mijn zoontje is een kleine/slechte eter. hij eet `s ochtends een halve boterham met een bekertje milk & fruit want gewone melk lust hij niet. dan om 11 uur een fruithap met liga (die gaat er meestal wel goed in) smiddags een halve boterham ,en meestal een nijntje koekje tussendoor. hij wil sinds kort persee self eten maar dat duurt heel lang en nu eet hij ongeveer èèn derde van zijn bord leeg. en een toetje lust hij opeens ook niet meer. behalve bij mijn ouders en schoonouders daar eet hij wel alles op. (en ik maak vaak hetzelfde als hen) verder houdt hij niet van fruit (alleen banaan)en niet van groente,vooral geen rauwkost. hij krijgt vaak onvoldoende melkproducten/fruit en groente binnen. ik word er een beetje moe van. herkennen jullie dit?
ja ik herken het,hier is het alleen met het avondeten,alles wat ik voorschotelt eet ze niet op,van pannenkoeken,groenten en pasta,enige wat ze eet is brood. ze zeggen dat het weer goed komt met de tijd,ik maak er ook geen strijd meer van,eet je niet oke....
Volgens mij is het vrij normaal rond deze leeftijd Ik herken het ook wel heel erg Ik denk overigens niet dat je kindje te weinig binnen krijgt hoor. Wat ik begreep is dat ze op deze leeftijd bijvoorbeeld een halve tot 3 boterhammen per dag moeten eten. Ik zou gewoon blijven aanbieden, vooral drinken en dan komt het vanzelf weer goed. CB zei bij mij dat ze zichzelf niet verhongeren of verdorsten, daar houd ik me dan maar aan vast. Verder is het zo dat kindjes na hun eerste jaar minder energie nodig hebben, ze groeien dan ook minder hard. Dan gaan ze dus ook minder eten en worden ze kieskeuriger.
Hier ook een slechte eter .. word er af en toe helemaaal gestoord van Mevrouw vind alles vies een groot drama om een hapje binnen te krijgen , zelf laten eten dan krijgt ze tenminste nog iets binnen dus dat doe ik tegenwoordig maar ... En dit doet ze nou sinds een maand of 5 , voorheen was het net een kliko ze at alles zo lekker was dat toen dat besef ik me nu pas ... zucht ... Maar dat ze zichzelf niet uithongeren klopt ook wel zeiden ze hier bij het cb ook , en verder misschien iets van vitaminen bij gaan geven ...
blij te horen dat het vaker voorkomt. vandaag heeft hij warempel 2 hele boterhammen op met ontbijt!! de rest van de dag alleen best weinig. maar drinkt inderdaad wel prima. nou ja zal wel goedkomen dan...
Zijn echt fases hoor, proberen je uit, of hebben gewoon minder trek in eten. Ik zeg altijd gewoon aan blijven bieden en niet weg laten, anders hebben ze door hoe ze de dingen voor elkaar krijgen en zullen ze het de volgende keer zeker weigeren.
Hier ook in fases.. We zijn al weken blij met een halve boterham met het ontbijt of de lunch.. Het ontbijt hebben we nu iets opgelost door afwisselend muesli, brinta of brood te geven. Maar eigenlijk blijven het halve porties. Avondeten is ook net zoals het humeur staat. Maar we doen er verder niks aan. Ons zoontje is verder goed gezond, en als hij honger heeft, dan meldt hij zich wel. Eet hij niet, dan niet, maar dan ook niks extra's tussendoor als aanvulling. Normaal is het hier ontbijt (half dus) fruit (niks tot een stuk), lunch (ook half), fruit of koekje (afhankelijk van het ochtendfruit), avondeten (niks tot een net bord), en dan voor het slapen nog thee (soms met klein koekje, of fruit als het avondeten slecht ging).. En het gekke: op het KDV, schranst hij zijn fruit, en eet hij 2 boterhammen en 2 crackers bij de lunch. Niks medisch aan de hand dus! Ik zou vooral niet de strijd aangaan. Gewoon die vaste eetmomenten dingen aanbieden, en tussendoor vooral niks lekkers, ook niet teveel sap of andere zoete drankjes. Hij mankeert verder ook niks, als het wel goed gaat bij anderen. Dus waarschijnlijk gaat het zo wel weer over..
Hier precies hetzelfde. Maanden slecht gegeten. Wordt je echt depri van. Je probeert van alles. Sinds 2 weken eet hij je de oren weer van het hoofd. De huisarts zei ook; is een fase gaat vanzelf weer over. Hij krijgt nu 's avonds zijn warm eten op een klein bordje. Eet hij helemaal leeg. Misschien ook eens proberen.
ik heb hier een peuter van 3,5 die alleen maar koekjes en snoepjes wilt. en het avond eten niet wilt. Gewoon neer zetten zelf gaan eten 20 minuten ervoor pakken dan als die 20 minuten voor bij zijn eten weg en beginnen met het toetje. Het begint bij ons te werken na 4 weken. Hij gaat nu wat meer eten en daar ben ik al blij om!
de laatste week dek ik extra leuk de tafel en eet hij opeens met zn handen en nu eet hij ineens een stuk meer (behalve zijn groente)
hier ook geen goede eetster, maak me best wel zorgen over het feit dat ze geen brood wil en geen warm eten wat ik kook (zou het aan mijn kookkunst liggen?? ha ha ha) Dominiqe wil dus alleen maar potjes voeding, valt me trouwens wel op dat ze nu op een punt staat dat ze geen potjes fruit meer wil, maar gewoon vers fruit!! Maar dan twijfel ik weer of ze wel genoeg fruit krijgt. Bij een potje kon je precies zien wat ze at. Ze eet het volgende : s'morgens pap van 180 ml. halfvolle melk 10.00 fruit (druiven, halve banaan, perzik, tomaat) 12.00 soms pap, soms flesje opvolgmelk 120 ml mee naar bed. 14.00 probeer ik een boterham eet ze meestal de helft van op. 16.00 koekje 17.30 warm eten ik geef haar een bordje warm eten vers gekookt, maar daar wil ze niets van, als ik haar een potje geef die eet ze wel minimaal voor de helft. voor het naar bed gaan nog een fles melk die gaat helemaal leeg. Ik denk dat ze wel genoeg binnen krijkg maar zou graag willen dat ze warm gaat eten, maar misschien moet ik gewoon nog wat meer geduld hebben. Fruit gaat nu ineens ook veel beter. jette
hier ook een slechte eter! En dan vooral groente, daar moet ie echt niks van hebben, behalve als het door de spaghetti zit of door de rijst dan eet ie het, maar los op zijn bord, boontjes/worteltjes of wat dan ook , vergeet het maar, dan eet ie zijn vlees op eerst en dan als ie zin heeft nog wat aardappels en dan is het : klaar! Maak me er soms ook wel eens zorgen over hoor, fruit is de ene dag wel de andere niet, maar bananen eet ie meestal wel, verder als ik er op het moment 1 boterham in krijg is het ook veel, terwijl hij er altijd 2 of 3 at! ja zal wel een fase zijn jah... Maar geven jullie nog iets van vitaminen erbij ??
ik zelf geef nog geen vitaminen bij omdat ze nog opvolgmelk krijgt, volgens mij zitten daar toch alle vitaminesin die ze nodig heeft? Of zit ik nou helemaal fout?? jette