Wie heeft er verstand van sluierstaart vissen?

Discussion in 'De lounge' started by AnneThamar, Oct 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb een vraag waar ik niet uit kom, kan het niet vinden via google.

Kan een sluierstaart alleen in een aquarium? We hebben er al een aantal jaren twee maar nu is er eentje overleden.
    Eigenlijk wil ik geen tweede meer maar vind een ook zo zielig.

Alvast bedankt!

2. Joy2

Joy2 Niet meer actief

waar wil je hem laten dan?

3. AnneThamar

Huh! Hij zit nu in het aquarium waar die altijd in zat...
    De vraag is meer, moet ik een tweede bij kopen of kunnen ze prima alleen?

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik begreep dat ze nogal gesteld zijn gezelschap...
    Maar vaag staat me bij dat ze ook echt partneren... Dus weet niet zeker of een nieuwe vis erbij dan gaat werken.

Bij onze goudvis niet in ieder geval... Maar dat is toch precies weer anders he.

Al,op aquaforum.nl gekeken?

5. Joy2

Joy2 Niet meer actief

haha oeps begreep je verkeerd ik las deze zin:

Kan een sluierstaart alleen in een aquarium?

dus vroeg me al af of je hem in de gracht wilde gooien of in een vijver whuahaha :) :D

ja dikke kans dat hij wegkwijnt zeg maar, ik zou er een 2e bij kopen ;)

6. memmievan3

memmievan3 Actief lid

Mar 16, 2012
    332
    0
    0
    friesland
    niet alleen laten.
    ze voelen zich prettiger met andere vissen.

hieft niet eens een sluierstaart te zijn

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn man zegt dat ze wel alleen kunnen zijn, maar dat een vis zich als een vis in het water voelt met nog meer vissen, maar je hoeft er dus niet perse 2 te hebben.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@memmvan2 zat toevallig net te lezen... Dat de meeste vissen er niet zo goed bij kunnen :)

9. AnneThamar

Mmh ik begreep idd ook dat je beter geen andere vissen erbij kan doen.
    Zal de link nog even bekijken, bedankt.
    Maar zo te lezen wordt het toch een tweede dan...

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat valt nog best mee, er kunnen plaatjes bij en goudvissen en nog wel een paar simpele visjes, ik denk een black molly ook wel maar die krijgen snel witte stip. die zou ik dus niet zo gauw nemen.Ik zou zelf dan gewoon voor een nieuwe sluierstaart gaan denk ik, maar als je wat anders wilt, is de mogelijkheid er wel, gewoon in de dierenwinkel vragen.

11. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Wij hebben er 4 en daar blijft het ook bij, maar de tante van mn man had er 2, 1 is doodgegaan en heeft er gewoon een nieuwe bijgekocht. Gaat hartstikke goed.. daarna tijdekijk een loge-vis erbij in gehad en ging ook prima..

12. tamren

tamren Bekend lid

Oct 25, 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Ik heb ook sluierstaarten gehad. En toen er 1 doodging en de andere alleen achterbleef kwijnde hij helemaal weg.
    Dus wij hebben er weer een nieuwe bijgedaan. Maar je moet wel opletten wat je erbij doet, omdat sommige vissen hun sluier aanvreten.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Een loge-vis :p grappig

14. AnneThamar

Ja k ga vandaag wel even naar de dierenwinkel. Black mollys kunnen niet, die gaan de sluier opeten. Guppen doen dat ook. ( hebben we namelijk een keer gehad)
    Goudvissen zullen wel kunnen. Ik kijk wel even wat er voor visjes zijn.

15. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb een paar kleine visjes bij mijn sluierstaart (leeuwenkop) op dit moment. Naar mijn weten hoeven ze niet persee met een andere sluierstaart te zitten. Die van mij is erg levendig en doet het goed in ieder geval alleen.
    Als ik een grotere bak heb komt er een 'maatje' bij, maar het is geen moeten.
    Je moet minimaal 40 liter per sluierstaart rekenen.
    Dus ook daar moet je rekening mee houden als je een gezonde vrolijke vis wilt hebben.
    Als je ze goed verzorgt kunnen ze gewoon 10-15 jaar worden. ;)

16. AnneThamar

Wat voor visjes heb jij dan?

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Van de black molly's wist ik niet dat ze dat deden, vind het zowieso geen fijne vis, mn dat ze zo gevoelig zijn voor witte stip. Ik zou zelf gewoon kijken voor een nieuwe sluierstaart, die zijn best mooi.

Ik heb zelf weinig verstand van vissen hoor, mijn man heeft een aquarium van 2 meter met vis hier staan, ik doe alleen de lamp aan en uit :p Maar dat zijn heel andere vissen.

18. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb er 2 Guppen bij.
    Die had ik al voor ik de sluier aanschafte, had ze eigenlijk apart willen houden maar vond dat ze een kans verdiende in de mooie bak van de sluierstaart.
    Ik moet zeggen dat ik die niet aanraad omdat je het echt goed in de gaten moet houden.
    Aangezien ik ze goed voer en ze maar met 2 zijn gaat het volgensmij prima. In ieder geval vinden ze mijn sluierstaart nogal eng..

En ik heb een paar Kegelvlekbarbeeltjes.
    Die kunnen heel goed samen met een sluierstaart.
    Die leven per groep, dus minstens 5. Maar ze worden niet groot, denk niet groter dan zoeen 4 cm.
    Een van mijn Kegelvlekjes is zelfs al 5 jaar oud.

View attachment 277670

Tetra´s zou je ook kunnen doen, die leven ook per groep.
    En die zijn ook heel erg vredig met andere vissen.
    Ze zijn ook erg mooi om te zien, beetje neon achtig. :)

View attachment 277671

Je kan natuurlijk ook altijd naar een goede aquarium winkel gaan en vragen wat hun adviseren voor bij je sluier.
    Dan krijg je waarschijnlijk een breder beeld aan waar je uit kan kiezen.

19. AnneThamar

Mooie visjes chaii!
    Tetras zijn ook leuk ja.

Mn man belde net, we gaan morgen even naar de speciaalzaak in hilversum.

Onze bak is 65 liter, dus eigenlijk kan er geen sluier meer bij.

Guppen en sluiers zijn idd niet zon beste combi, maar super dat het bij jullie goed gaat. Ik ga ze iig niet aanschaffen!

20. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Haha was een mooie oplossing.. kennissen van hun gingen verhuizen en zaten tijdelijk in een huis tot de overdracht van hun nieuwe huis.. echt plek voor hun aquatium was er daar niet maar ze wilden de beestjes ook niet definitief wegdoen.. hun dochter was gek op de vissen.. dus 1 vis is bij hun gebracht en de rest in het aquarium van andere vrienden (sluoerstaart kon daar niet heen ivm watertemperatuur o.i.d.). Eenmaal verhuisd hebben ze het aquarium weer neergezet en hun vissen opgehaald :D prima oplossing..

Share This Page