miskraam hoe tellen voor cyclus

Discussion in 'Miskraam' started by ike, Jan 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ike

ike Fanatiek lid

Jul 5, 2013
    1,573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Hoi allemaal,
    Ik heb op 6 december een miskraam gehad met 5 wkn zwangerschap. Ik verwacht nu eigenlijk weer mijn menstruatie, maar vroeg mij af wat ik als cd 1 moet rekenen. Is dat 6 december, de dag dat het bloeden begon? Of 9 december de 1e dag zonder bloeden?
    Ik heb het geprobeerd te googlen, maar kom er niet uit.
    Alvast bedankt.
    Groetjes Ike

2. Lyanne T

Lyanne T Actief lid

Sep 15, 2016
    234
    0
    16
    In principe kan je de eerste dag dat je begon te bloeden rekenen als dag 1, maar hou er rekening mee dat je lichaam meer tijd nodig heeft om weer het gewone ritme op te pakken. Bij mij duurde het 6 weken voordat ik weer ongesteld werd.

Sterkte!

3. ike

ike Fanatiek lid

Jul 5, 2013
    1,573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Dank je wel voor je reactie. Dan is vandaag cd29. Voor de miskraam was mijn cyclus tussen de 24 en 26 dgn. Maar de hormonen van de icsi gooien het ook door de war en dan ook nog de miskraam. Ben benieuwd hoe lang het duurt.

4. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Het ligt een beetje aan hoeveel hcg er in je lijf zat. Als dat er weer uit is gaat je lijf weer aan de slag. Na mijn miskraam met vijf weken ws mn cyclus erna een paar dagen langer dan normaal.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

5. ike

ike Fanatiek lid

Jul 5, 2013
    1,573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Frummels wat vervelend dat jij al zoveel miskramen hebt gehad.
    Toen ik maart een miskraam had toen had ik nog hcg maar wel mijn eigen cyclus. Heel raar.
    Ik had 4 dgn voor de miskraam een hcg van 90, de dag van de miskraam had ik al een negatieve clear blue digital (met het uit elkaar halen een heel klein streepje, stelde niet veel voor) en 8 dagen na de miskraam was het 0

6. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Ja helaas zijn miskramen niet met elkaar te vergelijken.

Ik had recent mn miskraam opgewekt met pillen en dat ging qua verloop het zelfde als mijn allereerste miskraam. Echter bloedde ik na de eerste mk een week en nu ruim twee weken. Mn hcg lijkt wel in hetzelfde tempo af te nemen, heb vandaag getest (dag 15) en vorige keer ook op dag 15.

Heb je nog aan symptomen of andere zaken (temperaturen, ovulatietesten) gemerkt of je een eisprong hebt gehad of ben je daar niet mee bezig geweest?

7. ike

ike Fanatiek lid

Jul 5, 2013
    1,573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik heb maar 3 dgn gebloed, na 1 week 1 dag licht bloed verlies, na weer 1 week verlies slijm, 2 wkn later daarna weer slijm verlies en gevoel te moeten menstrueren.

Ik heb niet getempt of ovulatie testen gebruikt. Wilde geen stress.

8. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

In principe 6 december.. je kunt sowieso beste even een zwangerschapstest doen om te zien of hcg helemaal weg is...

9. ike

ike Fanatiek lid

Jul 5, 2013
    1,573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Meflower ik weet dat 14december het hcg weg was. Heb toen bloedtest gehad.

10. Lola1986

Lola1986 Actief lid

Oct 8, 2016
    247
    2
    18
    Bij mijn miskraam bij 5 weken had ik op dag 19 weer een positieve ovulatietest (geteld vanaf de eerste dag van de miskraam en het bloedverlies). Ik ben toen direct weer zwanger geraakt, wat extra hormonen in je lijf werken dus vaak positief. Helaas is die zwangerschap met 12 weken fout afgelopen

11. ike

ike Fanatiek lid

Jul 5, 2013
    1,573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Lola wat naar om te horen, dat het daarna weer mis gegaan is.
    Wij kunnen alleen via icsi zwanger raken en deze maand is rust maand dus geen kas op een zwangerschap.

12. Sjors84

Sjors84 Niet meer actief

Ik heb 10 december een miskraam gehad opgewekt met pillen.
    Nu afgelopen maandag ongesteld geworden, denk ik! (Bij mijn controle echo zat er nog wat bloed in m'n baarmoeder en dat moest er vanzelf uit, werd me verteld!) dus of dit nu m'n regels zijn of dat bloed dat nog weg moet is mij een vraag!!!
    Hoop dat je cyclus snel weer op gang komt!!

Share This Page