hoelang mag baby doorslapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door prachtigwonder, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

hallo,

een vraag, ik heb het zonet ook al aan het cb gevraagd maar het is me nog niet helemaal duidelijk.

hoelang mag een baby doorslapen?. onze uk is nu 6 weekjes jong en volgens het cb mag het nu snachts max 6 a7 uur slapen en overdag dacht ik 4 uurtjes.
    maar is er ook een schematje voor de weken dat hij ouder is.
    wanneer mag hij bijvoorbeeld meer uur slapen?
    ik weet wel dat het met half jaar 12 uurtjes is. maar nu weet ik alleen met 6 weken en half jaar hoeveel uur. en daartussenheb ik geen idee?
    zou u mij een schema kunnen geven met hoeveel uur per maand ongeveer wat een baby mag slapen?

alvast bedankt:)

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Prachtigwonder,

Kindjes tussen de 6 weken en een half jaar hebben overdag 2 of 3 slaapjes nodig. Dit verschilt per kindje. Het ene kindje heeft meer behoefte aan slaap, dan het andere kindje. Ik heb dan ook geen slaapschema voor je. Naarmate je kindje ouder wordt neemt de slaapbehoefte overdag iets af. Je merkt dat de slaapjes overdag iets korter worden.

Het belangrijkste is om je kindje te volgen en een goede schema te creeren naar zijn of haar behoefte.

Groet, Anne

3. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

ik bedoelde eigenlijk hoelang/uur een baby aan 1 stuk door mag slapen snachts. onze baby slaap namelijk zon 8 a 9 uurtje snachts.
    ik vroeg me af of dit mag ivm bloedsuiker spiegel? overdag slaapt hij niet helaas. het is een huilbaby en kan niet goed in slaap komen.
    het gekke is dat als ik hem savonds laat in bed lig hij gelijk ga slapen. overdag kan ik alles proberen maar lukt het niet.

Deel Deze Pagina