Slechte drinker

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Puppy78, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Hallo dames,

Ik lees altijd dat de meeste kindjes netjes bv. 5 flesjes van 150 ml. drinken. Hier lukt dat niet! Meneer is 5500 gram en zou dus minimaal 825 ml. moeten drinken. Dit haalt hij nooit, het zit meestal rond 775 ml. Nu is dat niet echt heel veel minder maar ik moet wel veel moeite doen om die 775 ml. erin te krijgen. Hij drinkt zijn flesjes nogal onregelmatig leeg, dus de ene keer 110 ml., dan weer eens een uitschieter naar 170, dan weer 90 etc. Hij is verder wel vrolijk, plast goed en slaapt steeds vaker door. Zijn er mensen die dit herkennen? Ik zit mezelf maar steeds vast te pinnen op die 150 ml. per kg lichaamsgewicht maar kan het zo zijn dat hij gewoon geen grote eter (drinker) is? Soms krijg ik het idee dat hij gewoon geen geduld heeft, hij is nogal snel afgeleid etc. Dus misschien moet ik groter speentje kopen, maar hij drinkt nu precies in het goede tempo. Te snel drinken is ook weer niet goed, maar dan krijgt hij misschien wel meer binnen? Aarghh, ik wil een gebruiksaanwijzing :p!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Met een gebruiksaanwijzing kan ik je niet helpen, ik heb de definitieve versie ook nooit gevonden. Elke keer als ik dacht dat ik dochter eindelijk begreep dan vond zij het weer nodig om het te veranderen.

Dochter heeft ook nooit grote hoeveelheden gedronken en de 150ml per kg heeft ze ook nooit gehaald.

De hoeveelheid wisselde ook altijd sterk, ik maakte steeds het gem wat ze dronk en dan maakte ik soms met grote honger er nog 30cc bij. Als dat vaak gebeurde gaf ik weer een schepje voeding erbij.

Ik weet niet meer wat ze dronk bij 2,5 mnd, maar ik weet wel dat ik heel lang het flesje van 150cc heb gebruikt (daar kon 165cc in). Ik denk dat ze toen nog op 120cc + 4 schepjes zat?. De grote flessen van 210 +7 heeft ze ook nooit gedronken.

Volgens mij was ook 150cc per kg de max en dan max 1 liter melk per dag.

Ik zou geen grotere speen nemen, want grote kans dat hij dan gaat knoeien of last krijgt van het snelle drinken.

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    zolang je kindje tevreden is zou ik me niet druk maken. Hier is het ook wisselend. Dan weer een hele fles in 10 minuten op, en gisteren liet ze 3x de helft staan. Zolang ze iets laten staan zijn ze gewoon nog niet toe aan meer voeding denk ik maar.

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Lekker zelf laten bepalen hoeveel er wordt gedronken! Ze nemen wat ze nodig hebben en je kunt het er niet inproppen toch!
    Hier beide meiden nog nooit de aanbevolen hoeveelheid gedronken. Het is trouwens minimaal 115 en max 150 cc per kilo. Zolang ze boven de 500 cc zitten is er niks aan de hand.

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Die 150 is een gemiddelde hoor, geen wet. De 1 drinkt meer, de ander minder. Niet alle kindjes zijn even grote eters. Mijn zoon dronk altijd met gemak zijn flessen leeg, mijn dochter heeft zelden een fles leeggekregen van 180+6...

Als jou kindje goed groeit, genoeg plast en verder lekker in zijn velletje zit, dan doet hij het gewoon goed. Geen paniek van maken, je hebt gewoon niet zo'n grote eter..En al zeker niet gaan manipuleren door een groter gat in de speen oid, grote kans dat je dan juist de problemen op gaat zoeken. Volg je kind, die geeft wel aan wat genoeg is...

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ja jullie hebben helemaal gelijk. Hij is vrolijk en alert, tot nu toe groeit hij goed, volgende week wordt hij weer gewogen. Kennelijk heeft hij genoeg aan de hoeveelheid die hij nu dagelijks drinkt. Ik moet maar eens afstappen van die 150 ml.-regel, want die gaat hier dus gewoon echt niet op.

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    zolang je kindje vrolijk en voldaan is, goed groeit e.d. zou ik me geen zorgen maken.
    Je beeb zal niet meer nodig hebben, niet ieder kind is hetzelfde.

8. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Mijn meisje drinkt ook niet van die grote hoeveelheden. Ze laat geregeld de fles voor de helft staan. Maar ik maak me er niet druk om want ze is hartstikke gezond. Laatst was ze 4 ons en 2 cm in 2 weken gegroeid.

Deel Deze Pagina