Sjeemienee wat een verhaal zeg. Ik heb t/m 16 weken elke week een echo gehad maar ik kan me niet herinneren dat ze met 13 weken al een blaasje en nieren konden zien. Ik heb ze er niet over gehoord iig. Heb je echo's meegekregen? Miss dat ik ze eens kan vergelijken met de mijne.
Durf ik niet te zeggen maar wel weet ik dat ze bij mij op 13 wk dus wel echt alles konden zien van nieren maag blaas etc. Zij doen prenatale screeningen. Ze hebben ons toen echt alles kunnen laten zien wat heel fijn was.
Van het virtual reality 3d onderzoek kregen we geen echo's mee. Omdat het hun wetenschappelijke onderzoek was mochten we geen beeldmateriaal meenemen. Toen we maandag terug gingen heeft de arts alleen een foto afgedrukt van het gezichtje. Ik heb wel echo foto's die m'n verloskundige gemaakt heeft. Waarvan zij dacht dat het wel een blaas en nieren waren. Maar in het Erasmus zeiden ze dat het niet klopte..
Ook waren de nieren al zichtbaar? Ik vind alles zo dubbel. Ik geloof best dat ze te zien kunnen zijn maar dat het soms ook nog lastig kan zijn. Mijn zoontje heeft een aangeboren hartafwijking en zijn afwijking had je bij de 20 weken echo al moeten kunnen zien zeiden ze in het Erasmus (toen hij daar met 5 maanden oud geopereerd is) maar de verloskundige toen had het niet gezien. Ik bedoel maar dat ze soms ook niet alles weten en goed kunnen zien dus ik hou nog hoop dat het goed komt
Nee mijn moeder wist het niet van mij, maar ze heeft ook maar 1 of 2 echo’s gehad toen in haar gehele zwangerschap.. het had wel degelijk al gezien kunnen worden, zeker met de hedendaagse technologie. Mijn zoon is gelukkig helemaal gezond. Wij hadden ook voor een vruchtwaterpunctie kunnen kiezen (niet gedaan), hebben ze dat bij jullie eigenlijk (nog) niet voorgesteld dan? Of heeft dat in jullie geval geen zin? Nou ik zou er niet meer vanuit gaan dat die arts nog contact met je opneemt, wat dat betreft zijn ze in het EMC echt niet vriendelijk. Ik las dat je morgen een nieuwe echo hebt staan in België. Ik duim echt heel hard voor je!