Slechte eetgewoontes...

Discussion in 'De lounge' started by Champetter, Jun 9, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Zomer en zomerkleding of zelfs bikini’s en badpakken dan raast het vrouwen hoofd weer over uren over het lijf. Afvallen, strakker worden en ga maar door.

Wat zijn jouw valkuilen qua slechte of minder goede eetgewoontes?

Van mij, absoluut koolhydraten. Het liefste 3x per dag maar dat heeft teveel effect op mijn figuur en buik. Dus ik heb een deal met mezelf, 1x daags en tijdens menstruatie 2x. Een cheatplan hebben werkt is mijn remedie:

nizzie86 and GossipGirlxoxo like this.
  2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    Snoepen als de kinderen op bed liggen:|:roflmao:

trulyhappy, Shay25, Novi and 2 others like this.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,818
    18,533
    113
    Female
    Dit indd:roflmao::rolleyes:

4. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

May 13, 2013
    1,079
    1,071
    113
    Chocola eten als ik inspiratie nodig heb tijdens m'n werk...

5. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    Ik hou zo van chips. Ik zou het liefst een maaltijd vervangen door chips :rolleyes:

Ik ben overigens sinds september gestart met WW. Sindsdien heb ik de afspraak dat ik 1x per dag iets lekkers mag (klein). In t weekend mag ik wel iets meer van mezelf.

6. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

Nov 6, 2015
    1,675
    807
    113
    Hier ook :D

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Pindakaas uit de pot lepelen. Niet een theelepeltje, maar gerust 2 flinke eetlepels. Uiteraard als ik wakker word en iedereen op 1 oor ligt.

Een reep chocolade laten smelten (ja, een hele tablet van 100 gram) en die dan door mijn yoghurt roeren. Dan stolt ie weer en heb je lekkere stukken choco door je yoghurt.

Absoluut slecht maar te lekker: zachte bolletjes besmeren met dik boter en dan heeeeeel erg veel hagelslag of vlokken op doen.

Nog zo slecht: heel dik Nutella (dan bedoel ik dus echt dat je een keer of 4 flinke klodders Nutella aan je mes doet) op Turks brood, vers stokbrood, een tijgerbol of een maisbol. Ook al zo gruwelijk lekker.

Die laatste 2 doe ik niet heel vaak, omdat ik dat echt regelrecht naar mijn kont voel gaan. Tijdens de zwangerschap vind ik het lastiger om me in te houden en doe ik dit vaker. Maar dan troost ik me maar met de gedachte dat ik overall nu wat minder eet (want geen ruimte) en kcal bespaar vanwege de wijn die ik nu moet laten staan. :roflmao:

Eigenlijk zijn chocola en koolhydraten dus mijn guilty pleasures. Maarja, van wie niet?
    Ik houd vreselijk veel van brood. Echt altijd al gehad. Broodkorsten, kontjes, randjes, pizzakorsten.. come to mama! Wit, bruin, donker, licht, zwaar, rogge, mais, met noten en zaden, hard, zacht.. allemaal lekker. Mits van goede kwaliteit, dus niet droog. Wat niet automatisch betekent dat ik alle bakkersbrood lekker vind want daar zit ook verschil in. Van snel droog als je het invriest, tot behoorlijk vet als je een sneetje pakt (bijv bij tijger wit).

Brood kan ik nu alleen slecht verdragen. Het meeste valt als een massief blok op mijn maag.

8. S2909

S2909 Fanatiek lid

Nov 14, 2019
    2,299
    3,083
    113
    Female
    Twee keer (of meer) opscheppen tijdens het avondeten.

Twee keer warm eten, dus lunch en avondeten.

Als het dan toch eens lukt om af te vallen, na 5 kilo toch denken "ach dat stukje extra zal wel weer mogen"

Van taart en snoep kan ik eigenlijk redelijk goed afblijven, haal het ook niet in huis en zeker de favorieten niet. Maar zo een extra bord spaghetti of een pizza, kom maar op!

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Oh en qua drinken, vooral met dit weer. Blikjes coca cola light (250 ml). Ja, de échte. Kneiter duur, voor 8 blikjes betaal je bijna 5 euro en die drink ik echt zo weg. Maar hee.. wat ik bespaar aan wijn en cava.. :p

Ik vind cola light sowieso heerlijk maar nu zo met dit weer en zwanger. Hmmm..

Leesteken likes this.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    @S2909 dit lukt mij ook met pizza!

S2909 likes this.
  11. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

Oct 27, 2014
    1,555
    666
    113
    Oh heb je even. Ik eet ontzettend veel koolhydraten: pasta, brood, rijst. Eet heel weinig groenten en fruit. En sla vaak maaltijden over omdat ik net een pak koek en wat repen chocolade op heb.
    Aan mijn figuur zie je t niet. Dus wordt daar niet mee geconfronteerd. Voel me alleen de laatste tijd erg moe. De knop moet dus om.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Ik krijg altijd een dikke buik van brood.

Sinds een paar weken eet ik 2 boterhammen in de ochtend.

Dat moet ik dus niet doen. Vanochtend weer aan de kwark.

Verder snoep ik eigenlijk niet.

Kindje3 likes this.
  13. Philou

Philou Fanatiek lid

Apr 20, 2019
    1,921
    5,834
    113
    Chips eten bij een serie/film/tv programma.

Als we 's avonds lang buiten zitten nog even de airfryer aanzetten voor wat snacks.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ik hou te veel van slechte lekkere dingen. Stukje worst, blokje kaas, chipjes, nootjes, gefrituurde hapjes....

Golden1213 likes this.
  15. Martini

Martini Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,109
    622
    113
    Hartige snacks, van stukken kaas tot zakken chips.
    En wijntjes... hahaha

16. tuc

tuc Niet meer actief

Oe ja die wijn ook:cool:

Biny and Martini like this.
  17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Ga naar een turkse supermarkt 24 stuks voor 8.99...just a thought. (Makro ook vaak als winstpakker mocht je er in kunnen)

Hier de gewone cola, maar als trade off dat ik ook niet meer dan 1 (!!!) bak koffie KAN drinken, want dan zegt mn lijf dat t genoeg is....(gingen normaliter sloten in en nu wordt ik na 1 bak al onpasselijk).

Eergisteren ging ik naar boven met een snoeppot winegums. Na een halve pot weggeknaagd te hebben terwijl ik een error probeerde op te lossen ben ik ook wel weer voor 3 jaar genezen.

Komt bij mij echt in buien. Dan gaan er dozen spritsen of chips of borrelnoten of chocola doorheen en vervolgens ontwijk ik t jaren. Tussen die buien door is dan ook niks anders of gewoon een hele tijd zonder buien. Is al zo lang als ik me kan herinneren. Gelukkig niet allemaal foute snacks, de sinaasappels, mandarijntjes, komkommers en tomaten buien hebben we ook nog gehad en die wisselen elkaar binnen t jaar af.

Nina Sanders likes this.
  18. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,264
    25,719
    113
    #18 Adje, Jun 9, 2021
    Last edited: Jun 9, 2021
    Mijn slechte eetgewoontes:
    Rode port in een wijnglas schenken (want daar gaat veel meer in dan in zo'n lullig port glaasje :roflmao:)
    Daarbij veel kaasjes met (vijgen)chutney eten.
    Dus dan hebben we al een mooie combi van alcohol, vet en koolhydraten.

Verder ben ik dol op mayonaise. Ik kan overal mayonaise bij eten. Al dan niet veranderd in een heerlijke dipsaus door wat toevoegingen. Heerlijk bij rauwkost, chips, stukje vlees bij het avondeten, etc.

Chocolade: een reep moet eigenlijk meteen op.

Chips: weer doen niet aan half lege zakken. Dat mag ook gewoon op.

Maar goed, bovenstaande doe ik op het moment gewoon echt helemaal niet. Als bij mij de knop omgaat en ik gezond wil gaan eten, dan blijft die knop ook om en heb ik juist moeite om te 'zondigen'.
    Dus de mayonaise heb ik vervangen voor griekse yoghurt. De port laat ik sowieso staan omdat ik de laatste tijd veel migraine heb gehad.
    En chips en chocolade komt wel weer als mijn knop de andere kant op gaat staan :roflmao:
    Gelukkig geniet ik net zo veel van mijn gezonde eten als dat ik zou doen van alle ongezonde dingen :D

19. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik heb niet echt slechte eetgewoontes (oprecht niet) behalve als ik niet zwanger ben want dan is het wijn & hapjes. Maar anders ben ik echt van fruit, ik snoep niet, geen frisdranken.... Dus het is goed als ik niet hoef te borrelen haha

Golden1213 likes this.
  20. Aries

Aries Niet meer actief

Ik denk dat mijn reguliere maaltijden vrij gezond zijn, maar als ik een zak chips of een zak zure snoep heb gaat dat in één keer leeg. :oops:

Share This Page