Combinatie bv en kv, hoeveel geven?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Ilja1983, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilja1983

Ilja1983 Actief lid

2 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, mijn zoon is nu 3 weken en 4,5 kg en krijgt borstvoeding en kunstvoeding. Omdat hij voedingen uit de borst drinkt en nog geen vast ritme heeft qua aantal voedingen (een van de redenen dat we aan het afbouwen zijn) vind ik het lastig in te schatten hoeveel ml we in de fles moeten doen. Nu houden we aan dat ie 150 ml per kg mag dus 675 ml. Gemiddeld drinkt ie 7 x per dag dus 90 ml per voeding. Maar omdat we niet weten hoeveel ie uit de bv haalt vind ik het lastig. Hij heeft aan 90 eigenlijk ook nooit genoeg, ook omdat ie snel drinkt waarschijnlijk. Vaak geven we hem dan nog wat omdat ie anders echt niet tevreden is.
    Kunnen we hierdoor teveel of te weinig geven? Hoe kunnen we hier het beste mee omgaan?
    Bedankt alvast!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Het is prima om een flesje te geven van 90 ml water en 3 schepjes, dit is 100 ml voeding. Belangrijk is om te zorgen dat hij rustig het flesje leegdrinkt: in 15-20 minuten. Gaat het sneller, dan zal hij ontevreden zijn na de fles. Je kunt de voeding eventueel verdikken met johannesbroodpitmeel, hierdoor dwing je hem om rustiger te drinken.
    Groetjes, Petra

Deel Deze Pagina