ladycom

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door chicca, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Hoi meiden,

Ik heb altijd al "problemen"met hormonen gehad en ben opzoek naar een andere vorm van anticonceptie.

Nu kwam ik de de ladycom tegen op internet. Heeft iemand hier er ervaring mee?

liefs Chicca

2. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Is dat een beetje hetzelfde als NFP? Dat je je cyclus in de gaten houdt door temperaturen en dan niet of beschermd vrijt als je vruchtbaar bent? Ik ken een stel dat hiermee werkte, ze zijn nu ouder, hebben ook kinderen gekregen, allemaal bewust en gepland. Voor hen werkte het. Voor mezelf vind ik het te eng, ik heb zo'n onbetrouwbare cyclus. Daarom heb ik een koperspiraaltje laten plaatsen, is ook zonder hormonen.

3. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    ja je moet iedere ochtend je temperatuur meten en vanuit daaruit krijg je een rood of een groen lichtje.
    Ik heb 2 x een mirena gehad, beviel ook niet heel goed.
    Ze zeggen dat je met een koperspiraal heftiger ongesteld word en aangezien ik er al veel last van heb is dat helaas voor mij ook geen optie.
    Het is dat ik graag een derde wil in de toekomst anders had ik met laten steriliseren.
    :(

4. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Ik was daar ook bang voor, dat ik heel erg veel last ervan zou krijgen, maar dat is niet het geval, sterker nog, ik vloeide evenveel, maar had geen enkele pijn meer! Bij beide menstruaties tot nu toe. Terwijl ik hiervoor altijd de eerste dagen pijnstilling gebruikte omdat ik anders niet de dag door kwam. Vind het echt bizar, maar wel heel blij mee.

5. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Ik heb ervaring.

Ik heb hem 1,5 jaar gebruikt, zonder zwanger te raken. Alleen de afgelopen augustus toch zwanger geraakt. Ik had altijd een eisprong na dag 18 ( meestal nog iets later) en de computer berekent op basis van je cyclussen je veilige en onveilige dagen. Aleen die maand had ik een eisprong op dag 14. En daar had de ladycomp geen rekening mee gehouden. Volgens hem was het op dag 9 nog veilig.

Ik denk dat het een prima methode is als het geen probleem is als je nog een keertje zwanger wordt. Ik was bij mijn dochter en zoontje in de eerste ronde zwanger en nu dus na 1,5 jaar.

als je echt niet meer zwanger wil worden zou ik een ander anticonceptiemiddel kiezen ( al zijn die ook niet 100 procent veilig)

6. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Is het niet ladycomp, met een P? Zoals hierboven reeds stond, het is een handig ding als je een klokvaste cyclus hebt, maar eens je afwijkt... ik zou het niet betrouwen als je niet zwanger wil worden.

7. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik heb wel ervaring met de persona. Die werkt ook op dezelfde manier en niet betrouwbaar.
    Ik werd de eerste maand dat ik deze gebruikte zwanger, en ik heb hem toch ECHT goed gebruikt volgens de gebruiksaanwijzing.;)

8. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    hmmm ik denk dat ik dan toch maar even verder ga zoeken naar andere oplossingen. Aangezien ik niet zomaar zwanger mag worden vanwege medicatie. Lijkt me dit dan toch niet zo'n goede oplossing.
    Jammer

@coach. Je hebt gelijk er moet nog een p achter.

Deel Deze Pagina