zoontje bijna 4 maanden, zit te twijfelen over bijvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door marisa78, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Ik dacht laat ik het maar eens vragen hier,

Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden oud, en krijgt momenteel 4 flessen op een dag zijn schema is :

07:00 fles 210ml/7 scheppen + 1 schep nutriton
    11:00 fles 210ml/7 scheppen + 1 schep nutriton
    15:00 fles 210ml/7 scheppen + 1 schep nutriton
    19:00 fles 210ml/7 scheppen + 1 schep nutriton

Dit gaat helemaal prima, daarbij slaapt hij ook al de hele nacht door..( t'is echt een heerlijk kind ) nu hebben mijn andere 2 kinderen na 4 maanden altijd rijstebloem door de laatste fles gehad , maar onze Dante slaapt eigenlijk ook wel zonder de rijstebloem de nacht door, moet ik hier dan wel aan beginnen, of gewoon lekker doorgaan zoals het nu gaat alleen flesvoeding met straks een beetje fruit of groente s'middags.
    of zal ik bij de laatste fles de nutriton vervangen door rijstebloem??

Stel dat ik geen rijstebloem ga geven, hoe zit het dan met 6 maand..is het dan raadzaam om er dan mee te beginnen of kan ik het anders doen??

Daarbij wil ik ook graag iets totaal anders vragen al weet ik niet of je me daarbij kan adviseren, mijn zoontje heeft door een voorkeurshouding in het begin ,een beetje een afgeplat hoofdje gekregen, door oefenen van onze kant ,draait hij gelukkig inmiddels zijn hoofd alle kanten op, hij zit ook wat meer nu ( op schoot, kinderwagen, en kinderstoel die te gebruiken was vanaf geboorte) en we leggen hem s'middags ook wat meer op zijn buik om te spelen.....ondanks dat de afplatting achterop zijn hoofdje al wat beter is is het nog niet weg, trekt dit nog weg nu hij 4 maanden oud is, of moet ik er naar laten kijken??
    op cb zeiden ze dat fisio geen optie is omdat hij inmiddels zijn hoofdje alle kanten al opdraaid en geen voorkeurshouding meer aangeeft...
    What to do......

Alvast heeeeeeel erg bedankt met het meedenken en hopelijk heb je wat advies ;>)

Liefs Marisa

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je hoeft zeker niet te beginnen met rijstebloem wanneer je kindje de nachten goed doorslaapt, het mag natuurlijk wel. Je kunt beginnen megroente of fruit, wanneer daar na 6 maanden ook pap bij komt, is dat geen enkel probleem.
    De vraag over het hoofdje van je kindje kan ik helaas niet beantwoorden, misschien weet je huisarts meer?

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina