Totaal niet gerust ( groeiecho )

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Ilona1986, Mar 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ilona1986

Ilona1986 Bekend lid

Jun 23, 2012
    520
    0
    0
    Tilburg
    Vandaag stond er een controle gepland bij de assistent.

Met 30 en 32 weken is er een groeiecho gemaakt, en liep ons kindje prachtig op schema...geen zorgen tot dusver.

Vandaag gaf ik aan dat ik toch wel verandering merk in het voelen van de kindsbewegingen, en dat mijn buik zo klein is !

Hierop werd toch besloten om i.v.m voorgeschiedenis nog een groeiecho te maken.

Hieruit blijkt dat in de afgelopen 2 weken de groei is gestagneerd, ons kindje is 2/3 dagen gegroeid :(

Ik was volledig in paniek, dit was ook het geval bij Romy...minder leven, groei stagneerde....een dag nadat we dit hoorde is ze met spoed gehaald ( 32w ) met een hartslag van onder de 80 slagen p/m

Nu krijg ik pas weer een controle op 25 maart + wederom een groeiecho. Dit duurt nog bijna 3 weken:$ hoe ga ik die doorkomen zonder te stressen :(

Er is me op het hart gedrukt bij minder leven direct te bellen met de verloskamers, en ik werd naar huis gestuurd !
    Nog even de mededeling dat ze vanaf 34 weken geen risico's meer nemen en het kindje halen wanneer het in de problemen komt.

Ik ben zo bang, kan geen rust meer vinden....snap niet dat ik pas over 3 weken weer mag komen.....

Geen ctg gemaakt en ook niet gepland....

Zijn er meer dames met soortgelijk verhaal ?

2. linde90

linde90 Niet meer actief

Meis. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt.
    En dit ook zeker aangeven aan de gyn.
    Het lijkt mij met jouw voorgeschiedenis niet meer dan logisch dat ze je streng in de gaten houden. En dat betekend in mijn ogen niet dat ze je zolang in onzekerheid mogen laten.

Ik zou nogmaals bellen en vragen of je niet vaker een echo + ctg kan krijgen

3. linde90

linde90 Niet meer actief

En een dikke knuffel natuurlijk

4. Peachy

Peachy Bekend lid

Nov 26, 2013
    654
    0
    0
    Als je er zelf niet gerust op bent, zou ik gewoon nog eens naar de gyn bellen. Dat kan zeker geen kwaad. Heel veel succes!!

5. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je je te veel zorgen maakt, gewoon bellen joh!

6. leetje

leetje Actief lid

Jan 31, 2008
    374
    0
    16
    Ik snap dit soort dingen niet van Nederland hoor...echt, met heel veel dingen vind ik Nederland zo een beter land dan Italie, maar vooral met zwangerschap vind ik Nederland dus echt flut. Hier zijn ze vaak overdreven en dat is ook niet altijd leuk want het kan zijn dat je je om niks zorgen maakt. Maar als je wilt kun je hier elke week een echo krijgen. (waar je wel voor betaald uiteraard) en als er iets mis is of iets om in de gaten te houden wordt je automatisch elke week onderzocht, inclusief een echo. Ik zou de gyn gewoon bellen en je zorgen uiten...dan maar als zeur worden gezien maar het gaat om jou en jouw kindje dus wat een ander ervan denkt maakt niks uit.

7. Ariane

Ariane Actief lid

Jun 24, 2010
    108
    0
    0
    Ik zou ook je gyn bellen. Je maakt je niet voor niets zorgen na je eerdere ervaringen! Ook wel een beetje vreemde gang van zaken van het ziekenhuis hoor...

8. Ilona1986

Ilona1986 Bekend lid

Jun 23, 2012
    520
    0
    0
    Tilburg
    Bedankt voor jullie reactie's.

Vanavond zijn we op het ziekenhuis geweest i.v.m minder leven. En nu blijkt ook de druk in de navelstreng niet goed te zijn :(
    Maandag moet ik bellen voor een nieuwe doppler-onderzoek a.s donderdag of vrijdag.

:(

9. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Jeetje wat schrikken! Maandag pas! Volg je gevoel hoor, ik vind het eng klinken.... Heb je toevallig geen doppler? Die had ik tijdens zwangerschap en vond het he rustgevend...

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik kan me voorstellen dat je schrikt !
    Waarom pas over 3 weken? Omdat ze dan pas goed kunnen zien of het kindje wel echt groeit, ik snap dat je het liefst elke week een echo hebt maar dat heeft niet echt zin. Alhoewel ik een echo over 2 weken ipv 3 fijner gevonden.
    Vraag anders om een ctg of gewoon extra controles.

11. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Sterkte dat is geen leuk nieuws. Ik kreeg elke week een doppler en om de week een groeiecho.
    Ik hoop dat je kleintje het goed blijft hebben in de buik!

Share This Page