Ik lees hier van alles en nog wat mee op het forum maar wil toch graag mijn ervaring van me af schrijven. Dus een account aangemaakt. Maandag hadden wij onze eerste echo van ons 2e kindje. Ik heb al een gezonde knul van bijna 3 jaar. Met de echo zou ik zo 8.2 of 8.3 zijn. Ik heb mijn ovulatie gemeten omdat ik maar iets van 4 x per jaar ongesteld ben (gemiddeld dan, deze eisprong kwam na 4 maanden..) Ik was al erg zenuwachtig en zodra de baby in beeld kwam zocht ik naar het hartje maar er kwam niks Wel is hij gemeten op 8.3 Zou het dan echt zo zijn dat het hartje net die ochtend gestopt is?! Het voelde echt als een klap in mijn gezicht! Inwendig ook geprobeerd maar toen waren de stagiaire en verloskundige aan het overleggen welke knop ze nou moesten gebruiken voor inwendig en ze stak het apparaat er voor mijn gevoel ook echt niet goed in maar stak het de hele tijd tegen de zijkant aan. Het duurde ook maar voordat de baby eindelijk in beeld kwam. Maar ook daar zagen ze niks. Wat dat betreft had ik niet zo veel vertrouwen in hun. Ik heb voor de zekerheid een controle echo geboekt bij iemand anders om het toch echt goed te kunnen afsluiten omdat ik nog steeds 1 % hoop heb (hoewel ik weet dat het nergens op slaat). Ik heb verder nergens last van en heb totaal nog geen symptomen van een miskraam. Op internet heb ik wel een aantal verhalen gelezen dat het goed kwam, van bijv. een vrouw die ook lang moest zoeken naar een hartslag met 8 weken. Maar toch voelt het alsof ik mezelf voor de gek houd. Maar zelfs als de echo negatief is kan ik het denk ik toch beter los laten. En dan ben ik ook nog super bang voor de miskraam die ik waarschijnlijk met pillen zal opwekken :'( Nou ja dat wilde ik even delen
Met 8 weken moet het hartje wel zichtbaar zijn. Het kan best op dezelfde dag gestopt zijn met groeien. De laatste keer was bij mij het hartje gestopt op de dag van een echo die perfect was. Was ook ongelooflijk dat bij de volgende echo het kindje nog precies even groot was maar dan zonder hartje. Zo toevallig dat het precies die dag van de echo gebeurd is. Wel heel goed dat je het nog een keer laat controleren. Heel veel sterkte!
Ik ben net terug van de controle. Het hartje klopt niet, er zit ook vocht op de plek van het hartje en ze vond de baby en vlies er ook niet goed uitzien. Wel was hij vandaag op 9 weken gemeten Maar dat zal er wel mee te maken hebben dat 2 verschillende mensen kijken en misschien net iets anders meten ofzo?? Maar goed, voor mezelf kan ik het nu afsluiten. Ik ben wel steeds meer aan het twijfelen of ik toch geen curettage wil. Maar daar moet ik dit weekend maar even goed over na gaan denken..
Hè, wat naar... Heel veel sterkte! Voor wat betreft een curettage: ik heb daar bijna 3 jaar geleden bewust voor gekozen omdat ik 12 dagen voordat ik ging trouwen een echo kreeg waarop te zien was dat het vruchtje niet meer leefde. Ik had geen tijd om te wachten op een spontane miskraam. Ondanks de risico's zou ik er (als het moet) opnieuw voor kiezen. Ik had toen het gevoel dat ik weer verder kon. Succes met je keuze en veel sterkte voor de komende periode!
Dank jullie wel. Ik heb vanmiddag een afspraak in het ziekenhuis om even alles door te nemen en een afspraak te maken.
Hoi, Wat erg en ik weet precies hoe jij je voelt. Ik had vorige week donderdag mijn 2de echo (was precies 8 weken), maar ze konden ook geen hartje vinden. Ook ik kreeg het nieuws dat het waarschijnlijk net 1 á 2 dagen geleden gestopt was met kloppen. Ze zei in eerste instantie dat alles er goed uit zag , omdat de baby mooi op groei was. Echter na het luisteren (zoeken hartslag) was het niet goed. De verloskundige had voor mij een afspraak gemaakt met de Gyn in het ziekenhuis voor bevestiging. Ik heb nergens last van gehad en nooit de indicatie gehad dat er wat mis zou zijn. Het was een vreselijke klap! Ik heb veel verdriet van! De verloskundige gaf aan dat er een kans was dat ze het fout had. Dus dan heb je toch nog wat hoop. Het was ook mijn eerste zwangerschap. Vorige week vrijdag naar ziekenhuis geweest daar de bevestiging gehad dat inderdaad het hartje niet meer klopte. Alle hoop vervloog toen!! Afspraak moeten maken voor een curettage :S. Deze afgelopen vrijdag ondergaan. Toen weer opnieuw een klap gehad daarvan. Ik heb een week met het vruchtje in mijn lichaam gelopen. En zo goed als de hele week mij gewoon zwanger gevoeld. Niets voelde anders dan toen het nog leefde. Dat is zo ongelooflijk moeilijk! Ik heb er nog steeds veel verdriet van en moeite met afsluiten. Dus ik begrijp goed hoe jij je voelt. Ik wens je veel sterkte toe!!!!
Bedankt. Jij ook sterkte Myimmortal. Wat naar dat dit soort dingen gebeuren. Ik heb inderdaad nog een tijdje hoop gehad, net als jij. Ik ben inmiddels afgelopen woensdag gecurreteerd. De curretage zelf is me meegevallen en daarna ging het eigenlijk ook wel, omdat je toch al een tijdje afscheid ervan aan het nemen bent. Maar nu ben ik 4 dagen verder en mijn hormonen zijn echt door de war (kraamtranen??) Ik heb vanmorgen 2 uur lang zitten janken
Schildpadje. We zitten dus wel beetje in het zelfde schuitje. Ik ben afgelopen vrijdag gecurreteerd. Ik heb het er nog moeilijk mee. Ja ik heb een week gehad om er over na te denken en te beginnen met verwerken. Maar ik moet zeggen dat ik er nog veel moeite mee heb. Ik mag wel pas 8 weken zwanger zijn geweest, maar het blijft mijn kindje. Mijn eerste kindje. Ik blijf toch verdrietig en huil regelmatig. Meestal wel heel spontaan. Ik denk dat het misschien helemaal is door gedrongen. Het kindje is er nu niet meer. Dus snap heel goed dat je dan 2 uur lang hebt gehuild. Zelf denk ik dat het goed is. Alle gevoelens opkroppen is nooit goed. Dus laat het er maar uit komen. We moeten het uiteindelijk een plekje geven en dat zal ook wel gebeuren. Maar hoe klein ook het blijft een verlies! Nogmaals heel veel sterkte. xxxxxxx