rekenen vanaf de eisprong?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamadolly, 5 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    ik ben 2 nov voor het laatst ongi geweest.
    volgens iedere calculator zou mn eisprong 16 nov zijn, maar deze was dus tussen 13 en 14 nov (zeg maar 14 nov) mag ik dan vanaf daar rekenen (+ 2 wk die je "kado"krijgt) of moet ik echt 2 nov aanhouden?

hoop dat iemand van jullie hier antw op kan geven

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

als je vanaf je eisprong rekent dat heb je die 2 weken die je kado krijgt al gehad meid helaas ;)

je krijgt alleen 2 weken kado als je van de eerste dag van je laatste menstruatie uitgaat, 2 november dus.

gefeliciteerd met je zwangerschap :)

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Die 2 dagen verschil maken toch niets uit?

4. netta1981

netta1981 Lid

31 aug 2007
    65
    0
    0
    Juridisch secretaresse
    Tiel
    Als tijdens je eisprong bevrucht bent en dus een positieve zwangerschapstest doet ben je vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie zwanger (dus inderdaad 2 weken cadeau)

5. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    voor mij wel

6. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

8 sep 2008
    334
    0
    0
    waarom maken die twee dagen dan uit?

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Je zult toch de echo af moeten wachten en dan kan er ook een aantal dagen tot wel ruim een week verschil in zitten met wat je zelf denkt. Het hangt af van hoe lang het innestelen duurt enzo ;)

Maar ik zou de eerste dag van je laatste menstruatie aanhouden. Zo rekenen de verloskundigen ook ;)

8. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    omdat ik al 3 miskramen achter de rug heb. op ongeveer 5 week en 4 dagen...
    als ik die over ben zal ik me denk ik een stuk geruster voelen...
    vandaar dat die 2 dagen voor mij verschil maken (voor mn gevoel tenminste) niet dat het gezegd is dat het daarna goed gaat, maar toch

9. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ach wat vervelend voor je! Nou meid, ik hoop dat het dit keer helemaal goed gaat voor je!

10. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

8 sep 2008
    334
    0
    0
    Ja, gewoon positief blijven denken! En hopelijk dit keer voor jou een gezond, mooi hummeltje

Liefss

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Misschien heb je hier wat aan:

De zwangerschapsduur kan ook op basis van het tijdstip van de eisprong (ovulatie) berekend worden. Deze kan vanwege onregelmatige cycli niet altijd precies worden bepaald. Aangezien de eisprong ca. 14 dagen voor het begin van de menstruatie plaatsvindt, komt de berekening uit op een zwangerschapsduur van 266 dagen. Dit wordt ook wel als "gemiddelde draagtijd" aangeduid.

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Via je eisprong zou ik nooit rekenen want dat klopt ook niet altijd.
    Bij 2 van mn kids bleek ik, ondanks ik weet wanneer mn eisprong was, toch 1 week achter te lopen!
    En natuurlijk ook stress na 8x een foute zwangerschap.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het is ook een gemiddelde (anders zou iedereen met precies 40 weken bevallen). 266 dagen = 38 weken. Ik dacht ook te weten wanneer mijn eisprong was en het scheelde na de termijnecho slechts 1 dag.

Deel Deze Pagina