Verstandskiezen naar kaakchirurg en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovelyme, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Even een beknopte titel maar ik zal het even vertellen.

Ik ben toen ik 5 weken zwanger was naar de tandarts geweest voor een halfjaarlijkse controle.
    Hij ontdekte toen dat mijn verstandskiezen doorkwamen maar helemaal scheef en er zaten gaatjes in.
    Maar omdat ik zwanger was moest ik ze laten verwijderen na de zwangerschap.
    Nu heb ik al een week op en af wat pijn in mijn mond, last van mn kaak, en trekt wat naar mijn oren en hoofd.
    Vanmorgen de assistente aan de telefoon gehad en die vertelde dat ze zou overleggen.
    Belde later terug, ik moest langs de kaakchirurg om ze te laten verwijderen.
    Ik mocht geen iboprufen gebruiken maar wel paracetamol of met codeïne.
    Nou dat laatste lijkt me ook niet echt bevordelijk voor de kleine.
    Ik uitgelegd dat het volgens mij wat ik zo gehoord hebt niet verstandig is als je zwanger bent dat je dan laat verdoven ed en kans op infectie wat de kleine dan ook binnen krijgt.
    En ik weet dus eigenlijk niet eens zeker of het van mijn verstandskiezen afkomt. Ik vond het eigenlijk vreemd dat ik gelijk een verwijzing op kon halen voor de kaakchirurg.
    Nu heb ik morgen een afspraak staan zodat eerst de tandarts zelf even gaat kijken.

Heeft iemand van jullie wel eens in dezelfde situatie gezeten?

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Je hebt het bij het verkeerde toppic geplaats. Dit hoort echt niet in de lounge terecht maar bij zwanger!!

Ik ging met pijn naar me mond naar de tandarts, en een dag later zat ik bij de kaakchirurg voor het verwijderen van me verstandkies. Ik was toen 17 jaar en niet zwanger. Maar ik wil er mee zeggen dat het wel degelijk kan.

Daarbij kun je prima een verdoving krijgen heb ik begrepen. Tenminste, ik hem me bij een gaatje vullen met 38 weken gewoon verdoofd. En er was toch duidelijk zichtbaar dat ik zwanger was.

Succes elk geval

3. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Je kunt als je wilt, ook nog even overleggen met je verloskundige die je kan je ook informatie geven over de bijwerkingen van de narcose en de pijnstillers.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb tijdens de zwangerschap 3x een wortelkanaalbehandeling gehad zonder verdoving. Ook gaatjes boren etc. Verstandskiezen trekken zou ik alleen wel met verdoving doen ;)

5. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou je vk eerst om advies vragen!

6. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Een gewone verdoving is echt geen probleem hoor, gaat gewoon lokaal in je mond en heeft geen invloed voor je kindje
    ik heb gedurende al mijn zwangerschappen heel veel gaatjes laten vullen, en tijdens deze zwangerschap een tand laten trekken. De tandarts heeft goed verdoofd, en extra ontsmet omdat er steeds e risico op ontstekingen is, en dat is minder goed omdat je dus geen ontstekingsremmers mag nemen.

Bij mij begon het dus wel te ontsteken maar heb het kn genezen met veeeeeel spoelen met speciale mondspoeling en gewone paracetamol. als het niet anders kan, is er ook antibiotica die wèl mag tijdens zwangerschap.

foto's maken is ook geen probleem tijdens zwangerschap, zolang je dan maar een loodschort omkrijgt.

laat je goed informeren, je kan je kies beter laten trekken dan dat er problemen ontstaan; moet uiteraard wel lokale verdoving zijn ;)
    sterkte!

7. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Ik heb tijdens deze zwangerschap ook een kies laten trekken. Ik had kiespijn en de tandarts wilde geen foto maken omdat ik zwanger ben. Dan maar de kies er uit. Een verdoving is helemaal geen probleem. En je mag gewoon paracetamol slikken tegen de pijn na t trekken. Waar je rekening mee moet houden is dat de pijn achteraf vaak erger is als je de kies moet laten snijden en dan kun je ondanks de paracetamol toch nog veel pijn hebben. Ik zou je door de tandarts en vk even goed laten informeren over de behandeling en pijnstilling achteraf. Maar t is vaak beter om zon kies er uit te halen en dat hoeft absoluut geen probleem te zijn. Sterkte er mee!

8. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Hartstikke bedankt allemaal!!
    Ik wacht morgen wel even af wat de tandarts zegt, daarna kan ik altijd even overleggen met de vk.
    Bedankt voor jullie advies.
    Laat morgen weten hoe het afgelopen is

9. mariska14

mariska14 Actief lid

5 jun 2008
    165
    0
    0
    Ik was me dit ook aan het afvragen. Nu is het niet noodzakelijk dat mijn verstandskiezen eruit moeten. Het is meer dat ze niet gelijk met de andere tanden zitten. En uiteindelijk zijn ze dan overbodig. Ik moest het voor de zekerheid aan de verloskundige vragen.

Deel Deze Pagina