Slechte echo gehad (8.6 weken)

Discussie in 'Miskraam' gestart door KleinMeisje93, 3 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Dankje wel! De gynaecoloog had me net gebeld met of ze de afspraak door moest laten gaan omdat gister al eruit gekomen was dat het mogelijk een miskraam word.. zelf vertrouw ik het nog niet helemaal omdat ik toch verder zit dan ik dacht (kwa weken) en ik niet geZien heb dat ze probeerde te kijken of ze het hartje wel konden horen maar niet konden zien,, volgens hun hadden ze wel gekeken naar de bloedsomloop en zagen ze die niet maar ook dat heb ik niet gezien dat ze dat deden...

Het is ook meer voor mijn verwerking dat ik nogmaals wil laten kijken of het echt daadwerkelijk zo is dat het hartje echt niet meer klopt.

Gelukkig snapt mijn gynaecoloog dat en doet ze vanmiddag een echo.

Ik hoop dat ik na de mk als die optreed weer snel zwanger mag zijn en het dan wel goed verloopt.

Heb pas vanmiddag om 14:15 de afspraak :( nog veelste lang wachten.

Nog even een vraagje over diegene die ook een mk/ma hebben gehad..
    Hoe begonnen jullie met het tellen van de cyclus? Meteen na de mk of pas als je echt weer ongesteld was geworden?

2. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Balen dat je pas later op de middag terecht kan, maar wel fijn dat je toch nog weer langs mag komen.

Ik begrijp trouwens heel goed dat je hoop probeert te houden en dus op internet zoekt naar soortgelijke verhalen. Ik denk alleen niet dat ze in het betreffende ziekenhuis bewust fouten maken met echo's en het constateren van miskramen/missed abortions. In de meeste gevallen zitten er toch twee kanten aan zo'n verhaal (bijvoorbeeld vanished twin of toch vroeger in de zwangerschap dan in eerste instantie berekend).

Je zegt dat ze het vruchtje groter hebben gemeten dan dat je daadwerkelijk bent? Het gaat toch om 2 dagen verschil? Dat zegt echt niet zo veel hoor dus daar zou ik mij niet aan proberen vast te houden. Het is echt millimeter werk.

Bij mijn miskraam ben ik weer begonnen met tellen na het verliezen van het vruchtje. Die dag heb ik als cyclusdag 1 gezien, maar volgens mij is dat niet zoals het officieel moet. Houd er alleen rekening mee dat het ook even kan duren voordat je cyclussen weer regelmatig zijn. Het HCG moet eerst weer dalen.

3. Esmy

Esmy Bekend lid

27 jun 2016
    505
    56
    28
    NULL
    NULL
    Ach nee toch meid.
    Succes vanmiddag en veel sterkte gewenst!

4. KleinMeisje93

Ik ben echt zo bang dat het echt mis is :(
    Gisteravond nog kaarsje gebrand.
    Mijn baarmoeder ligt wel erg hoog op het moment kan het ook daardoor komen dat ze niet snel een hartje zien ofzo?

Sorry als ik steeds eromheen praat dat het echt mis is,, wil gewoon zo graag dat alles goed zit.

5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Niet lullig bedoeld hoor maar het was toch al vrij duidelijk dat het mis is? Er is geen kloppend hartje te zien op de echo en er is door meerdere artsen gekeken. Hoe je baarmoeder ligt maakt daarbij echt geen verschil, zeker niet bij een inwendige echo. De foto die je liet zien daar staat het vruchtje ook gewoon duidelijk op, dus dan hadden ze echt een kloppend hartje ook moeten zien:(.

Sorry als het hard overkomt maar denk dat je daar meer aan hebt dan de uitzonderlijke verhalen waarbij het toch nog goed bleek te zitten.

6. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Kleinmeisje93

Nog 5 kwartier en je hebt meer zekerheid.

Eigen ervaring:
    Na zs 1,3 en 4 gewacht tot ik weer 'normaal' ongesteld werd en vanaf toen ben ik gaan tellen. Na 1 en 4 weer voor kindje gegaan. Na de 3e voor spiraal gekozen.

April 2013 * vanaf juni 2013 ervoor gegaan; oktober 2013 positief getest: juni 2014 bevallen

Juni 2014 bevallen, niet ongesteld geweest; zwanger, oktober 2014 *: spiraal hierna laten plaatsen.

September 2016 * daarna ervoor gegaan; oktober ongesteld en november 2016 positief getest.

7. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83

bij 9 weken had ik een soort gelijke echo met hartje. Heel veel succes zo

8. KleinMeisje93

Ga er ook echt niet vanuit maar zelfs mijn moeder zag dat ze helemaal niet naar de bloedsomloop hebben gekeken want dat doen ze altijd met kleuren.. daarom kan ik het nog niet verwerken. Kan het ook erg moeilijk bevatten dat het mis is gegaan vanwege de grootte van het vruchtje.

Ik laat straks meer weten. Het wachten is zo slopend.

9. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Hier met die termijn ook niet met kleuren gekeken hoor. Maar ik snap dat je meer bevestiging nodig hebt. Succes straks!

10. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113

Ik denk ook echt dat je die hoop moet laten varen, hoe moeilijk ook, want de foto die je liet zien is inderdaad dusdanig duidelijk dat daar een kloppend hartje niet op te missen is. Daar doet de ligging van je baarmoeder ook weinig verschil aan; de mijne lag gekanteld en ons kleintje bleek al 11 dagen niet meer te leven waardoor deze dus kleiner was dan het hoorde (6.2 ipv 7.6), en hebben ze op alle mogelijke manier gekeken of het echt mis was ( ook via bloedsomloop dmv de kleuren en die was duidelijk niet aanwezig).

Het is misschien even hard om je er zo op te wijzen, maar ik denk dat je jezelf meer pijn gaat doen als je toch denkt dat ze er naast zitten gezien het eigenlijk al duidelijk is. Heel erg veel sterkte nogmaals!

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Maar.. als het kindje is overleden zie je ook geen kleurtjes meer.. er is geen bloedsomloop meer. Ik hoop voor een wonder voor je..

12. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    Oog nee kleinemeid! Jij hebt meegeschreven he met augustus 2017

Heel veel sterkte en wat rot zeg. Zeker omdat de eerste echo mooi was 😢

13. KleinMeisje93

Nou dames. Helaas toch mis maar ben er erg rustig onder omdat ik het nu echt helemaal zeker weet. Volgens deze echo was het vruchtje 7.6 weken, dus een week geleden al overleden.

Erg jammer maar het is ons vast wel een keer gegunt.

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.115
    17.123
    113
    Klote, zeg! Maar nu heb je in elk geval wel duidelijkheid en kun je verder.

Weet je al wat je nu gaat doen? Afwachten of het laten opwekken?
    Sterkte!

15. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    sterkte! hoopte voor je dat het toch verkeerd gezien was, maar nee..

16. KleinMeisje93

Ik heb net de eerste medicijn ingenomen met water.
    over ongeveer 8 uur moet ik er nog 4 vaginaal inbrengen..

Ben benieuwd hoe het verloopt. Had toevallig laatst een fotoalbum gekocht met sterretjes erop dus heb daar de foto van de echo in geplakt met een gedichtje erbij. Het is zo onwerkelijk want op de foto die zo ingezoomd was zag ik ook echt al een oogje en neusje.

Denk dat als het eruit is gekomen en in de wc ligt ik het waarschijnlijk doorspoel,, voel me wellicht super schuldig daarover maar mijn gyn zei dat je echt nog niks ziet en alleen een propje ziet liggen.

Vrijdag de 13de (wAt een rot datum) krijg ik weer een echo om te zien of ik schoon ben.

Daarna zou ik eventueel weer zwanger kunnen worden maar denk dat we daar dan toch nog even mee wachten zodat ik minder bang ben maar die bangheid zal er vast toch wel zitten/komen als het eenmaal weer een keer raak is.

17. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Heel veel sterkte toegewenst!

18. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Ondanks dat je het diep in je hart al wel wist blijft het natuurlijk enorm $%)#%!

Hopelijk slaan de medicatie aan en komt het in zijn geheel los zodat bij de echo van 13 januari je schoon bent.

De angst blijft denk ik aanwezig of je nu direct daarna weer zwanger raakt of pas twee jaar later. Het onbezorgde zal er nu helaas wel van af zijn en dat is ook niet erg, daar leer je wel mee omgaan uiteindelijk.

Veel sterkte de komende periode.

19. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Sterkte

20. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Poeh veel sterkte meid!
    Fijn dat je die medicatie krijgt, Curretage kan alleen maar ellende met zich mee brengen.
    Zag dat je over deze zwangerschap al 9 maanden had gedaan.. je bent nu wel vruchtbaar als je alles verloren bent..

Ik hoop dat je snel een goede zwangerschap mag krijgen en veel sterkte met dit verlies!!

Ps gedichtje bij je handtekening is prachtig!

Deel Deze Pagina