Slechte ervaring kruidvat OVU testen!?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door zomaar, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Heb vandaag mijn laatste kruidvat ovu test gebruikt... Ik heb denk ik wel echt een mega mega mega super ei of zo want alle 5 de testen waren KNAL positief?! :( (heb er een foto van in mijn album staan) Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met deze testen?

Liefs

2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik zou alleen de bovenste écht positief noemen eerlijk gezegd...

Maar ik heb er meer rare verhalen over gelezen.

3. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    :(: Echt ja? De 2de van boven is de enige die even donker is als de controle streep en de rest is de teststreep veel donderder dan de controle streep... Dus ik zou zeggen knal positief. In het vierkantje is de testtreep hé en de andere (het rondje) de controlestreep.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.187
    35.873
    113
    Bij mij bleven de kruidvast ovutesten maar positief, terwijl de clear blue al geen posi meer aangaven. Dus niet zulke goede ervaringen met kruidvat.

5. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ik vind ze allemaal positief hoor en dat heb ik nou ook altijd met de
    ovutesten van Kruidvat.Ik gebruik ze dus nooit meer.
    En dat terwijl hun zwangerschapstesten wel weer heel goed zijn.
    De ovutesten die ik gebruik zijn de dipstickjes van Sensitest(zie
    mijn album) en die vind ik perfect.

6. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hey!

Ik heb echt exact dezelfde ervaring met de testen van het kruidvat! Zouden zo mijn testen kunnen zijn.
    Alleen....ik testte op dag 13 positief. Wij klussen. Daarna werden de testen negatief, witter dan wit. Dat kan dus wel bij een kruidvat ovutest. Een week na dag 13, op dag 20,testte ik ineens knalpositief, 3,5 dag achter elkaar. Zelfs toen ik ze 2x op een dag deed.
    Toch denk ik, dat ze hun werk goed hebben gedaan en ik niet rond dag 13 de eisprong had, maar rond dag 20.
    Inmiddels heb ik wel andere testen in huis, alleen hoop ik ze niet nodig te hebben. Ze zijn van sensitest. Mocht ik ze nodig hebben,ben ik benieuwd hoe ze mij bevallen en anders denk ik dat ik toch de testen van het kruidvat blijf doen.
    De midstreamtesten vind ik wel prettiger dan de dipstick,maar dat kan bij iedereen anders liggen, toch?

Helaas hoor ik wel vaak negatieve verhalen over de testen van het kruidvat, behalve over de zwangerschapstest.... Zouden de ovutesten te gevoelig zijn?

Groetjes, mexican

7. Celia

Celia Lid

6 jul 2008
    29
    0
    0
    same story here! Ik had vorige maand 6 posi ovu testen :confused: vanaf dag 14 met de kruidvattesten, daarna wel een paar negatief en aan het eind van de maand nog eentje negatief. Ze worden uiteindelijk wel negatief, duurt ff en.. dan weet je nog niks :(

Deze maand gebruik ik clear blue (nu dag 10, eerste neg). Jemig wat zijn die duur zeg :confused: , afijn het was die of een merk (weet nie meer welke :oops: ) waarbij je urine moest opvangen in een bakje, opzuigen met pipetje en op teststripje druppelen.. Ik was vroeger al niet zo goed in scheikunde :rolleyes: vandaar dat ik heb gekozen voor clear blue. En nu maar hopen dat deze wat meer duidelijkheid scheppen :)

8. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    hahahaha...bedoel je die van Predictor? Die hebben dat ook, zo onhandig vind ik dat! Die cassettes kun je ook online bestellen,maar ik ga toch echt voor een midstream of een dipstick. Tenminste....ik hoop ze voorlopig niet meer nodig te hebben!
    ClearBlue, heb je de digitale ovu-testen? Die zijn inderdaad belachelijk duur! Ik heb van CB ook andere ovutesten gezien, ook duur, maar minder dan die digitale. Alleen wel met streepje.
    Ikzelf vond een streepje wel makkelijk, bij mij werd ie langzaamaan donkerder.

9. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Hoeveel keer doe je eigenlijk met die digitale test van CB?
    Die kost iets van 32 euro toch?

10. Celia

Celia Lid

6 jul 2008
    29
    0
    0
    Predictor zou goed kunnen. Er was niet zoveel keus bij ons, heb het hele dorp uitgekampt maar bij de meeste winkels waren de ovu testen uitverkocht. Misschien dat iedereen zwanger wil worden?

Ik heb niet eens de digitale van clear blue.. Zag in de winkel wel dat die een :) of een :( geven. Had toch meer vertrouwen in streepjes ha ha

Maar de kruidvat komt er niet meer in (de ovu testen dan)

11. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113

Hmm... das wel raar dan... :( Weet je t zeker... Dan wordt namelijk de controle-streep lichter. Lijkt me ook niet goed. Stomme testen. Ik heb er meer slechte verhalen over gehoord. Ik zou ze niet meer gebruiken als ik jou was. 5 dagen achter elkaar positief, dan kun je toch alsnog je ei niet opsporen... :(
    Ik heb die van sensitest gebruikt, die zijn erg goed! Duidelijk en goedkoop.

12. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wat een rare testen dan! Heb nog nooit zo'n sterk verschillende controlestreep gezien... :(

Voor volgende ronde maar andere testen dan? (of hopelijk helemaal geen volgende ronde ;) )

Deel Deze Pagina