slechte eter pfffff!!!

Discussie in 'Voeding' gestart door san 14, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. san 14

san 14 Actief lid

22 dec 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    hallo mijn zoontje is een slechte eter hij eet
    7:30 een hapje of 5 pap
    ong 10 uur fruit nooit geen vol potje of 1 stuk fruit een paar hapjes en dan is het klaar
    13 uur half sneetje brood en 240\8 fles
    15 uur nog een paar hapje fruit met tegenzin
    17 uur geen groente en soms een paar hapjes
    daarna pap wat hij dus wel opeet
    voor het slapen 240\8 fles
    hij groeit ook niet zo goed toen hij 11 mnd was ik op het cb en volgens hun moest ik echt zorgen dat hij meer eet door er een spelletje van te maken en had ik veel eerder aan de bel moeten trekken en op advies heb ik geprobeerd om een week lang geen eten te geven (wel fles hoor) en daarna zou hij vast wel er we zin in hebben maar het interesseert hem niet dat vast eten
    hoe zorg ik nou dat hij goed gaat eten?? hebben meer moeders dit met hun kindjes? hij is nu 13 mnd en hij eet al zo slecht vanaf de 8 mnd alvast bedankt!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou in ieder geval geen 240/8 flessen meer geven.. Wat ontzettend groot. Als je flessen wil geven dan liefst max 180/6..

Nu krijgt hij voor het slapen die 240/8, dan heeft hij 's ochtends nog wel wat in zijn buikje zitten, en dus geen zin in pap.
    Ik zou gewoon een "standaard" schema proberen, en hem gewoon net zoveel geven als hij zelf aangeeft. Maar dat schema vasthouden, zodat hij weet wanneer er eten komt..

Zoiets misschien:

7 bord pap of boterham met 150/5 melk
    10 fruit gewoon stukjes, lekker zelf uit het knuistje
    12.30 boterham
    13 fles 120/4 (of gewone volle melk/thee)
    15 thee/sap, evt met fruit of een mini koekje (1/4 liga ofzo)
    17 avondeten, zelf laten eten?, + toetje
    19 fles 180/6

In principe hoef je na een jaar geen poedermelk meer te geven, maar als hij echt slecht eet, kan ik me voorstellen dat de vitamines wel fijn zijn.
    Als je maar bedenkt dat die melk ook behoorlijk vult. Dus een 240/8 fles bij de boterham is eigenlijk 2 maaltijden.

3. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Hier hebben we ook een slechte eter.

Ons schema:

7.00 150/5 melk met 6 scheppen bambix
    9.00 fruit gewoon stukken + sap
    11.30 brood + melk (toen hij 11 maanden was en slecht at kreeg hij ook 150 melk
    14.30 koek+ sap
    16.30 groenten + toetje van olvarite met opvolgmelk
    19.00 net als s'morgen pap

Nu is hij bijna 14 maanden en krijgt hij
    16.30 yoghurt of wat drinken
    18.00/18.30 groenten + toetje

4. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Vervelend dat je kindje niet gemakkelijk eet. Die van mij eet ook niet super makkelijk. Zo gaat er hier ( met nu 14+ maand) nog amper vers fruit in ( soms 1/4 banaan) en avondmaaltijd is ook niet veel. Bord schep ik echt niet overdreven vol,maar de helft blijft bijna altijd wel over. Er was een periode dat ik ook het vlees meteen gaf, maar dat doe ik niet meer. Het vlees ging dan wel op, maar de rest was oninteressant. Nu gaat het beter door het vlees tot het laatst te bewaren en nu laat hij hier ook wel van over.

Hij krijgt sinds dat hij 1 is gewone halfvolle melk en dat is nu nog 3x per dag. Ontbijt bekertje van 120 cc, lunch ca 120 cc en voor slapen nog ca. 60 cc. Die laatste fles is in afbouwfase, hij laat het zelf nu ook wel eens de laatste slokjes staan ( voorheen niet hoor, dan ging dit altijd op). Verder nog een toetje dus meer dan voldoende melkproducten.

Heb wel begrepen dat melkproducten ook erg vullend zijn en zolang ze die krijgen zou het zo maar kunnen zijn dat er niet meer trek in ander eten ontstaat. Ik vind het echter wel normaal om 2x een bekertje melk op een dag te geven en een klein toetje. Flessen in de orde van grote zoals jij aangeeft, heb ik nooit gegeven.

Anyway, niet echt tips wel een medelotgenoot. Succes!

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ach ja, je staat hier niet alleen voor. Ook mijn zoontje heeft heel erg kuren met eten. De laatste paar weken at hij zijn avondeten altijd erg goed op (had zelfs het idee dat hij nog wel meer luste) maar dat is sinds drie dagen helemaal voorbij. Zo gauw de lepel met warm eten in de buurt van zijn mond komt gaat die op slot. Het lukt me dan met geen mogelijkheid meer om er een lepel in te krijgen.

Zo raar, vorige week at hij met smaak en nu wil hij niks eten. De flessen gaan ook niet goed leeg maar dat is eigenlijk altijd een probleem geweest. Ik heb dit al eens eerder gehad zo rond de 6/7 maanden en toen ging hij opeens wel goed eten. Hij gaat van het ene op het ander moment van goed eten naar slecht eten en na een poosje weer over naar goed eten. Als hij niet wil eten krijgt hij van mij ook niks anders, wel een toetje maar geen ander eten.

Dit is zijn schema:
    07.00 fles van 180cc met 3 scheppen bambix (gaat altijd op)
    10.30 2 stuks fruit vers (gaat altijd op) met wat roosvice
    11.45 1 boterham met boter en beleg (gaat altijd op), flesje van 150cc (gaat meestal 100c van op)
    15.30 rijstewafel en roosvice (gaat altijd op)
    17.00 4 grote eetlepels warm eten zelf gemaakt (gaat dus NIET op, zelfs geen hapje) met 100cc yoghurt (gaat altijd op)
    19.30 fles van 180cc met 1 schep bambix (is altijd een heel gedoe deze fles, gaat maximaal 140cc op)

Nu zag ik gisteren dat hij zijn 7e tandje krijgt dus eet hij daarom wel slecht, ik hoop het maar en dat het snel over want frusterend is het wel.

Dus dames met advies, kom maar op!

Veel

6. san 14

san 14 Actief lid

22 dec 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    ja inderdaad!! vandaag at hij bij mijn schoonmoeder dus ik ging hem net halen en menneer had weer niks gegeten hij probeert het nog niet eens 1 hap! en dat arme mens allemaal apart koken voor hem. maar die fles is inderdaad groot maar hij drinkt voor de rest ook niks over heel de dag dat vind hij ook niks en ik bied ook eerst brood aan en na een kwartiertje pas zijn fles
    ik ben blij dat die wel opgaan ( hij lust nog wel meer ) inderdaad ivm de vitamientjes
    ik zit te twijfelen of ik terug ga met hem naar het cb om advies te vragen?

7. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Als je zelf een graag nog advies wil van CB zou ik zeker gaan. Je kan het altijd voorleggen, hun tips/adviezen aanhoren en kijken of het voor jou werkbaar is.

Ik ben ook een keer tussendoor bij CB geweest. Ik wilde hem weer eens wegen ( dacht dat hij niet zo goed groeide) en gelijk bespreken of het nu echt zo'n probleem was dat hij geen fruit wilde eten en hoe dat dan met de vitamines zat.

Inmiddels lees ik zoveel verhalen van moeders wiens kinderen of slecht fruit of slecht groenten of slecht van allebei eten en ik lees niet dat die dan extra vitamines krijgen.

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Gisteren weer drama met het warme eten terwijl het eten is (worteltjes, kip en aardappel) waarvan ik zeker weet dat hij dit een aantal weken met smaak heeft gegeten.

We hebben er uiteindelijk wel wat ingekregen maar dan moesten we eerst een hapje yoghurt geven en daarna een hapje warm eten. Hij trok dan nog wel een vies gezicht maar at het wel op.

De papfles, brood, roosvice, thee, yoghurt gaat allemaal goed maar zijn warme eten is pet. Is waarschijnlijk een fase waar we doorheen moeten en hij zal over een paar weken vanzelf weer goed gaan eten. Het enige pluspunt hieraan is dat hij zijn laatste fles van 19.30 nu beter drinkt omdat hij denk ik meer honger heeft van zijn slechte eten.

Pfffffffffffffffffffff, wat een gedoe allemaal.
    Vanavond maar eens bruine bonen met appel proberen.

Veel liefs
    Nataly

9. san 14

san 14 Actief lid

22 dec 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    hey een late reactie maar we hadden geen interner(grrrr)
    maar het is inderdaad een gedoe!!
    net heeft meneer 1 hapje geproefd en gelijk uitgespuugd en daarna wilde hij niks meer ja vanille vla!
    vanmiddag was mn vriendin hier haar zoontje is 1 week ouder en eet gigantisch goed hij krijgt ook geen fles meer! terwijl die van ons nog 3 flesjes heeft!! maarja anders krijgt hij niks binnen
    ik ga don toch even naar het inloopspreekuur op het cb kijken wat hun zeggen?

10. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Hier een mannetje van bijna 1 dat ook kuren heeft met het avondeten en fruit..
    Heb sinds gisteren wat nieuws geprobeerd: zelluf doen! Heb hem in de kinderstoel gezet, en stukjes banaan neergelegd.
    Ja hoor, meneer wist niet hoe snel hij het naar binnen moest krijgen!!!!!
    Boterham hetzelfde.
    Avondeten ook hetzelfde (wel met veel knoeien, maarja). Hij at zo een bordje met pastapijpjes met saus op!
    Duurt wat langer, maar hij vindt het erg leuk, en is echt trots als hij het op heeft.

Misschien ook iets voor jullie, die stukjes zelf laten eten?

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat een joekels van flessen... dan zou ik verder ook niets meer hoeven! ;)

Deel Deze Pagina