honden crematie

Discussie in 'De lounge' gestart door matje, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. matje

    matje Niet meer actief

    hey dames
    misschien een wat rare vraag hoor..
    maar onze hond begint ouder te worden en er komt natuurlijk een dag dat hij er niet meer is.
    heeft iemand ervaring met het cremeren van je hond?
    ik laat hem liever niet bij de dierenarts
    heb het op een hondenforum al eens gevraag maar kreeg daar rare reacties.
     
  2. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Ik heb mijn hond laten cremeren. Vanwege de kosten (had geen rooie rotcent) heb ik gekozen voor een groepscrematie, dan worden er 3/4 honden gelijk gecremeerd.
    Mijn dierenarts is er bij geweest, dat deed ze nl altijd als 1 van "haar" huisdieren daar heen werd gebracht..
    Ik kreeg bericht van het crematorium met bericht wanneer mijn hond werd gecremeerd, en ook bericht toen het was gebeurd. Al met al heel netjes.
    Voor zon groepscrematie heb ik meen ik rond de 100 euro betaald.
     
  3. Natas85

    Natas85 Actief lid

    23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Wij hebben vorig jaar mei helaas onze rottweiler reu in moeten laten slapen na een oneerlijke strijd tegen lymfeklierkanker.
    En onze kanjer verdiende een mooi afscheid en hebben hem dus ook laten cremeren.
    Hier in Rotterdam zit een dierencrematorium en hun hebben onze kanjer opgehaald bij de dierenarts.
    Netjes een telefoontje gekregen toen hij daar was aangekomen en hoelaat hij gecremeerd zou worden.
    We mochten daar bij zijn, maar dit konden we vol van verdriet niet aan.
    Die middag konden we zijn as ophalen en zelf bepalen wat we ermee wilden doen.
    Ik heb een beetje in een hangertje met een hondenpootje erop en de rest hebben we op z'n favoriete speel en wandelplek uitgestrooid.
    Dit was voor ons een mooie afsluiting, zoals hij dat verdiende.

    Doe het zoals het voor jou goed voelt! Je kan heel veel keuzes maken tijdens zo'n crematie, alleen of met meerdere honden etc.
    Wij hebben er dus voor gekozen om hem alleen te doen, omdat we hem ook zelf wilden uitstrooien.
     
  4. noukie89

    noukie89 Niet meer actief

    wij hebben onze hond laten cremeren maar daar ben je niet bij de dierenarts laat hem ophalen en een week later krijg je hond in een potje (de urn natuurlijk) het enige wat je wel kan kiezen is de kleur van de urn
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
  6. torrach le

    torrach le Fanatiek lid

    30 okt 2008
    4.435
    1
    0
  7. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Tot op heden altijd hond (of ander huisdier) mee naar huis genomen en in de tuin begraven.
     
  8. Dreamer1971

    Dreamer1971 Actief lid

    16 sep 2008
    447
    0
    0
    Wij hebben onze honden ook laten cremeren. Zelf naar het crematorium gebracht en daar hadden ze een speciaal plekje, waar ze je hond netjes in een mand neerlegde en dan mocht je zolang je wilde afscheid van hem nemen. Kregen daarna ook nog een gedichtje mee (die is echt om te janken) en 2 weken later post waarin stond hoe laat en welke dag hij gecremeerd was. Heel netjes allemaal, we waren elke keer ongeveer 100 euro kwijt.
     
  9. Within

    Within Niet meer actief

    Wij hebben onze herder ook laten cremeren. Mijn zus werkte bij de Dierenambulance in Rotterdam, dus hoeveel het zou kosten weet ik niet, voor haar werd het gratis gedaan. We hebben alleen de urn betaald.

    Met de ambulance is Lady vanaf de dierenkliniek naar het crematorium gebracht, daar is ze nog even mooi opgebaard om afscheid te nemen, haar halsband kregen we niet meer af maar na een paar dagen kregen we de urn + halsband thuis.

    Had het me niet beter kunnen wensen!
     
  10. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    ten eerste wat raar dat je op dat forum zulke rare reacties kreeg!!

    Hier helaas 1 hondjes moeten laten cremeren, mijn hondje was aangereden... Hij is in zn eentje gecremeerd en ik heb later een mooie urn uitgezocht en een gedeelte van zijn as in een hanger van me laten doen.

    Ik weet niet meer wat het koste (mn ouders betaalde) wel weet ik dat de urntjes best duur waren.
     
  11. Kaardebol

    Kaardebol Niet meer actief

    ik heb mijn hondje op 31 december laten cremeren.. ze was op 27 dec in de nacht overleden.

    de totale rekening was 145 euro.
    hierbij zaten 2 pootafdrukjes , de crematie, en ophaal kosten.
    ze is alleen gecremeerd. ik kon het niet over me hart verkrijgen om haar met meerdere honden te laten cremeren.

    14 jaar is ze bij ons geweest :)

    nu hebben we een nieuwe pup die bij toeval op 31-12-2010 is geboren :)
     
  12. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wij hebben 2 jaar terug onze hond moeten laten inslapen. Wij hebben haar met meerdere dieren gelijk laten inslapen. Dat was goedkoper en ik had geen behoefte aan as van haar oid dus dan gewoon met meerdere tegelijk. Kregen 2 weken later via de post een kaartje van het crematorium dat ze gecremeerd was en een gedichtje erop. En natuurlijk nog met gecondoleerd etc erop. Had haar bij de DA gelaten. Was al met al 120euro kwijt.
     
  13. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Heb bah moet zowat nog janken nu 2 jaar later:(
     
  14. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    wij hebben onze hond op zijn eigen kleed bij ons thuis in laten slapen door de dierenarts , omdat hij altijd al zo bang en angstig was in de prraktijk kon ik niet over mn hart verkrijgen om hem zn laatste minuten in n hell te laten leven . gelukkig kon de DA gewoon bij ons thuis komen. voor dat hij er was hebben we de dieren ambulance gebeld en afgesproken dat ze n half uur nadat de DA weg was zouden komen en hem meezouden nemen om naar het crematorium in Rotterdam te brengen .
    Hij is alleen gecremeerd en zijn urn staat hier op de kast .
     
  15. Robijntje74

    Robijntje74 Bekend lid

    10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Wij hebben vorig jaar onze hond laten cremeren,onze tuin is niet groot en je mag officieel daar ook geen hond begraven,bij de dierenarts laten wouden we ook niet,dus hebben we gekozen voor crematie.
    Ze staat nu dan ook in een urn op de kast.
    Wij zijn blij dat we dit gedaan hebben want zo is ze toch nog bij ons.
    We hebben haar gebracht en dezelfde dag is ze gecremeerd.
    We kregen ook nog een kaartje van het crematoriem wanneer de crematie heeft plaats gehad en een mooi gedichtje erop.
    Wij waren hier erg tevreden over.
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.593
    3.483
    113
    Wij hebben de hond apart laten cremeren, ergens in de buurt van Zoetermeer, was echt een vervallen klerenzooi, gewoon treurig. Mocht deze hond dood gaan, dan gaan we naar de Grebbehof.
     
  17. poeze

    poeze Actief lid

    10 dec 2010
    381
    0
    0
    Ik laat al mijn dieren thuis inslapen en cremeren. Als ze overleden zijn ga ik zelf met ze naar het crematorium, leg ze zelf in de oven en laat ze dus individueel cremeren. Een tijdje later haal ik de urn weer op.

    Naar het destructiebedrijf laten gaan kan ik echt niet. Dierenartsen vergelijken dat weleens met een soort groeps crematie nou in de verste verte is dat dit niet.... Het is afschuwlijk!
     
  18. Opening

    Opening Niet meer actief

    hier ook 1 hond laten cremeren en mijn moeder 2 honden.
    Ik heb mijn hond apart laten cremeren, kreeg een kaartje en een telefoontje en heb haar later weer opgehaald. Ze staat nu in een urn hier in de huiskamer.
    Was wel duur over de 200 euro geloof ik inclusief de urn maar heb een deel van mijn zusje gehad omdat ik op dat moment krap zat en ik haar toch graag weer thuis wou hebben.
     
  19. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Tegenwoordig mag je je huisdier gewoon begraven in je eigen tuin hoor.

    Begraven
    Jarenlang was er in de diverse gemeentes een verschillend beleid ten aanzien van het begraven van huisdieren in de tuin. In de ene gemeente was het toegestaan, in de andere gemeente werd het gedoogd. Gelukkig is hier nu een eenduidige wetgeving over; honden en andere gezelschapsdieren mogen begraven worden in de eigen tuin. Het dier mag niet in plastic gewikkeld worden en het grafje moet minimaal één meter diep zijn.
     
  20. Robijntje74

    Robijntje74 Bekend lid

    10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Ok,dacht dat het niet mocht.In dat geval,begraven we als onze jack Russel van nu 14 jaar dan in de tuin.Hoop dat ze nog even mee gaat maar ze is al een tijd aan het sukkelen en slaapt hele dagen.
     

Deel Deze Pagina