Mijn zoon is nu 2 jaar en 2 maanden. Sinds hij ongeveer 2 jaar is geworden is hij 's nachts telkens 1x wakker. Hebben al van alles geprobeerd. 's Middags minder lang slapen of helemaal niet slapen. Later naar bed doen. Niets helpt. Hebben hier meer moeders last van??? Papa hoort hem 's nachts niet, dus moet moeders eruit. Ben zo lang zamerhand aan het eind van mijn latijn. HELP!!!
Hier het zelfde verhaal! Papa hoort dr niet dus mama gaat dr uit en ligt wakker. Het lijkt nu wat af te nemen maar het was bij ons ook iedere nacht raak. Een aantal keer heb ik haar bij me in bed genomen, soms ging ze gewoon niet meer slapen en voor onze rust dan maar bij ons in bed. Maar dat had ze ook snel door dus gewoon steeds neerleggen. Deuren opgelaten en zodra ze een piepje gaf riep ik meteen 'het is klaar, tijd om te slapen!!" Dat hielp wel dan was ze toch in haar eigen bedje. Maar we hadden wel contact. Ik lees veel dat het periodes zijn, het gaat dus weer over Sterkte ermee!
Hier zijn ze nog wel wat jonger, maar wij geven als ze wakker worden een flesje melk en dan gaan ze weer verder slapen. Of nemen ze bij ons in bed en slapen (evt met een flesje melk) dan weer verder .
Heel herkenbaar, hier is het ook al ruim anderhalve maand elke nacht feest. En niet maar een keer, maar vaak wel 3 keer waarbij hij zich de eerste keer laat troosten met een aai over zijn bol maar de 3e keer dus klaarwakker is. Hij mag hier dus ook af en toe bij ons slapen omdat hij soms ook helemaal hysterisch lijkt te worden. Maar waarschijnlijk moeten wij ook strenger worden en gaat het dan vanzelf weer over. Ik denk dat ze weer in een fase zitten waarin ze onzeker zijn over de hechting met papa en mama ofzo.. Hoop wel dat die snel overgaat, liefst nog voordat hier de tweeling geboren wordt.
Fenneke zit nu ook in zo`n periode....Heel vermoeiend. Ze is iedere nacht 2 tot 3 keer wakker en dan roept ze op mama. En echt iedere keer om een flut-rede: dekentje ligt niet goed over haar benen,knuffeltje op de grond gevallen (terwijl ze haar 2 vaste knuffels vastheeft),ze hoort een gek geluidje,ze heeft jeuk aan haar oor,haar duim is nat van het sabbelen. GEK word ik ervan,maar het hoort schijnbaar bij de leeftijd.
Hihi Maud, het is niet grappig maar toch moet ik grinniken om de redenen die ze noemt. Duim nat van het sabbelen.. Erg creatief! Hier werkt Sverre ook een heel programma af hoor. Eerst is het dat hij bang is (voor de grasmaaier of stofzuiger), dan dat hij dorst heeft (water! water! met zo'n gebroken stemmetje ), en dan heeft hij opeens pijn. En tot slot zegt hij dan 'Gote bed slapen...'
hoi hier precies het zelfden johwenna wordt ook meerdere malen wakker en sochtends half 6 is mevrouw wakker en niet meer in slaap te krijgen ik wordt er heel moe van ik heb namelijk nog een dochter van 10 maanden en ik ben 18 weken zwanger dus allemaal heel vermoeiend ik hoop dat het gauw voorbij gaat
oh hier ook al een, heel herkenbaar jammer genoeg tijn is 2jaar en 2 maanden en wordt ,s nacht 1 x wakker en wil dan een beetje kea (drinken) hihihi maar slaapt na 5 min weer in. succes
Hier ook gehad en de gouden tip was: 's avonds voor het slapen zeggen dat ze ons niet wakker mocht maken! Op een normale manier uitgelegd dat ze ons wakker maakt en dat we dat niet meer willen. En dat is nu zo'n 5 maanden geleden! Het werkte prima en zelfs vol trots gaf ze elke ochtend in de eerste week aan dat ze papa en mama niet had wakker gemaakt! En wij haar natuurlijk uitvoerig belonen. Misschien werkt het niet, maar proberen kan geen kwaad! Succes!
Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat heeft hier een jaar geduurd. het begon toen ik 6 maanden zwanger was van zijn zusje, mei vorig jaar. Soms was het elk uur. En dan steeds huilen. Hij sliep dan eigenlijk nog wel, maar we moesten wel naar hem toe gaan, anders bleef hij krijsen. Ook was hij soms gewoon wakker, met van die smoesjes. Glaasje water enzo. We hebben zelfs nog een periode gehad dat hij elke nacht hoestaanvallen had, terwijl hij niet verkouden was of iets dergelijks. We hebben nachten gehad dat we elk uur gezien hebben. We hebben hem wel altijd in zijn eigen kamer gelaten, hoe moe we ook waren van al die brulsessies. Alles hebben we geprobeerd. Lief en begripvol zijn, boos worden, maar niks hielp.Sinds een maand of 2 gaat het ineens een stuk beter. Hij is nu nog een paar keer per week wakker, daarvoor was het elke nacht. Volgens mij ligt het aan dat ze de dag moeten verwerken en steeds meer gaan dromen. Het gaat uiteindelijk dus wel over, maar het kan wel even duren.
Hebben we ook gehad, is opeens een fase waar ze even doorheen moeten,bij ons kon ze niet echt aangeven wat er was, maar na een paar keer kwamen we erachter dat ze gedroomd had, en daar wakker van werd, een beetje bang of onthuts niet precies begrijpen wat er gebeurt was dat het een droom was.Dus toen vroegen we als ze ging huilen: heb je gedroomd?Stil maar niet huilen mamma is bij je en de droom is nu weer weg.Dat hielp en na een paar keer was het over.
Onze dochter was tot ze 1,5 jaar was ongeveer 1 x in de week een nacht wakker. Soms 2x in de week. Ze was dan zo overstuur en hield nooit meer op met huilen. Het enige wat hielp was een flesje warme melk. Iemand gaf me later de tip dat ze misschien bang was in het donker. Toen hebben we een bedlampje gekocht in de vorm van een poesje. Niet zo 1 voor in het stopcontact hoor. Maar een poesje waarvan het buikje ligt geeft. Dat heeft fantastisch geholpen. Nu zegt ze 's avonds ook "poes is daaa(r)" en dan moet de poes aan ha ha. Sindsdien slaapt ze altijd weer door. Ze krijgt alleen nu nog wel altijd een pyjama papje voor de nacht.
Wij hebben nu hetzelfde gedaan. Als hij ons niet wakker maakte dan zou hij de volgende morgen een sticker krijgen. Hij is helemaal gek van stickers. En weet je wat het heeft geholpen
Hier een groot bed sinds gisteravond. In slaap vallen was even moeilijk maar daarna heeft hij tot 5 uur geen kik gegeven! Toen weer bij ons in bed (al de hele week...). Hier helpt zeggen dat hij ons niet wakker mag maken ook niet. Ik denk dat hij even het vertrouwen nodig heeft dat papa en mama er zijn. Er is ook nogal veel veranderd en er gaat nog veel veranderen voor hem. We zien wel hoe het loopt allemaal.