Hallo Allemaal, Ik ben nu ruim 7 weken zwanger. Weinig symptomen, voel me best goed. Alleen vanaf het begin af aan bruinige afscheiding. Elke keer als mijn vriend en ik seks hebben, heb ik een klein beetje helder rood bloed. Vandaag seks gehad, daarna direct onder de douche. En ik verloor een groot zeer donkerbruin slijmachtige prop, ongeveer 1 cm groot. Ik maak me toch enige zorgen. Nooit buikpijn gehad overigens, de afgelopen dagen. Iemand een vergelijkbare situatie gehad? Liefs, Iris
hoi, ik heb bij mijn eerste zwangerschap ontzettend veel bloedverlies gehad zonder hevige buikkrampen (ik had wel het idee alsof ik ongesteld moest worden, maar geen hevige krampen) het bleek toen een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn. Normaal merk je dit pas met hevige buikpijn maar die had ik dus niet. Bij mijn tweede zwangerschap weer veel bloedverlies maar geen hevige krampen. Heb toen grote stolsels bloed verloren en naar mijn idee een vruchtzakje. Bij de echo daarna bleek er gewoon nog een baby'tje in mijn baarmoeder te zitten, helemaal gezond en nu 7maanden oud en ligt boven in bed Het kan dus alle kanten uit. Licht bloedverlies na seks is helemaal niet zo gek, je baarmoedermond is ontzettend goed doorbloed. Er kan een klein adertje knappen waardoor je licht bloedverlies kunt hebben. Die bruine slierten zou opgedroogd bloed kunnen zijn wat er dan nog uitkomt. Mijn bloedverlies bij beide keren was echt net zoveel of misschien nog wel meer dan bij een menstruatie. Maar als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even bellen voor advies of een eventuele echo. Succes ermee!
Ik zou echo gaan maken. In principe zoals jij dat beschrijft denk ik dat je te gevoellige baarmoedermond hebt waardoor je dat krijgt.
Bedankt dames! Ik heb een echo gehad en het zag er allemaal goed uit! Opgelucht dus. Nog wel steeds bloedverlies na de seks. Elke keer wordt ik er onzeker van. Maar misschien moet dat ook een beetje wennen.