Zwemles na puppy zwemmen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Patty86, 4 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Mijn jongste dochter wordt in juli 4. Zij begint na de meivakantie vervroegd met school in verband met een ontwikkelingsvoorsprong. ik heb met de juf afgesproken dat ze tot de zomervakantie dus tot ze 4 is, op woensdag nog thuis blijft. Sinds de oudste naar school gaat doe ik met haar puppy zwemmen op woensdagochtend en dat vinden we zo gezellig dat we dat graag dit schooljaar af wiillen maken.

Nou had ik in mijn hoofd zitten dat we wachten met reguliere zwemlessen tot ze richting 5 is. De oudste zit nu ook nog op zwemles. Met 4 jaar en 3 maanden begonnen en zit bijna in bad 3 van de 4. Omdat het eerste badje eindeloos duurde. Maar de jongste heeft natuurlijk dat puppy zwemmen als ondergrond. Zij kan bijvorobeeeld al drijven op de rug en op de buik zonder hulpmiddelen etc. Ik vind het dan zonde om te stoppen. Er wordt aangeraden om dan juist door te gaan. Wat ziijn jullie ervaringen met starten met zwemles aansluitend na het puppy zwemmen maar dus wel met 4 jaar. Er zit dan een zomervakantie tussen.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Bij ons hebben na het ouder&kind zwemmen een doorstroomgroep. Daar blijven ze zwemmen tot ze toe zijn aan de echte zwemles. Ze stromen daarna ook niet in aan het begin van de reguliere zwemles.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Hier heet het ouder-kindzwemmen en op zaterdag is er alleen een groep vanaf 3,5 jaar en heet dan 'op weg naar zwemles'. Daar mag je gewoon in blijven tot je echt met zwemles begint, of dat nou met 4 jaar is of met 5,5.... Is zoiets bij jullie niet?

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier hebben ze na de peuterzwemlessen een ‘oefenuurtje’ voor ouder + kind tot het kind kan beginnen met zwemles. Deze lessen worden ook gebruikt voor kinderen die al zwemles hebben en wat extra oefening kunnen gebruiken, maar altijd kind + ouder dus. Misschien is er bij jullie iets vergelijkbaars? Hier zo gezwommen tot ze bijna 5 was en startte met reguliere zwemlessen.

5. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Er staat bij ons dat puppy zwemmen 3+ is maar het is op woensdagmorgen dus als ze 4 zijn moeten ze op die tijd ook gewoon naar school. Er zitten dus nog geen kleuters bij, denk ik. Het is idd ouder/kind zwemmen.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Wij hebben op ouder kind zwemmen gezeten maar we vonden het teveel om met 4 gelijk door te gaan. Niet alleen met school maar ook fysiek.

Hier hebben ze schoolzwemmen dus zijn we juist halverwege groep 1 begonnen (feb) hier hebben we pakket zwemmen en voor a staat 1 jaar en voor b 2 maanden.

In theorie zou hij halverwege Gr 2 a zou hebben en richting april b diploma om vervolgens onderhoudend te zwemmen in Gr 3 en 4.
    (Ondertussen versneld, hij heeft nu dus schoolzwemmen en gewoon zwemmen)

Ik denk ook dat je echt moet kijken naar je kind. Een kind met voldoende energie en niet na een dag school hartstikke moe is zou je het kunnen doen.

Voor ons was het niet zonde om later weer op te pakken. Voor onze knul was het wel even goed om een pauze te hebben.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    De oudste is na ouder- en kindzwemmen met 3 of 3,5 op peuterzwemles (zonder ouders hier) gegaan en met 4 door met gewone zwemles. De jongste is met ouder- en kindzwemmen doorgegaan tot ze 4 was en toen met gewone zwemles verder gegaan. Ze hebben allebei bijna 2,5 jaar over ABC gedaan. Wat mijn betreft prima (gemiddeld was/is hier 2 jaar over ABC, maar de meeste kinderen zijn ouders als ze starten), alles wat ze voor hun diploma leren is al meer dan niets.

Deel Deze Pagina