Tandjes doorkomen/groeien

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Snowy82, Jul 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snowy82

Snowy82 Actief lid

Apr 19, 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ik bedoel dan niet met welke leeftijd de tandjes zelf doorkomen, maar hoelang het duurt vanaf het moment dat een tandje door het tandvlees is en zijn echte lengte heeft gekregen? Vorige maand zijn zijn eerste twee tandjes doorgekomen (door het tandvlees) en ik zie wel dat ze nu verder zijn uitgaan steken, maar hoelang duurt het voordat ze "klaar" zijn?

2. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

Apr 9, 2012
    1,410
    839
    113
    Female
    Tot ze klaar zijn heeft het hier iets van 2 maanden geduurd. Had het bij de 1e tandjes in de gaten gehouden.

3. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    Hier nu ruim een weekje bezig met de eerste 2 tandjes, dus wij zijn ook benieuwd.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kan zo 2-3 maanden duren, afhankelijk van hoe snel ze groeien. Hier duurt het doorkomen zelf altijd heeeeeel erg lang, en het aangroeien tot volle lengte dus ook.

5. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36

Hier ook :)

6. Snowy82

Snowy82 Actief lid

Apr 19, 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Goed :) Ik zie soms wel dat het hem jeukt daar, vooral als hij zijn tut flink gebruikt (bijten enzo, wil niet de bijtringen gebruiken). Maar denk nu misschien dat ook de boventandjes beginnen te komen, hij "gedraagt zich nu precies hetzelfde van toen die onderste tandjes kwamen, ineens snachts huilend wakker worden en moeten huilen om niks en moe zijn. Och we zien het wel :)

7. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36

Komt vanzelf joh, hier duurt het ook lang.
    Mevrouw heeft ook pas twee tandjes :)

8. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

Dec 29, 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier kreeg ze haar eerste tand met 11 maanden en die is nu nog niet helemaal te zien. Heeft heeeeeel lang geduurd voordat ie door was en duurt nu ook lang voor het echt een tand is. :D

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Hier een maandje ong.
    Kiezen duren wel lang. Boven nog steeds alleen de buitekant die flink door zijn.
    Onder nu wel beide kanten helemaal.

10. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ik denk dat het echt heel erg per kind verschilt. Ons zoontje had zo al zijn tanden en ook nergens last van gehad en zoontje van vrienden is nu al 2 maanden met 1 hoektand bezig. Ook de leeftijd kan erg verschillend zijn.

11. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Kan lang duren hoor. De onderste 2 tandjes kwamen pas met negen maanden maar waren in 2 weken wel door. Het onderste snijtandje hetzelfde.

De 2 boventanden duurden ong een maand.

Nu een snijtand boven die zeker al drie maanden door aan het komen is...en van deze heeft hij heel veel last.

Er is ook beneden al vanaf dat hij 9 maanden is, een snijtand-bobbel zichtbaar maar die komt maar niet door.

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

De twee boventanden zitten er al vanaf dat ze 4mnd is
    Nu zie ik 6 bobbels onderin maar ze heeft nog steeds niks.

Share This Page