Ik heb nu tweedelijns bij het ggz. Heb een vrouw gevonden die overal netjes geregistreerd staat en dicht in de buurt je maar zij je eerstelijns.. zal ik je ff pbtje sturen
Dat zou ik je niet aanraden, maar als zij zichzelf en haar clienten een beetje serieus neemt, zal zij je ws ook niet aannemen als client, niet voor de zorg die jij nodig hebt. Dat kan een eerstelijns psycholoog je gewoon simpelweg niet bieden vanuit een eigen praktijk.
Ze bood me aan om langs te komen om te kijken wat zij voor me kan doen. Ik wou dit wel doen.. maar beter van niet dan?
Iemand met een eigen praktijk kan niet altijd voor je beschikbaar zijn als dat nodig is, terwijl een GGZ-instelling dat wel kan bieden, (iig zou moeten: zij hebben crisisopvang voor als dat nodig is). Ook kan iemand met een eigen praktijk geen opname aanbieden als je dat nodig mocht hebben. Ik weet natuurlijk niet precies wat je nou nodig hebt, maar als je vaker dan eens per week een gesprek nodig hebt, (of met enige regelmaat vaker dan eens per week meer dan een gesprek), zou ik echt niet beginnen met iemand die een eigen eerstelijns praktijk heeft. Ik zou dan even een afspraak maken met je huisarts: die heeft als het goed is een goed overzicht van alle instellingen die er zijn en die jou eventueel nog verder kunnen helpen en kan ook de benodigde verwijzing daarvoor afgeven.
Ik heb alleen maar goede ervaringen met het ggz. Niet voor mezelf maar voor mijn moeder. Toen mijn moeder werd doorverwezen naar de ggz kon ze diezelfde week nog terecht en toen ze werd opgenomen kon ze diezelfde dag nog opgenomen worden. Ze werd ook voor de rest heel goed geholpen. Behandelaars kwamen hun afspraken en beloftes na enzo.
Helaas heb ik ook slechte ervaringen met de GGZ wat betreft afspraken niet nakomen. Super goed dat je er alles aan wilt doen om jezelf veel beter te voelen, dat vereist veel kracht en moed!! Heel veel succes.