7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn dochter gaat naar groep 6 en heeft nog steeds haar paw patrol rugzak. Waar ze gelukkig van worden krijgen ze mee. Soms ook nog steeds haar Nijntje drinkbeker. Ze geven vanzelf wel aan wat wel of niet meer kan. En ik merk dat het onmogelijk is om bij te houden wat 'in' is op school dus dat heb ik opgegeven. Maar het aller belangrijkste: ik wil mijn kinderen mee geven dat wat zij leuk en belangrijk vinden, hun individuele expressie, altijd mag. Dus dat mijn 9 jarige met een Nijntje beker en soms verkleed als duiveltje naar school gaat vind ik prima. Conformeren kan altijd nog, dat hoeft nu nog niet de norm te zijn.

Champetter en MamaLe vinden dit leuk.
  8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik denk dat dat per school verschillend is.
    Hier zie je bij de kleuters echt vanalles, ook Nijntje. Mijn zoon had (en heeft ;)) helemaal niks met tekenfilmfiguren, dus hij had bij de kleuters gewoon een effen broodtrommel en een rugzak met sterren. Mijn dochter was helemaal fan van superhelden en had een broodtrommel en beker van spiderman.

MamaLe vindt dit leuk.
  9. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Natuurlijk kan dit nog in de kleuterklas! Je ziet vanalles voorbij komen. Heb ook nooit het idee gehad dat de kleuters bezig zijn met de bekers en broodtrommels van klasgenoten.

MamaLe vindt dit leuk.
  10. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Dank allemaal voor jullie reactie! Goed om te horen dat ze daar nog niet zo mee bezig zijn, daar hoopte ik al op! Binnenkort maar eens met haar op zoek naar een mooie beker, wil er 1 met sportdop, die kunnen ook niet scheef gedraaid worden :)

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Hier zie ik ook van alles hangen qua tassen bij de kleuters. Dus met broodtrommel en fles is dat vast ook zo. Kan prima!

MamaLe vindt dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Alleen in positieve zin heb ik gemerkt. Dus van "die en die heeft een mooie tas", maar nog nooit, die is een baby, want die heeft nog een ... tas.

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.294
    10.263
    113
    Onze zoon zit net op school, heeft een nijntje trommeltje maar ook buzz lightyear daar is hij grote fan van. Betreft bekers heeft hij normale mepal bekers met popup dop zonder plaatjes. We konden geen toy story vinden en deze was betreft kleur ook goed.

14. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.789
    491
    83
    Vooral doen waar je dochter blij van wordt! Het is al zo spannend, en andere kinderen zullen haar er echt niet op aam kijken. En misschien zegt ze volgend jaar dat ze toch een andere broodtrommel en beker en tas wil, omdat ze Nijntje niet meer leuk vindt. Maar dan heeft ze er toch een jaar plezier van gehad :)

Hier overigens een doorzichtige broodtrommel met vakjes. Mijn zoon besloot een week voor het wennen dat alles stom was 'grote school is stom, 4 jaar worden is stom, broodtrommels zijn stom'. Terwijl ik nog leuk dacht speciaal voor hem een broodtrommel te ontwerpen (misschien ook een leuk idee om samen met je dochter eens naar te kijken?) :rolleyes: uiteindelijk maar zelf dus een broodtrommel gehaald, met de gedachten kan later altijd nog een andere uitzoeken en dan kan zn vader deze meenemen, maar hij vindt hem helemaal het einde.

Ieder kind vindt weer wat anders leuk, dus laat je niet gek maken met wat 'in' is en wat niet ;)

MamaLe vindt dit leuk.
  15. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Mijn dochter van bijna 6 krijgt soms nog haar Nijntje trommeltje mee. Geen probleem hoor! Ik zie sowieso geen reacties van ‘baby’ of zoiets. De oudste kleuters vinden het leuk een groep 1er te begeleiden

MamaLe vindt dit leuk.
  16. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    MamaLe vindt dit leuk.
  17. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Dochter heeft het afgelopen jaar een tas van Disney prinsessen mee gehad (had ze gekregen van mijn moeder, die is overleden voordat dochter echt naar school ging. Dus die wilde ze persé mee.).
    Qua trommeltjes: een roze doorzichtige trommel met vakjes (soort Bentobox), afwisselend mepal trommeltjes met Nijntje, Winnie de poeh en een of andere eland (mijn oude trommel).
    En ook wel eens kleine bakjes voor fruit, met Frozen, minions, prinsessen, my little pony.

Ze krijg gewoon mee wat ze leuk vindt. Nog geen commentaar gehoord over de trommels.
    Wél werd ze uitgelachen door oudere klasgenootjes omdat ze tegenwoordig vaak op de loopfiets naar school gaat (ze kan/ durft nog steeds niet op de gewone fiets zonder zijwielen, en met zijwieltjes vertikt ze ook.:rolleyes:).
    Maar dat interesseert haar gelukkig totaal niet. :thumup:

MamaLe vindt dit leuk.
  18. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    onze dochter van 7 ( groep 4 ) neemt zonder problemen haar peppa big beker en minni mouse broodtrommel mee. ze vind haar paarden en dieren bekers wel mooier maar he er kan drinken in. Bij de kleuters was het frozen/minni mouse/prinsessen wat de klok sloeg.

zoon van 9 wil wel superhelden/star wars mee en blanco bekers. Soms krijgt hij de dieren beker van zijn zus mee ivm afwas. dat is ook prima, maar die wil geen minni mouse ofzo meer mee.

19. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft Frozen en brandweerman sam. Ze vind het allebei super

20. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    De oudste heeft Cars, Superhelden. Broodbak van Spiderman, hij heeft net in de laatste weken zijn schooltas stuk gemaakt dus kreeg hij van mij zijn oude tas mee. Daar begon hij over te piepen dat hij die niet meer mee wil. Hij hoeft alleen deze week nog en volgende week een paar dagen.

De jongste heeft een blauwe broodbak en beker van de Hema. Hij heeft een Cars tas en een dino tas.

Ik heb voor het nieuwe schooljaar nieuwe schooltassen liggen. Moet nog even wat bekers halen. Broodbakjes hebben ze nog genoeg.

Deel Deze Pagina