slechte ervaring met Rapley

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mevrouw Pinguin, 12 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.049
    2.553
    113
    Limburg
    Hier 2 rapley kinderen die toch behoorlijk kieskeurig zijn!
    Groenten worden hier weinig gegeten. Gelukkig zijn ze wel dol op fruit.

2. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Het is wel echt een fase. Hij duurt alleen erg lang :)
    3 jaar is nog vol in de peuterpuberteit. Komt echt weer goed. Gewoon echt geen strijd van maken en blijven aanbieden :)

3. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ook niet, maar ja sommigen denken overal verstand van te hebben.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Daarom moet hij hier sinds hij 2 is gewoon weer alles proeven wat op z'n bordje ligt.
    Was 2 weken drama en gedoe, maar inmiddels proeft hij alles en eet 9 van de 10x ook z'n bord leeg.
    En als hij het niet lust of zegt dat hij genoeg heeft dan mag hij ook stoppen en is het klaar.
    Maar 1 hapje wordt er altijd gewoon geproefd, het liefst zelfs 2. En eerst was dat met veel drama en afleiding, inmiddels weet hij dat hij dus eerst moet proeven. Gaat 5-6 van de 7 avonden goed.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb zelf wel gemixt en geprakt gegeven, maar dan nog begrijp ik niks van jouw visie op rapley. Hoezo wachten tot je kind stikt? Als dat de baseline was van rapley, denk ik niet dat iemand dat zou volgen ;)

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw

Haha sorry maar wat staat er ontzettend veel onzin in jouw reactie 😂
    Een vooroordeel, je weet er overduidelijk helemaal niets van af..

7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Zoals gezegd heb ik het geprobeerd (meerdere malen en ook langere tijd). En ben ik het ook deels blijven gebruiken. Alleen in combinatie met gewoon potjes en prakken of kleine stukjes (van ons eigen eten). Dat iets slecht bevalt wil niet zeggen dat je er geen kennis over hebt.

Beter lezen dan kan je zien dat het geen vooroordelen zijn. Maar gebaseerd op eigen ervaringen.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Jij stelt: rapley is wachten tot je kind stikt. Dan heb je er idd geen kennis over want dat is volslagen onzin.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dan raad ik je aan om je woorden volgende keer zorgvuldiger te kiezen. Want niemand las dat in jouw reactie, als je zegt dat rapley wachten is tot je kind stikt...

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Dat is gewoon een hele lange fase helaas.
    Gelukkig heeft mijn oudste die nooit gehad en zij heeft ook rapley gehad voornamelijk fruit. Avond eten wisselend. Wij eten vaak rijst dus at zij gemengd en kreeg dan wat groentes in haar vuistje.

Onze zoon is niet gemaakt voor rapley. Hij eet dan niks, maar wel huilen 😂. Dus hij krijgt gewoon geprakt/gemengd van de lepel.

11. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    wachten tot je kind stikt....???

Dan heb je je dus niet verdiept in Rapley...

Hier ook een rapley kind. Ze is nu 20 maanden. Kan eten als een bootwerker, soms eet ze ook helemaal niets... Tsja zal wel bij de leeftijd horen.
    We bieden altijd aan wat wij ook eten, ook het toetje. Ik maak nooit een strijd van het eten.

Deel Deze Pagina