Slecht: KPN. Echt elke keer dat je belt een ander verhaal. Mijn moeder wordt na 5!! jaar van telefoontjes en aangetekende brieven nog steeds aangeschreven met de naam van mijn overleden vader, hoezo pijnlijk. Goed: XS4all (met de verhuizing alles echt perfect geregeld, we hadden twee weken in beide woningen internet), FBTO (heel behulpzaam aan de telefoon), AH (krijg altijd zonder mekkeren geld terug als er iets niet goed is), Wehkamp (tafel werd 3 uur te laat bezorgd, na een klacht kreeg ik de bezorgkosten a 30 euro terug)
Beste : bol.com Ze hadden een actie 2+1 gratis met boeken. Ik dus drie boeken uit de lijst uitkiezen. Kijk ik in me winkelwagentje geen korting. Ik belden had nog niet betaald of ietsdergelijks en kreeg gelijk een kortingscoupon voor het bedrag 20 euro die ik voor alles kon besteden. Nou had ik geen foute bedoelingen maar stel dat je dat wel had kon je gewoon 20 euro korting krijgen. Slechtste : oxxio Wij zijn verhuist ik wil me aanmelden bij oxxio . Maar wil liever iemand aan de telefoon hebben ik bel sta 20 min in de wacht. Krijg ik een meisje aan de telefoon zegt ze: ja we hebben het heel druk mogen we je morgen terug bellen? Ik zeg sorry jullie geven de optie om via de telefoon je aan te melden kan dit niet omdat het te druk is. Geef dan in je keuze menu door sorry het is erg druk , geef je telefoonnummer door en we bellen je binnen zoveel tijd terug bijvoorbeeld. Ik zeg weetje ik ga wel naar Nuon. Nuon gebeld hadden het ook druk maar werd keurig geholpen , kreeg alles duidelijk door. En heb nog korting gekregen ook (zoals iedereen)
Slechtste: Ziggo! Hang je eerst drie kwartier met je mobiel ( omdat je huis telefoon er uit ligt ) in de wacht. Vervolgens word er opgenomen en direct weer opgehangen en kun je weer opnieuw bellen en weerrrrr 3 kwartier in de wacht hangen! Toen ik zei dat ik die kosten terug wilde kreeg ik me toch een grote mond! Heb toen maar om zijn supervisor gevraagd en kreeg het toen wel voor elkaar. En postNL die gewoon helemaal NIKS met je klacht doet! Ook hier komt sinds de naamsverandering de post of te laat of gewoon helemaal niet. Uwv die mensen snappen van ellende niet wat ze tegen je zeggen. Beste: Difrax Ik had een aantal spenen gekocht die na 2 keer gebruiken kapot waren ( lucht uit de speen ) en eentje zo uit de verpakking gehaald. Kreeg 4 nieuwe spenen. Bol.com, AH, Kaartje2go! Mijn man ging d geboorte kaartjes afmaken ( hadden een voorbeeld met gewicht wat standaard op dat kaartje stond en zo ook met de geboorte datum ) Deze was hij vergeten aan te passen en daar kwam hij achter na dat het betaald was. Gelijk gebeld ze waren al onderweg naar de drukker maar ze kon het nog net optijd stoppen en wijzigen *pfieuw*
Beste: Nutricia! Mijn zoontje was ietsie te vroeg geboren en bleef een paar nachtjes in het ziekenhuis,daar kreeg hij drinken uit een heel klein flesje met een klein speentje...elke drogist afgeweest voor een zelfde soort speen..nergens..uiteindelijk nutricia gebeld en heb t verhaal uitgelegd. Dag later hadden we een doos speentjes in huis haha Slechtste: tele 2 juk
Slechtste: Neckerman! Eens en nooit meer. Wij hadden er iets besteld van 900 euro en al betaalt. Kwamen ze het een uur te vroeg brengen en ik was er dus niet. Hebben ze een foto gemaakt en gedaan alsof het aan ons lag en wij niet aanwezig waren. Wij hadden het bestelde item met spoed nodig daarom hadden we het ook bij Neckerman besteld. Na hun mislukte poging, wat dus de schuld was van de bezorgers bleek dat wij zeker nog 2 weken (of langer) moesten wachten tot hij opnieuw aangeboden kon worden! Dus na die informatie hebben we gezegt dat wij de bestelling wilde annuleren en ook waarom, ze zouden het geld terug storten zodra ze het item terug hadden in het magazijn. Deed het bezorg bedrijf uiteindelijk alsof ze het wel af hadden gegeven en wij logen. Wij moesten ondertussen onze 900 euro terug, maar dit kon niet volgens de Neckerman zolang ze het item nogniet terug hadden. Ze kozen dus partij voor die rare bezorgers van ze in plaats van hun eigen klant. Zo hebben wij dankzij dat voorval die maand allerlei problemen gehad met geld want wij hadden nogsteeds dat item met spoed nodig. Ik zal er nooit nog geen sok meer bestellen........ Goed: Horlogeboetiek.nl , omdat ze speciaal voor mij toch nog met valentijnsdag mijn mans horloge hebben laten bezorgen terwijl dit eigenlijk in eerste instantie niet mogelijk was en echt kei vriendelijk waren!
Slechtste: Mediamarkt.. Door medewerker in de winkel verkeerd voorgelicht en daardoor een product gekocht waar we niet tevreden mee waren. Wilden het omruilen voor een duurder product (uiteraard met bijbetaling) dat wel de functie had die wij wilden. Wij product terugbrengen, nogmaals gehoord dat het wel die functie zou moeten hebben, zouden ze ernaar kijken, maken ze er een reparatieverzoek van *zucht* nee hij is niet stuk.. Uiteindelijke conclusie: ze kunnen er niks mee.. Ergste van alles vond ik nog dat we een klachtenbrief hebben gestuurd en daar nooit ook maar enige reactie op hebben ontvangen... Hier voortaan dus naar de BCC, die weten tenminste wel wat service is! Beste: geen idee eigenlijk..
Kruidvat is wel de slechtste tot nu toe. Klacht gestuurd maar nooit reactie ontvangen. Beste: Wild kidswear. Shirtje gekocht in de sale maar begon te pillen na 3x dragen. Mocht zonder problemen een ander shirt uitzoeken waarbij echt niet naar de prijs gekeken werd! Super! En heel vriendelijk ook.
Voor ons ook nooit meer mediamarkt. Ze zijn heel vriendelijk als je komt kopen, maar als er iets stuk gaat kun je het vergeten. Tot twee mal toe heel veel gekocht daar maar nooit meer. Als is het de helft goedkoper.
Slechtste: NL energiemaatschappij (oplichters) Beste: Ikea en HI ondanks de wachttijden. O en UWV ging hier ook goed, had gelukkig ook maar een simpele vraag
Slechtse h&m en KPN winnen bij mij wel met voorsprong. H&m mevrouw met een verschrikkelijk limburgs accent bijna niet te verstaan, en hondsbrutaal, ook de email service slaat nergens op. Heel onduidelijk en geen antwoord op je vraag, als je de vraag stelt mijn bestelling zou tussen 23 en 28 augustis binnen komen het is inmiddels 19 spetember komt die nog krijg ik het antwoordt ja tussen 23 en 28 augustus, dacht alleen maar snel schrappen die bestelling volgend jaar past die hem niet meer. Kpn bij mijn moeder een enorm drama thuis viel het mee, maar wat ik bij mijn moeder mee heb gemaakt is niet normaal, na 9 maanden nog geen tv internet en telefoon en niet 1 keer maar bij alle 3 de verhuizingen. Mijn moeder helemaal overstuur aan de lijn, ze had nieuwe telefoon internet en tv aangevraagd bij kpn, ik kreeg de telefoon in mijn handen geduwd van mijn ma ze was helemaal over de rooie, zegt die man, ik snap niet wat het probleem is, als ze nu gewoon even jouw vader aan de lijn geeft is alles opgelost, dus ik zeg zo als dit zo makkelijk zou gaan had ik hem ook graag willen spreken ware het niet dat hij al ruim 1,5 jaar dood is en ze dit aangevraagd heeft op haar eigen naam in een nieuw huis waar hij nooit heeft gewoond, ja maar het vorige huis was hij wel, ik zeg ja klopt, dan kan je hem toch gewoon even opzoeken daar. Ik was zo kwaad ik zeg wil je contact gegevens hebben? J die wilde hij dus ik zeg structuurbaan ... in nieuwegein, ja dat is geheel anders zegt die ik zeg ja crematorium noorderveld daar heb ik hem voor het laats gezien. Toen kreeg ik ineens een leidinggevende aan de lijn ja dit had nooit mogen gebueren 1000 x excuses. Krijg je een boeket bloemen, op naam van mijn vader die al 1,5 jaar dood is grrr. Wat snappen ze niet? Dit is 1 van de voorbeelden. Beste Nutricia, nuon
Slecht: WEHKAMP! Met stip op 1! Wij hebben onze bank daar vandaan. Kostte ons met poef erbij bijna 1000 euro. Na twee maanden voelde ik dat ik laag zat, wat bleek? Vering los. Ik het klachtenformulier ingevuld met foto's ervan, totaal geen reactie. Gebeld, doorverwezen naar klachtenformulier weer gedaan, weer geen reactie. Nogmaals gebeld en toen viel het kwartje daar. Er kon een monteur komen en de geschatte kosten kwamen rond de 300 euro... Nooit meer wehkamp, nog geen onderbroek. Best: h&m denk ik. Ik had een gaatje in een broek, maar geen bon meer. Ik kreeg zonder probleem een nieuwe, en een kortingskaartje voor de volgende keer.
Slechts, KPN! Man ik heb echt ruzie aan de telefoon gehad. Wilden ze mij niet doorverbinden naar een speciale afdeling waar ik al 100 x mee gebeld had. Ik was een 'speciale' klant omdat ze zó vaak fouten bij mij hadden gemaakt, dan krijg je op een gegeven moment een contactpersoon. Maar dus geen direct nummer. Heb echt mensen gehad die mij niet doorverbonden, ondanks alles wat stond vast gelegd. En gewoon NIET luisteren. Dat is uiteindelijk op een rechtszaak uitgekomen ( die ik heb gewonnen ... ). De beste is Clinique. Ik had een hele grote flacon dagcreme met pompje. Maar dat pompje werkte niet meer, ding zat nog 3 kwart vol. Ik wilde graag een nieuw pompje. Kreeg ik een nieuwe flacon! Echt super netjes.
Beste service: Wehkamp. Ik bestel daar alles, van kleding tot wasmachines, van haarborstels tot babyvoeding. En mn fiets, ook daar besteld 2 keer is er iets mis gegaan, 2 keer echt super opgelost! Slechte service: Tele2...... Wat een drama. Klopt geen bal van de rekening, je wordt 88 keer doorverbonden, ze hebben heel veel moeite om te zien tot wanneer je contract loopt.. Ik moet over 2 maanden opzeggen, ik zie er nu al tegenop....
Zeker weten is dit een goede klantenservice, Mijn man had een toetsenbord + muis gekocht, Maar naar 4 jaar of zo ging hij stuk, We konden geen bon meer vinden, Man belde op met het probleem, De man van Logitech zei, Maak een foto van wat stuk is met de serienummer, als bewijs dat je hem echt heb. Dit gedaan en binnen 1 week had mijn man een complete nieuwe set gekregen en nog een nieuwe versie ook.
De aller slechtste, Oxxio. Ze zijn brutaal, niet service gericht, totaal niet behulpzaam en als jij het ze te moeilijk maakt hangen ze gewoon op Ziggo doet het bij mij ook niet zo goed, 30 keer doorverbonden worden, daarna 20 min in de wacht en dat alleen om op te zeggen Sowieso vind ik hoe Ziggo met bestaande klanten om gaat bar slecht. Voor nieuwe klanten doen ze alles, krijgen mooie cadeautjes, maar als je eenmaal binnen bent doen ze niks meer voor je. Goede klantenservice, Prenatal was laatst heel behulpzaam en vriendelijk. Vodafone, 1 week nadat ik mijn nieuwe telefoon kreeg waar ik voor bij moest betalen, werd dat zelfde toestel gratis geleverd. Ik gebeld en ik kreeg een creditnota Heel netjes van ze!
Slechtste: met stip op 1: Bon P.rix! Ze praten gebrekkig Nederlands en ze verstaan het ook slecht, met gevolg dat ze me niet verder kunnen helpen. Contact via e-mail is ook niet om over naar huis te schrijven. Beste: Tele2. Ik word altijd prima te woord gestaan en krijg altijd vaste klanten korting!
Slechtste Telfort & KPN Telfort hebben we tot 3 keer toe gepoogd om televisie en internet via hun te krijgen. Dit werd steeds geweigerd door fouten bij hun. Daarna mochten we alles opnieuw invullen waarna de gevraagde opleverdatum niet meer werd gehaald. Was ook niet naar voren te schuiven.... laat dan maar zitten. Bij de concullega lukte het wel KPN: nadat ze ongevraagd de vaste telefoon hadden afgesloten, en daarna internet een maand te vroeg was ik er wel klaar mee. Dat het weer aansluiten dan 3 weken moet duren en je in eerste instantie gen vegoeding krijgt voor gemaakt onkosten was echt absurd. Uiteindelijk wel vergoeding gehad (na nog een paar maanden onterecht te zijn geincasseerd), maar hoe vaak ik daarvoor niet aan de telefoon heb gehangen...... Beste KLM: Zonder enig aandringen alle vergoedingen gekregen voor 2 dagen vertraging. Hotel-, verblijfkosten + de wettelijke vegoeding. Super service! UPC: Na opzegging alles netjes afgehandeld. We konden het zelfs nog wat uitstellen door problemen bij de nieuwe leverancier. Alles netjes gecrediteerd etc. En.. we krijgen nog steeds televisie van ze Helemaal gratis
Ik weet niet of ik kan kiezen tussen Post NL en de NS wat slechtste ervaring betreft... PostNL heel standaard: pakjes kwijtmaken en het dan kunnen bekijken. Tsja. De NS bleef mij maar een kortingskaart in de maag splitsen die ik niet besteld had en als ik mijn geld dan terugwilde moest ik uren met de klantenservice aan de lijn hangen. Ben uiteindelijk bijna meer geld kwijtgeweest voor de klantenservice dan ik voor die kaart kwijt geweest zou zijn, maar het principe he? (en nee, het geld voor het bellen kon ik natuuuuurlijk niet terugkrijgen. Het was immers mijn eigen beslissing om te bellen. Ook al hebben ze geen emailadres) Beste service was bij Amelander Kaap (hotel). We zaten daar en we hadden een 4-gangen diner geboekt. 's Middags kreeg ik hoge koorts, dus ik moest er niet aan denken om in een eetzaal te zitten. Zijn ze het komen brengen naar onze kamer, zo aardig! En dan nog een keer terugkomen met het ijs, zodat dat niet zou smelten.