Zoontje gevallen bij de opvang, hij wil niet meer.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door luckynumber4, 22 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Ons zoontje van 3 ging met veel plezier naar de opvang. Vorige week dinsdag is hij flink op zijn hoofd gevallen en sindsdien wil hij niet meer. Het begint thuis al met steeds zeggen dat hij niet wil. Vervolgens bij de opvang brullen en zich aan me vastklampen. Echt heel naar om hem zo te moeten achterlaten steeds. Het duurt nooit heel lang, hij is gelukkig goed af te leiden. Maar ik hoop van harte dat het gauw weer beter gaat. Het heeft duidelijk met die val te maken, volgens mij is het voor hem behoorlijk traumatisch geweest. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Of heeft het gewoon tijd nodig? Ik vind het zo jammer, want hij ging met zoveel plezier heen elke keer.

2. Zwanger01

Zwanger01 Lid

6 nov 2016
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk met een beetje hulp/gerustelling van de leidsters en uiteraard van jou dat hij er snel overheen is.
    Even over de angst heen om weer te vallen. Weet niet hoe hij gevallen is of waar vanaf maar wellicht kun je samen met hem naar die plek lopen en tegen de stoel of net wat zeggen dat hij je zoontje niet meer mag laten vallen en er een beetje grapjes over maken ?
    Lastig wanneer je het kind niet kent en niet kan inschatten welke omgang het beste werkt.

Verwacht dat het een kwestie van tijd is en hij snel weer plezier heeft

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou het ook even bespreken met de leidster, dat het dus erg veel indruk heeft gemaakt. Dan kunnen ze er wat extra aandacht aan geven.

4. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Ik heb het aangegeven bij ze en ze proberen het voor hem zo leuk mogelijk te maken, echt super van ze. Volgens hun is het een kwestie van tijd, hopelijk gaat het gauw beter. Bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina