Slechte eigenschap bij sollicitatie

Discussie in 'De lounge' gestart door Anitaaaxxx, 1 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tja, ik ga bij een sollicitatie dus niet als negatieve eigenschap geven dat ik doorzaag over borstvoeding. Als zje echt iets negatiefs willen horen dan zeg ik gewoon dat ik licht chaotisch ben, of perfectionistisch, of dan ik voor ik aan iets groots begin altijd eerst de bibbers in mijn keel heb. Dat ik met een scherpe tong vervelende collega's kan afzeiken ga ik echt niet onthullen! Dat mogen ze zelf ontdekken.

Maar er zijn echt verschillen. Bij sollicitaties in Nederland merk je toch heel sterk dt men mensen wil die in hun hok blijven, terwijl in Engeland het veel meer op prijs gesteld wordt als iemand wat excentriek is, en bij Amerikanen ze vooral willen horen wat je goed kunt en hoe je ze dat verkoopt. Nederlandse HR-mensen zijn vaak een beetje bekrompen (heb zelf ook op HR gewerkt, ken de 'binnenkant').

2. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Ze hebben niet gevraagd naar mijn slechte eigenschappen! Thank god!!

3. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Inderdaad.... Die vraag is zooooo zeroes :D

Stel hem echt nooit, wie gaat er nou serieus antwoord op zo'n vraag geven! ff het www check en je weet beter wat voor vlees je in de kuip hebt als dat het antwoord op deze vraag gaat opleveren :)

4. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Leuke baan? Is het verder wel goed gegaan?

5. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    Ja super leuke baan! Zo mijn ding. Er is nog 1 andere kandidaat. Dus 50% kans is best veel. Ze gavn aan dat het gesprek prettig was. Dus ga keihard duimen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Duim voor je! Succes!

7. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Oh spannend zeg!

Ik ben net afgestudeerd (afgelopen juni) en na een paar weken (eh maanden) genieten van onze heerlijke dochter mag ik dus aanstaande vrijdag op sollicitatie. Doodeng! Haha.
    Gelukkig is het een gesprek n.a.v. een open sollicitatie dus er zijn geen andere kandidaten, maar eigenlijk vind ik dat dus ook wel weer eng haha.

8. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    Ja snap ik Yummy!! Wel fijn dat je de enige kandidate bent!!! Succes alvast!!! H

Deel Deze Pagina