Hee dames. Ik wil echt mijn verhaal hier kwijt. Sinds een paar dagen had ik al een slecht gevoel over de zwangerschap.. Vandaag heb ik dus een echo gehad,, helaas zag ze geen hartje klopen en heb ik dus een missed abortion gehad. Waarschijnlijk is het gister of misschien vandaag gestopt met kloppen want de grootte klopte precies met de aantal weken, 8,6 weken. Ik vraag me af hoe jullie ermee om gingen toen jullie zulk slecht nieuws te horen hadden gekregen.. en hoe lang duurde het voor het bij jullie opgang kwam ? Ik geef mezelf echt heel erg de schuld ervan wat ik natuurlijk niet moet doen want ik kan er namelijk niks aan doen, het is namelijk moeder natuur. Ik hoop hier toch wel wat steun te krijgen 😔
Wat rottig zeg, veel sterkte! Ik heb dit ook meegemaakt. Eerste echo was goed, bij de tweede echo klopte het hartje niet meer. Ik heb eerst afgewacht of er iets gebeurde. Dat schijnt vaak te gebeuren als je hoofd eenmaal weet dat het niet goed is (het hartje klopte bij mij al langer niet meer, maar dat had mijn lijf dus niet door). Toen er niks gebeurde, heb ik pillen gekregen om het op te wekken. Dat duurde even maar is uiteindelijk zonder al te veel pijn of bloed gelukt. Succes met de keuzes en nogmaals sterkte!
Dank jullie wel voor de reacties. Dit was mijn tweede echo, de eerste was alles goed en klopte het hartje heel goed en ook sterk. Ik had net wel ligt bloedverlies maar dat zou door de inwendige echo kunnen komen? Ik hoop gewoon dat het snel opgang komt. Zit nu echt de hele tijd met in mijn hoofd wat ik verkeerd heb gedaan,, ben ook zo dom en stom geweest om zo nu en dan toch nog te roken heb zo erg het idee dat het daardoor komt, maar de gyn zei dat dat echt niet daar aan ligt en het gewoon aan de celdelingen ligt. Ben zo bang dat ik niet meer zwanger zou kunnen raken, want hoe lang zou het dan nog duren als het eenmaal op gang is gekomen (de menstruatie)
Sterkte! Een miskraam (/missed abortion) kan door van alles komen maar geen daarvan is jouw schuld hoor! Er hoeft maar 1 dingetje verkeerd aangelegd te zijn en de boel werkt gewoon niet meer. Roken is (zeer) slecht voor de baby maar volgens mij zorgt dat niet voor miskramen. Geef je lichaam de tijd, en geef jezelf de tijd om weer in balans te komen. - digiknuf!
Ik heb het ook gehad. Alleen was het bij mij een leeg vruchtzakje. Zwangerschap was dus al heel vroeg mis gegaan. Maar het gevoel was net zo erg. Bij mij kwam het uit zichzelf niet los. Ik heb toen een curettage gehad omdat ik niet iets tegen wilde komen wat ik niet wilde zien. De curettage is bij mij heel prettig verlopen. Heb daarna wel 10 dagen gebloed maar eigenlijk weinig last van gehad. 10 weken daarna kwam mijn menstruatie op gang en de ronde daarna was ik weer zwanger. (Wel met medicatie ivm pcos). Een zwangerschap die zo vroeg mis gaat betekent dat het vruchtje zo zwaar beschadigd is (waarmee ik bedoel genetisch niet goed of verkeerde celdelingen) dat het nooit een kans zou hebben gehad om te overleven. Roken is heel slecht maar daar hebben wij het al eerder over gehad. Maar bij mijn weten zorgt dat niet voor miskramen. (Ik rookte ook als een ketter de eerste 4 en halve week voor ik wist dat ik zwanger was. Dan had het hier ook mis moeten gaan) Ik hoop voor je dat je snel door kunt en wil je veel sterkte wensen. Wat mij toen heel erg heeft geholpen is mijn naaste vrienden en familie in vertrouwen te nemen en er veel over te praten. Maar ik ben een enorm open boek. Ik deel altijd alles met iedereen. Dat is voor elke persoon verschillend.
Bedankt voor jullie lieve reacties dat doet me goed. Wat mij zo verdrietig maakt is dat het een deze dagen is gebeurd dat het hartje gestopt is met kloppen.. Heel diep van binnen hoop ik nog steeds op een wonder maar daar kan en moet ik niet vanuit gaan. Ben er zo bang voor dat het erg lang gaat duren voor het weer raak zou zijn. Maar weet nu wel dat ik zwanger kan raken.
Och meis toch, wat verschrikkelijk rot voor je! En je was toch al een aantal weekjes op weg.. Heel veel sterkte gewenst!
Wat naar zeg, des te meer omdat je eerste echo gewoon goed was. Zoals hierboven al aangeven is het in de meeste gevallen een fout in de aanleg/celdeling en hoeft het dus niet direct in verband te staan met jouw lichaam of het roken (blijft natuurlijk wel enorm slecht). Je hoort vaker dat het rond dit termijn misgaat omdat er een paar cruciale punten zijn in de ontwikkeling van een vruchtje, uiteraard blijft het een enorm verdrietige gebeurtenis ook als het later of eerder mis was gegaan. Ik zou als ik jou was even rustig de tijd nemen om je lichaam te laten herstellen/miskraam op gang te laten komen en je niet overhaast op een nieuwe zwangerschap storten. Veel sterkte gewenst de komende periode
Dankjewel Bozoe Ik had net nog een keertje gebeld met de gyn en gevraagd of ik de afspraak van morgen toch nog kan doorzetten omdat ik er toch over wil kunnen praten en nog een echo wil voor alle zekerheid ook om er zelf helemaal zeker van te zijn dat het hartje echt niet meer klopt,, ook al is er al 2 keer naar gekeken.
Pfff, wat klote zeg... Sterkte ermee! Maar de afspraak van morgen had je al staan dus? Dat was alweer snel!Heb je met een reden zo kort op elkaar afspraken?
Was de vorigge keer al gemaakt want ze zouden dan nog goed kijken of alles in orde zou zijn en nog andere controles geloof ik.
Fijn dat je toch de afspraak nog door kan laten gaan. De echo die je vandaag had, was dat niet bij dezelfde gynaecoloog? Ik hoop met je mee op een wonder maar ik denk dat de kans inderdaad vrij klein is. Hopelijk kun je er goed met de gynaecoloog over praten!
Roken verhoogt de kans op een miskraam wel en kan fataal zijn voor embryo's. Heel fijn dat sommige vrouwen wel baby's op de wereld kunnen zetten terwijl zij kettingrokers waren, maar dat zegt helemaal niks. Niet leuk om te horen natuurlijk en wil hiermee helemaal geen schuldgevoel aanpraten. Omdat ts af en toe heeft gerookt wil dat natuurlijk niet zeggen dat zij daardoor een miskraam heeft gekregen. Ik begrijp het schuldgevoel, maar denk dat veel vrouwen dat hebben na een miskraam. Ik zou sowieso stoppen met roken, dat is voor niemand goed en helpt ook niet mee om weer zwanger te raken. Heel veel sterkte de komende periode en geef jezelf niet de schuld!
Hier 4 x ma gehad. Weet hoe t voelt meid. Af en toe een sigaret zal geen mk veroorzaken maar zou wel echt stoppen! Roken kan mk wel degelijk invloed hebben op de ontwikkeling van embryo's.. Sterkte
Misschien gek om te vragen en te denken.. Maar kan het ook zo zijn dat ze nu geen hart actie zagen maar dat het er wel zit? Want het is echt zo vreemd dat ik toch 2 dagen verddr ben dan ik dacht.. Dat misschien het vruchtje anders lag waardoor ze het niet zagen knipperen..