Wat eet jou dreumes op een dag?

Discussie in 'Voeding' gestart door Tesske, 5 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik zou graag willen weten wat andere dreumesen eten op een dag.
    Misschien kan ik zo ideeën op doen voor het schema van mijn dreumesje.

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

smorgens een papflesje van ongeveer 180 cc ( gewone melk en bambix)
    om 10 uur een boterham. soms een halve eierkoek of krentebol ( weekend)
    om 1 uur 2 boterhammen met zoet of hartig. wissel ik af. dit kan van alles zijn zoals jam, pindakaas, smeerbare brie, kipfilet, casselrib, boterhamworst.
    15:30 fruit zoals kiwi, banaan, peer, perzik, meloen afhankelijk van het seizoen.
    18:00 een groot bord warm eten. meestal vers. ongeveer 2x per week krijgt ze een potje maar daar heeft ze eigenlijk te weinig aan.
    19:30 nog een klein papflesje

tussendoor drinkt ze water of zeer sterk aangelengde diksap. alles gaat hier op. soms krijgt ze s.middags ook nog een koekje na het fruit. maar dit is niet elke dag.;)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ontbijt: 1-2 belegde boterhammen + 100 ml volle melk (+ 1 stuk fruit). Soms een stukje ontbijtkoek. En we wisselen het ontbijt wel eens af met muesli.

lunch: gelijk aan ontbijt met een stuk fruit. We wisselen de lunch soms af met pannekoeken, wentelteefjes, krentebol etc

avondeten: 200 - 250 volwaardige maaltijd (vaak met de pot meer) met een bekertje water. Toetje: 100ml volle yoghurt met een drupje diksap.

Tussendoor: 2 x tuitbeker vol (325 ml) sterk aangelengde diksap. Verder alleen water of thee. Eén keer per dag een koekje / rozijntjes / soepstengel / rijstwafel. En fruit zo veel hij wil (2-4 stuks per dag in totaal)

Kick eet alles (behalve rauw vlees) en we zijn spaarzaam met suiker en voegen geen zout toe.

4. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    mijn zoontje heeft een hele tijd slecht gegeten maar nu lijkt die periode weer voorbij te zijn.
    ik zal even neerzetten wat hij op een normale/goeie dag eet:

ca. 7.00 uur --> 180 ml melk + bambix
    ca. 9.00 uur --> 1 a 2 stuks fruit
    ca. 12.00 uur --> 2 boterhammen
    ca. 15.00 uur --> soepstengel of koekje of banaan
    ca. 18.00 uur --> klein bordje warm eten + 100 ml. yoghurt/kwark
    ca. 19.00 uur --> klein flesje melk

tussendoor drinkt hij heel erg verdund diksap of een beetje thee. hij drinkt niet veel, in totaal denk ik nog geen 600 ml. vocht.

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Zo te lezen kan ik niet veel anders doen dan grotere portie's geven, maar dat gaat hier niet echt werken.
    Mijn meisje weegt 8.9 kg bij een lengte van 86 cm en volgens de diëtiste krijgt ze te weinig binnen en omdat ze een slechte eter is adviseerde ze meer variatie.
    Misschien hebben jullie ideeën als je haar schema ziet?
    let wel ze is een kleine eter en heeft KMA.

07.30 half plakje ontbijtkoek met soya margarine en ong 100 ml sojamelk.
    10.30 2 halve stukken fruit.
    12.30 een halve boterham met zalmfilet/kalkoenfilet/geitenkaas, of iets zoets als jam/honing en 100 ml sojamelk met een smaakje.
    15.00 een soepstengel of half biscuitje.
    17.30 ong 100 gram warme maaltijd met de pot mee.
    18.30 een bakje soja vla

Tussendoor drinkt ze water, thee of sterk verdund vruchtensap.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ons zoontje eet wisselend, was voorheen een goede eter, nu net een slechte periode gehad en nu "normaal.
    hij eet nus:
    ontbijt: 1 boterham met 100cc thee
    tussendoor frui 2 stuks (1 groot/ 1 klein)+ 100cc diksap
    lunch: 1-2 boterhammen met 100cc melk
    tussendoortje: koekje, ontbijtkoek, rijstewafeltje, dreumeskoekje etc met 180cc sap
    avondeten met de pot mee of 1 potje
    toetje: 100-150cc yoghurt
    voor de nacht: 180cc melk met pap voor het doorslapen.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.195
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    ontbijt: 200cc opvolgmelk en 1 boterham
    tussendoor: 1 stuk fruit / drinken water of waterige diksap
    lunch: 1,5 en soms 2 boterhammen met waterige diksap (gewone melk wilt hij niet)
    tussendoor: 1 stuk fruit of ander tussendoortje zoals rijstewafeltje of kinderliga, soepstengel etc. met water / of waterige diksap
    avondeten: 200 gr verse groente met aardappel of rijs/pasta en soms vlees of vis met water of waterige diksap
    uurtje na het eten yoghurt 150ml

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    O: 210 CC peutergroeimelk met 2 scheppen bambix (dit als ze naar het dagverblijf moet) of 1 boterham met boter en beleg (altijd hartig, want N. houdt niet van zoetigheid)

T: Halve soepstengel

L: 2 boterhammen met hartig beleg + 150 ml optimel/halvollemelk/karnemelk.

T: Fruit, soms nog een halve soepstengel of een enkele keer een plakje ontbijtkoek/eierkoek. (Fruit is overigens zo'n 12+ potje van Olvarit. N. weigert pertinent bij mij om vers fruit te eten! :) Ik bied het wel elke keer aan, maar helaas... Op het kdv wil ze ook gepureerd, dan eet ze wel vers haha, maar stukjes dat gaat er niet in!!!! Wel laatst toen mijn vader oppaste... 'vreemde' ogen doen eten - of hoe luidt dat spreekwoord?)

A: Een bord vol groente + aardappels. Altijd vers, N. lust geen potjes groente! Of pasta/rijst. Vlees en Vis, maar niet elke dag. De ene keer wil ze wel, de andere keer niet.
    100 ml. yogurth/danoontje.

9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    07.30 half plakje ontbijtkoek met soya margarine en ong 100 ml sojamelk.
    Misschien kun je een uur later nog een stuk ontbijtkoek aanbieden? dan is het 8.30?
    10.30 2 halve stukken fruit. Hier zou je kunnen proberen wat ze erg lekker vindt, Luca is bijv. dol op aardbei en appel.
    Dus daar mag hij wel veel van. Je zou ook aardbei op een stukje brood kunnen doen, dan heeft ze weer iets extra's binnen, tenzij ze dan haar lunch niet goed eet natuurlijk.
    12.30 een halve boterham met zalmfilet/kalkoenfilet/geitenkaas, of iets zoets als jam/honing en 100 ml sojamelk met een smaakje.
    15.00 een soepstengel of half biscuitje.
    17.30 ong 100 gram warme maaltijd met de pot mee.
    18.30 een bakje soja vla

Op zich zie ik weinig mis met dit schema, maar ze eet idd niet veel. Het enige wat je kunt doen is proberen om te kijken of ze meer wil eten. Misschien kijken of ze graag mee eet. dus zelf ook aan tafel gaan zitten en eten, om 11 uur met een ontbijtkoekje, of stuk fruit. Zodat ze misschien meer gestimuleerd wwordt. Lastig is het wel!

10. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

5.30 krentenbol en 200 cc melk bij mama in bed ;)

8.00 ontbijten 1 boterham jam/appelstroop + beker melk

10.00 appel of sultana

12.00 1 boterham smeerkaas/worst + beker melk

15.00 fruit (banaan, halve kiwi, halve manderijn, druiven) + sap

16.00 krentjes + sap

17.30 groente, aardappelen, vlees en yogolino toetje

19.30 100 cc melk

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Net 1 jaar:
    Ontbijt: bv, soms een stukje rijstwafel of 2 hapjes brood
    tussendoor: 1 stuk fruit + koekje + bv
    Lunch: hooguit 1/2 boterham of 1/2 rijstwafel + half bekertje diksap
    Tussendoor: 1 stuk fruit + koekje/soepstengel/rijstwafeltje + 1/2 bekertje diksap
    Avondeten: heel veel (haha), gewoon met de pot mee, + danoontje
    Voor het slapen: bv
    Rond 23.00: fles 180+6 kv

Hier dus een hele slechte broodeter, maar gelukkig wel veel avondeten. En die fles 's avonds laat? Tja, ik weet het, het hoort echt niet meer, maar ik ben allang blij dat we sinds een paar weken van de nachtvoedingen af zijn, je moet ook niet alles tegelijk willen.

12. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Grrr... heel bericht getypt en weg is het, grmbl. Gisteren ook al... Ik geef het op!

Anyway, hier momenteel een (voor zijn doen) matige eter, maar aan de info van wat Bas eet heb jij niet zoveel... Hij is altijd een goede eter geweest en heeft geen allergieën. De afgelopen tijd heeft hij best slecht gegeten, maar nu hij de warme maaltijd en zijn toetje zelf eet, gaat het weer iets beter.

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Het eetschema van onze dochter (nu 14 maand)

Ontbijt, ± 8.00/8.30uur: 1 a 2 volkoren boterhammen + ca 100 cc halfvolle melk

Tussendoor: fruit, 1 stuk + paar slokjes drinken

Lunch, ± 13.00/13.30uur: 1 a 2 boterhammen + ca. 100 cc melk, af en toe ook een crackertje of een stukje van een krentenbol

Tussendoor: drinken soms met koekje, rijstwafel of zoiets

Avondeten, ±17.30uur: bijv. 1 aardappel + 1 opscheplepel groente, stukje vlees of vis + toetje(fruit of yoghurt of vla of appelmoes)

Avondeten gaat niet altijd even goed;)

Voor het slapen, ± 19.00 uur, gaan nog 120-150cc melk

14. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.282
    1.441
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    @saskia1979, ik zie dat jij ook een echte broodeter hebt! Ik ook.

Schema Luca:
    07.00/07.30 1 bord pap van 200cc melk of 2 bruine boterhammen
    10.00 2 stuks fruit (1 groot en 1 klein) met een beetje drinkyoghurt uit de beker om te oefenen
    12.00 1 reuze rozijnenbol en 1 bruine boterham met 100cc melk of sojamelk
    16.00 een rijstewafel of een soepstengel
    17.30 met de pot mee eten, ik denk 1 aardappel, 1 opscheplepel groente (wat hij meestal niet wil) en vlees of vis (daar lust hij wel 200gram van) of pasta/rijst met goente en saus (dat vind hij ook lekker). Avondeten is erg wisselend, de ene keer met gemak 200gram en de andere keer maar 1 hapje of helemaal niks. Nu hij zelf mee mag doen met een vork of lepel gaat het wel iets beter.
    19.00 nog een beetje warme sojamelk voor het slapen gaan, somds drinkt hij niks en soms 150cc.

Tussendoor drinkt hij 250-300cc sterk verdunde roosvice per dag.

Veel liefs
    Nataly

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Van mijn grote eter:

ontbijt: bord met pap en een cracker
    tussendoor: fruit, zo'n 1,5 stuk
    lunch: 3 boterhammen
    tussendoor: nog 1 stuk fruit, een cracker en een koekje/soepstengel/cracker (niet op hetzelfde tijdstip)
    avondeten: met de pot mee
    voor naar bed: 150cc warme melk (die heb ik al meerdere malen geprobeerd af te bouwen maar dan wordt ie iedere keer vroeger wakker van de honger)

16. Polletjepiek

Hihi, ja Nataly. Een echte broodeetster hier. Ikzelf niet hoor, helemaal 's ochtends niet.

17. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.282
    1.441
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Nou, ik ben ook een echte broodeter, ik eet minimaal 6 boterhammen op een dag en eigenlijk lust ik er nog wel meer. Dat doe ik niet want dan eet ik helemaal geen avondeten meer. Hij heeft het dus niet van een vreemde! :D:D

18. Polletjepiek

Haha ik krijg 's ochtends amper 1 boterham weg, 's middags dan wel 2, maar dan houd het op hoor.

19. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    meiden super bedankt voor de tips en de schema's van julie ukkies. Ga nog maar eens puzzelen met het schema van mijn meiske

Deel Deze Pagina